Små blödningar?
Hejsan!
Jag vet inte hur jag ska skriva för att det inte ska bli "för mycket info". Men jag har haft konstiga blödningar efter mensen, vilket jag aldrig haft tidigare. Jag hade min senaste mens den 24 nov, idag (6 dec) är första dagen som jag inte fått nån liten blödning. Det är inte speciellt mycket.
Jag använder mig inte av något preventivmedel och har aldrig fött barn. Jag kontaktade VC och de rådfrågade barnmorskan som sa att de först ville utesluta tidigt missfall samt klamydia. OM det är något utav detta så förstår jag att det inte är någon fara att vänta.
Men som den oroliga själ jag är så kan jag inte låta bli att vara nervös över att detta kan bero på något annat. På VC sa de att jag ska komma på droppin som är under måndagen. Vilket gör att jag måste vänta under helgen.
Kan detta bero på någonting som gör att det blir värre av att vänta? Borde jag söka mig någon annanstans eller kan jag koppla av under helgen och ta tag i det på måndag?
Tacksam för svar.
(Vet inte om detta kan ha med saken att göra men jag har en sexpartner som är väldigt stor och sist vi hade sex, den 25 nov så fick jag ont, tror att han kanske kom "för långt in". kan det ha med det att göra?)
Nej, jag tror inte att det är något akut. Du kan gott vänta. :) Får du feber däremot, så skulle jag rekommendera ett akutbesök.
MVH Viktoria S
- Sajtvärd på Agility Ifokus
Man ska inte vänta varken vid missfall eller klamydia! Man måste se så allt kommer ut vid missfall och att allt står rätt till och klamydia kan leda till sterilitet. Så kolla upp det nu. Finns ingen bra anledning till att vänta.