Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettfysisk-hälsa
Läst 3040 ggr
robinminson
0

magont

Hej!

Jag undrar över en sak. Hela dagen idag har jag haft ont i magen. Det bränner och svider och kör runt i hela magen. Jag får som magknip ibland. Jag mår superilla så det känns som att jag ska spy när som helst men spyr liksom aldrig. Får typ en konstig klumpkänsla, nästan som att det sitter fast en rap i halsen. Och det kurrar som bara den i mellangärdet. Precis som att jag har luft där i massor. Det känns bak i ryggen också. 
Känner hur magsyran bränner i hela bröstkorgen och halsen. Ibland strålar det upp i halsen och i bröstkorgen. Jag känner mig febrig och ibland fryser jag och ibland svettas jag. Det växlar där emellan. Är även trött.
Har försökt äta men det blev nästan värre av att äta. (lasagnette) Kanske inte det bästa att äta just nu? 

Jag är även gravid i vecka 16+5. 
Har iallafall inte kräkt och min avföring är normal. Kan ha växlande mellan hård och lös i magen.
Jag har  tagit kurer innan för liknande problem som inte hjälpt. Både omeprazol och losec har jag provat. Novalucol hjälper inte längre. 

Någon som vet vad detta kan vara+ Kan jag dragit på mig ett virus bara och samtidigt ha magont kanske? Jag oroar mig mest över blödande magsår..

Plingen85
0

Jag tycker dina symtomer liknar mina, och jag fick diagnosen IBS.

Testa att äta knäckebröd när det gör ont, för mig gjorde det ont där revbenen skutar och strålade bla ut i ryggen och halsbränna. Jag har fått sluta dricka vanlig mjölk, äta pasta, lök, fet mat, dra ner på stektmat.

robinminson
0

Jasså? Kan det ge symtom i mellangärdet? 
Får du också sjukdomskänsla eller kanske feber till och med? 

Jag känner all magsyra i magen, det bränner verkligen. Jätte jobbigt och ingenting hjälper. 
Okej. Ska prova det! Vilket knäckebröd som helst eller något speciellt som är extra bra?

ChristineL
0

Med tanke på att du är gravid så tycker jag inte alls att det låter konstigt.

robinminson
0

Okej. Visste bara inte om det var normalt. Så här mycket hade jag inte i min förra graviditet. 

Bara jobbigt att inte kunna äta eller knappt ens resa sig utan att magen svider som bara den.

robinminson
0

Kan man få ont under revbenet av magsyra? Jag har en öm punkt under vänster revben. Det gör ont när jag spänner mig, rör mig, äter eller trycker där. Det är jätte jobbigt och kan inte somna.

ChristineL
0

#5 - Så hade jag också nästan hela graviditeten, bm skickade mig till sjukgymnast som trodde att jag hade en muskel i kläm, bara att leva med det.

robinminson
0

Okej. Trodde mer det var magsyran som var orsaken. 
Har iallafall fortfarande ont där så ska ringa läkaren idag.

Plingen85
0

jag hade ett helvete med halsbränna båda mina graviditeter, andra graviditeten fick jag magkatarr pga all stress, och det sitter i övre delen av magen