Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettung-kvinna
Läst 1896 ggr
[postmortum91]
0

Varför är jag lat?

Hej på er. Här sitter jag som vanligt och inte gör någonting alls direkt. Samtidigt som jag sitter här, så har jag panik och känner stress för att jag har så mycket att plugga på. Jag är efter som vanligt i mina studier, som jag alltid är. Jag gör allt i sista sekund, eller även senare och fixar det på ett eller annat sätt ändå i slutänden. Men jag är så rädd för att jag faktiskt inte kommer att fixa det någon dag, att det blir för mycket och så står jag där och inte får påbörja en ny kurs för att jag inte är klar med en annan. 

Det finns små grejer jag kan göra, som kanske tar 20-30 minuter, ändå sitter jag kvar här och inte gör någonting. Jag känner mig nere också, just för att jag är så lat eller vad vi ska kalla det, och att jag egentligen har mig själv att skylla. Sambon har inte fått förlängt heller, så nu står vi här IGEN på ruta ett. 

Om de flesta studenter som läser min utbildning måste plugga 3 timmar om dagen, så klarar jag mig med att kanske plugga tre dagar i månaden, resterande slappar jag och roar mig. Jag har klarat mig galant egentligen, men det är så jobbigt att vara stressad över att veta hur mycket jag har efter mig, då jag typ aldrig håller tidsramarna i mitt pluggande. När jag jobbar så är det en annan femma, då är jag väldigt ambitiös och vill göra mitt bästa fort och effektivt. 

Har ni haft samma känsla? sitter och känner paniken över hur mycket man har att göra, så slutar det med att man sitter på röven och skjuter upp det hela tiden. Tillslut kommer det bli för mycket att ta igen, så jag kommer tappa greppet, även jag.

Hanna
0

Exakt så. 😕

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Karmatarerskanise
0

Bäst är att göra ett schema. Öppna inte datorn utan gör först plugget. Har haft det likadant själv. Schema hemma hjälpte mig.