Ont på muffen
Är det värt besväret att raka sig mellan benen så att det är lent i en dag, för att sedan i 3 dagar plågas av klåda och sveda när håren växer it och blir stubbigt igen? Jag kom nyligen ur ett 5 år långt förhållande, så nu känns det viktigare att känna sig fräsch där nere :p Min partner brydde sig ju inte så mycket om det var lite mer hår ibland ;) Hur ska jag göra för att slippa genomlida denna pina?! Gör ju så förbannat ont :( någon som har något tips som lindrar efteråt och även tips för att få till en så baby len rakning som möjligt?
Det finns intimrakningsprodukter som är jättebra! Finns på apotek och några i vanlig butik :) Tycker iallafall det funkar jättebra. När jag rakar är jag noga med att alltid ha någon typ av rakgel, helst en som är avsedd för intimrakning och så smörjer jag gärna in efteråt med en hemmagjord salva som är gjord på mandelolja, olivolja och rosenvatten.
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
#1 Använder RFSUs East shave eller vad den heter.. Sen nice and cool efteråt, men tycker inte det hjälper :( använder mig av Venus breeze rakhyvel! Hur hjälper dig hemmagjorda salva? :)
Alltså du är ju fräsch även o du har en välfriserad liten buske…så slipper du obehaget.
Mitt tips; köp en rakapparat.
#3 Nej, inte enligt min mening :) känner mig så förbannat ofräsch så det finns inte alltså :p #4 Jag har en, men blir inte sådär lent då, utan fortfarande stubbigt :(
Tyvärr blir det irriterat på de flesta om man måste ha det lent. Jag skulle aldrig kunna hålla på så.
#6 Jo är kanske så.. Hur gör du då?
Rakar bikinilinjen med hyvel, resten kort med rakapparat
#8 Okej! Önskar att jag hade trivts med en sån lösning. Just nu vantrivs jag i min kropp så försöker få småsaker att bli perfekta istället..
9 Okey, synd att du ser lenrakat över hela som perfekt. Menar eftersom det gör ont.
Vaxning på salong! Bästa jag gjort :)
#10 Jo exakt, tycker jag med.. Kan inte ändra hur jag ser på det :( har försökt att intala mig att hår går bra, men känner mig som en tant med hår emellan benen.. Har inte svart hår heller, utan blont/ljusbrunt, tror det är en av faktorerna till att det ser så förbannat tantigt ut! Sen när det inte är lenrakat så sticker ju håren ut igenom trosorna, hur störigt är inte det? Nu menar inte jag att jag hår lenrakad hela tiden, för nu och några månader tillbaka kanske jag har rakat mig typ 1 gång på 3 veckor.. Haha :p men fy vad ofräsch jag känner mig!
#11 Å för inte det svinont? ;) hur va det? Höll det länge? Kan du berätta lite om det? :D
#12 Är det inte bättre då att raka sig var annan-var tredje dag och istället ha ca 1mm hår och inte ha ont? Då känner man ju sig fräsch hela tiden. Istället för att vara helt hårfri i några timmar upp till ett dygn, sedan ont i flera dagar och sedan ha hår i flera veckor innan man vågar raka sig igen.
Det måste ju inte vara renrakat. Måste ju inte vara rakat alls, men om man nu vill vara hårfri så måste det ju ändå inte vara slätrakat. Jag kör med rakapparat, det är enda chansen min sambo har att se mig utan hår. Förr rakade jag mig med hyvel en gång i månaden, och det var när jag hade mens för annars blev det så äckligt med blod i håret. Men ont som fasen gjorde det och jag ville aldrig raka mig.
Nu har jag apparat och orkar och vill raka mig ofta, känns jättetrevligt där nere nu ;P
Medarbetare på westernridning.ifokus

Men om du får ont är det väl inte värt det! Jag skulle aldrig plåga min kropp så. Själva håret kan väl ändå inte vara ofräsht. Det måste väl i så fall vara eventuell smuts du menar? Och då är det väl bara att skölja sig utanpå oftare? Har du sex med någon är det ju bara att springa på toan innan och tvätta lite.
Jag vet ju iaf att jag skulle definitivt inte vilja ha sex med någon med stubb! AJ! Mycket bättre med ett mjukt mysigt hår:)
#15 Ja stubb är inte kul, då är det bättre med rakapparaten ;P Men långt hår är heller inte kul, för mig iaf. De trasslar in sig och åker med, fastnar och dras i det. Nää, inge kul med hår när man har sex.
#14 Nej då gör det ju svinont att raka :p måste vänta typ 7 dagar innan jag rakar nästa gång :p grejen med 1mm är ju att håren fastnar i trosorna, så antingen slätt eller 5mm-1cm :p men vill vara renrakad om jag ska ligga med någon, iaf om det är en tjej jag ska ligga med! Känns som att de flesta killar bara vill stoppa in "den" utan att pilla där nere, tjejer där emot har ju fingrar och tunga där nere hela tiden om du förstår :) #15 Själva håret är det jag tycker är äckligt! Självklart smuts som fastnar med, men mest själva håret.. Hahah hällre stubb än långt hår! Hade spytt om jag skulle slicka en tjej och fått hårstrån i munnen :o #16 Där har vi samma uppfattning när det gäller långt hår! :)
17 vet inte hur gamma du, för det lät som du varit med väl omogna killar om det är din erfarenhet av dom.
#18 Jag är 19.. Haft kille i 5 år, med en paus på ca 2 månader, då låg jag med 4 andra killar, en av dem gick ner på mig, resten bara tryckte in den, och alla var över 20. Jag skulle fylla 17. Killarna var inte omogna, bara kåta.
19 kåta mogna män trycker inte bara in den, de ser till att partnern får njuta den med. Omogna och egoistiska killar stoppar bara in den.
#13 Jag har alltid varit nyfiken av naturen och till slut tog det överhand, jag var SÅ undrande på hur det kändes och om det skulle bli så bra som alla pratade om. Och det blev bättre än jag någonsin anat! Det gör ont utav helvete första gången och gör "bara" helvetes ont de tre andra gångerna som jag varit där. Går regelbundet var 5:e vecka och det är det bästa jag gjort! Det gäller att hitta ett ställe man verkligen känner sig trygg på och jag fann rätt direkt. Att lägga ut 400kr/månaden men slippa att ens röra mig själv där nere med annan skit är så himla skönt. Det är sammetslent första veckan och sen kommer fina, fina hårstrån långsamt tillbaka och sen är man ganska hårig (men fortfarande kort!) när det är väl dags att gå tillbaka. Jag längtar tillbaka varje gång! Vilket egentligen är ganska sjukt med tanke på smärtan.. men tjejen jag går till är så jävla rolig så det känns inte ens konstigt eller pinsamt att ligga där och sära på benen.

Inte värt det för mig. Tycker det är äckligt och obehagligt att vara rakad. Dessutom tycker jag det är en sjuk värld när så många inte klarar av det som är naturligt och ska vara där.
#20 Ne självklart fick jag njuta, men ville bara ge ett konkret exempel.. #21 tack för svaret! Hade verkligen velat göra som du! Men shit smärtan!! Epilerar benen och det gör ju så förbannat ont att jag typ svimmar! :o
Jag kör på vaxning. Det är världens underbaraste om man vill vara len och mjuk. Smärtan är totalt överdriven. Det känns lite grann i början, men sedan blir man van och det för att håren blir tunnare för varje vaxning. När du har tunt hår känns det knappt någonting vid vaxningen. För tillfället så är mitt hår så tunt att jag kan dra bort det med fingrarna. Dessutom så växer det ut färre hårstrån, och vaxar man nog länge så slutar dom helt att växa ut.
Så enligt mig är det definitivt det bästa alternativet om man inte vill ha fluff. Och värt en liten smärta i början.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#24 Gud jag måste testa detta med vaxning alltså.. På salong då, skulle aldrig palla hemma!
24 en släkting till mig har vaxat många år. Håren är fortfarande grova. Själv vågar jag mig inte på vaxning efter att ha sett vilken infektion man kan få av innåtväxt hår. Dessutom gör det väldigt ont på mig.
#26 Det beror säkert lite på hårväxt också! Själv har jag ganska så fina och tunna hårstrån på en väldigt liten yta, kanske typ 6x5 cm (det som är på själva Venus berget eller va det heter xd :) så känns som att vaxning hade passat mig :) minns när jag var yngre och satt och plockade fitthåren med pincett ;) så hur mycket värre kan vaxning vara? :D
#26 Givetvis så har vi alla olika smärtgränser och en vaxning hit och dit varvat med rakning fungerar ju inte om man vill få vaxningen lindrigare med tiden. Kanske din släkting inte har legat i tillräckligt, men vilket som så var det iallafall tråkigt för henne att håren fortfarande är tjocka. Men alla har vi ju också olika hårväxt. På venus är huden också tunnare vilket gör att de kommande hårstråna ska kunna ta sig ut, men det är sant att inåtväxande hår det vill man inte syssla med. Ju tunnare hårstråna blir desto svårare blir det också för dem att komma fram. Men för vissa fungerar detta felfritt och har man inte prövat så vet man ju inte hur det blir. Jag tror det finns ställen att vaxa på som gör betydligt mer ont.
Tur är väl det att det finns bra krämer som hjälper mot inåtväxande hår.
Medarbetare på akvariefisk ifokus
#17 Har aldrig varit med om att det lilla som blir efter apparaten fastnar i trosorna. Däremot när det börjat växa ut lite (dvs efter ca 1-2 dygn på mig), speciellt när man rakat med hyvel för då blir det liksom lite trubbigare.
Du får se till att killarna pillar/slickar dig mer! En kille är inte välkommen in förrän han gjort så bra jobb att jag ber honom att komma in, jag ska vilja ha in honom så mycket att jag har svårt att hålla mig. Och det tycker jag gott man kan kräva, det är man värd. Dessutom blir det sååå mycket skönare för killen också. Och mindre risk för sprickor på både tjejen och killen.
#29 Det har jag.. Rakmaskinen jag har är dålig så vill inte använda den då jag är rädd för att den ska haka upp sig i huden, och tycker det känns läskigt att använda rakapparat på "läpparna" Grejen är ju som jag sagt att jag nu i 5 år haft en underbar kille som gjort precis allt för att tillfredsställa mig, han slickar alltid mig innan sex. Men av kompisars erfarenheter (och lite av mina egna under pausen) så är många one night stand killar ego i sängen.
#30 Då är det väl i ett sådant möte inte mer än rätt att du är lika ego? Varför tillåta att killen är ego och bara hänga på hans vilja? Begär att få ha det skönt och bli tillräckligt våt innan han får komma in. Det är du som bestämmer över entrén ;P