Det är svårt nog att bli steriliserad. Jag blev beviljat sterilisering just pga mina xtremt svåra graviditeter där jag riskerar mitt liv samt att jag är förbjuden att bli gravid en gång till.
Att ta bort rubbet frågade jag om & det sker nästan bara vid cancer eller andra svåra sjukdomar
…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes
Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

#2 Vet du varför det är så svårt att få det beviljat?
Jag vill ta inte bort allt, bara livmodern.
Anledningen är att jag vill inte på några som helst villkor bli gravid. Väntar på remiss för sterilisering men det är tydligen inte 100% säkert ändå och om jag ändå ska sterilisera mig så hade det varit skönt att slippa mensen också. Om jag skulle bli gravid kommer jag troligen ta livet av mig.
#3 För att det är många som ångrar sig. Mamma fick knappt igenom sterilisering trots att hon fött sex barn och var nästan 40år just för att de menade på att hon kunde ångra sig och vilja har fler barn.

#4 Män är det väl inte lika svårt för att få igenom sterilisering?
Synd att det ska vara så svårt att få igenom ens livsval, särskilt när det inte påverkar någon annan!
Min mamma fick efter mycket om och men beviljat att operera bort hela alltet, då var hon 40+ med tre barn. Hon fick beviljat då hon hade extremt komplicerade menstruationer, hon kunde blöda 14 dagar, uppehåll en vecka och sen dra igång igen, och hon blödde mycket trots cyklo-f.
/Christine