Julklappar
Snart är julen här och inom en snar framtid måste man ha köpt klart alla julklappar. Jag har dock inte köpt en enda och har ingen idé alls på vad man kan köpa! Snälla rara, skulle ni kunna ösa mig med tips på julklappar till: Pappa: Mamma: Syster 17 år: Bror 13 år: Mormor: Morfar: Hade varit sååå tacksam, har inga idéer, riktig idé torka!
Jag själv funderar faktiskt på att prova göra egna chokladpraliner att ge bort :)
Nu var det ju inget svar på din "fråga" men kanske ett tips :)
Jaha vad kul! Inget för mig att pilla med tyvärr! :)
Något dom behöver? Någon fin sak dom vill ha? Eller kanske något som går åt?
Fruktkorg, korg med andra bra saker i, godis/nötter i en fin skål, strumpor, någon tröja, ljus/doftljus, duschprylar (shampo, balsam, tvål), presentkort på något, ett biobesök. Eller kanske någon tavla, fotokalender, foton på något husdjur eller barnen/barnbarnen.
Tack för tipsen! Kanske någon förstoring på oss barn till mamma och pappa.. Kanske även till mormor och morfar :)
Hade varit lättare om vi visste lite mer om dom.
I allmänhet brukar mor- och farföräldrar gilla att få något man lagt ner tid och möda på, något personligt. Kanske scrapbooka ett album med bilder på dig, dina syskon och dom? Kan tom gå ihop med dina syskon och göra ett stort och fint tillsammans. Ju mer möda och omtanke desto bättre.
Syskon brukar vilja ha saker som passar deras intressen och behov. Det bästa brukar vara att hitta något de inte visste att de behövde, men här går det att avkräva dom en önskelista.
Föräldrarna brukar hamna nånstans mittemellan. Nåt inte jättedyrt men med mycket tanke bakom. Brainstorma och gå ihop med dina syskon så brukar det bli både bättre och billigare för var och en. Presentkort brukar också funka bra, tex bjud hem vänner på middag så lagar vi maten, dukar, dukar av och diskar och städar efteråt. Den var väldigt uppskattad hemma hos oss.
Vill du ha lite mer specifika tips får du berätta lite mer om dom, vad du kan tänka dig att göra och vad du har för budget för var och en.
Lycka till!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"