Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettarbetslivet
Läst 2472 ggr
PogoPedagog
0

Arbetsbyxor

Hej. Finns här någon annan kvinna som jobbar som hantverkade som har tips på byxor som sitter bra? Jag jobbar som målare o det är helt omöjligt för mig att hitta bra byxor. Är 165 cm lång men med ganska korta ben vilket alltid gör att knäskyddet sitter under knät o verktygsfickan på låret hamnar i knävecket.

Provade dammodeller i förhoppning att de skulle ha kortyare ben men icke. Mionsta mansstorleken kan ibland vara lagom på längden men är då för tight runt rumpan.

Hoppas verkligen någon har tips, blir snart galen o byter yrke av att alltid få gå i obekväma opraktiska kläder!

Åsa S
0

Garden girl gillar jag lite dyra men de är bekvämare än arbetsbyxor i herrmodell och ibland har man tur och de har rea i webbshopen. OBS! Gardengirl har otroligt stora storlekar jag som passar i storlek 36 i vanliga butiker passar i deras allra minsta storlek 32 har dock ett par hängselbyxor i modell större (34) för då kan jag använda dem ute tidigt på våren med en massa varma kläder under.

(jobbar dock inte längre inom trädgård men jag har mina odlingslotter så på fritiden bor jag ofta i mina gardengirlbyxor)

TatsuOni
0

Jag är 156 och har byxor från blåkläder som sitter helt okej. Dock är jag ganska liten i midjan också så jag använder skärp för minsta damstorleken. Har storlek 32/34 i vanliga fall så jag vet inte om det hjälper dig. Min chef hade svårt att hitta byxor som passade mig^^

"Nästan allt går att använda till håret"

Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.

Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik

https://tatsu.blogg.se/

PogoPedagog
0

Blåkläder passar mig tyvärr inte:( Men jag ska prova garden girl.