Val av epilator
Jag har rakat mig i många, många år innan jag provade att vaxa mig för första gången. Nöjd med resultatet, men ändå inte helt och hållet. Det är fortfarande små, små strån kvar här och var som inte riktigt vill följa med (trots att håret är tillräckligt långt). Då jag (förmodligen) kommer att flytta till andra sidan jorden nästa år så känner jag att en epilator kanske skulle vara ett bra alternativ. Har hört av många som använder det att de är väldigt nöjda med resultatet, plus att det är skönt att kunna "göra det själv".
Jag har nu letat runt lite efter en epilator som fungerar bra, men det finns ju miljoner och åter miljoner olika modeller att välja på! Jag tänkte därför be om hjälp om någon av er har tips på någon modell som fungerar bra!
Det är främst benen som jag syftar på (hela ben), men det vore ju inte helt fy skam och den även fungerar för de mer intima delarna… ;) Pris spelar ingen större roll, betalar hellre mer och får en bra än att betala mindre och få en som inte ger lika bra resultat. Mina hårstrån är tunna och klena, om det spelar någon roll.
Har tyvärr inga tips. Hoppas någon annan har :)
Jag har haft en epilator från braun, den var bra. någon typ av Silk-épil 7 Wet & Dry. Kostar runt 700 - 1500 beroende på modell.
Fungerade att använda i duschen (vilket kan minska smärtan), uppladdningsbart batteri och flera olika "huvuden" för olika funktioner, en som fungerade som trimmer/rakapparat, om en inte vill epilera intimare delar/armhålor.