Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 784 ggr
Duvethon
0

Blöder jättemycket, snabba svar

Jag ville hellre posta detta anonymt men funktionen fanns inte så det får bli som det blir… Jag blöder jättemycket och har inga tamponger hemma, är andra dagen på mensen och jag kan knappt gå för att jag har sån förbannad värk, vad ska jag göra? Har läst om cyklo-f men har ingen möjlighet att ta mig till Apoteket och känner ingen annan som kan göra det just nu, kan man minska blödningen på något annat sätt? Jag har panik och vet inte vad jag ska göra, tror jag har fått blodsbrist eller något för jag mår verkligen inte bra…

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[erikam]
0

Tycker du ska ringa 1177 och se vad de säger. Kanske behövs ett sjukhusbesök om du har blodbrist.

Duvethon
0

#1 Jag undviker helst att åka dit, har ingen förälder som skulle kunna köra mig till sjukhuset osv. Och jag vill verkligen inte ringa öht. Vill lösa det på något annat sätt..

Perfection is achieved, not when there is nothing more to add, but when there is nothing left to take away.      

[rumelle]
0

Cyklo-F har jag för mig bara fungerar om man tar det precis när blödningen börjar, annars har det ingen vidare verkan. :/

Duvethon
0

#3 Aha, okej :/ Har ändå ingen möjlighet att få det ändå..

OlgaMaria
0

1177 kan du rådfråga utan att behöva åka in nånstans. :) de är snälla! Är det en vanlig mens eller är det något som avviker? Har du regelbunden mens?

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

ElinSofia
0

Jag tror att det bästa är att ligga ner och ta det lugnt, hålla sig varm. Ta ibuprofen för att minska värken. Har du tidigare haft problem med att du blöder farligt mycket? Om inte så tror jag inte att det är någon fara, menstruation brukar inte leda till blodbrist. Drick mycket, ät gärna järnrik mat, t.ex pumpafrön, weetabix, mörk choklad, vetekli, lever.

Duvethon
0

#5 min är ganska regelbunden, får alltid runt den 19/20:e!

OlgaMaria
0

Och du brukar inte blöda massor eller?

Duvethon
0

det är olika, ibland blöder jag mycket och ibland mindre, men aldrig så mycket som denna gången :/

OlgaMaria
0

Okej. Jag tror ju inte det är någon större fara. Men försök ta det lugnt och ring gärna 1177.

Karmatarerskanise
0

Ts man kan visst vara anonym på den här sajten. Men precis som på andra ifokussajter måste man vara insidermedlem och det är inte du.

Duvethon
0

#10 Ska försöka, tack för svar!

Duvethon
0

#11 Oj, hade helt glömt bort att min Insider gått ut, har skaffat tillbaka det nu iaf :)