Problem
Jag har berättat hemligheter.
Hemligheter som jag inte skulle berättat (har med mig att göra och inte dåliga saker om andra)
Det har med vissa grejer att göra, jag och en kompis brukade prata efter skolan om saker. Några av mina kompisar blev ledsna för att vi pratade hela tiden. Jag hade sedan berättat för dem som ville veta. De är sånna som allid skvallrar så jag är jätte rädd att de kommer skvallra, mitt liv kommer förstöras. Hjälp!
VArför berättar du saker för folk som du VET skvallrar??
Vet inte, de blev ledsna :( + den kompisen jag brukade prata med är inte snäll! Jag är tvungen annars så blir hon upprörd.
En gång när jag inte ville åka till ett ställe med en kompis knuffade hen mig, svorde , slog, sa elaka saker, sa at det är mitt fel m.m :(
Ville inte förlåta men hen bara var glad nästa dag (glömde bort allt)
ja…ett alternativ vore ju att skaffa nya vänner. Finns det inga andra som är vettigare så kan man lika gärna vara utan.
Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter
Nja, de blir riktigt ledsna ifalljag inte är med den. De säger typ: Hatar du mig? m.m
Den ena var ledsen o konsentrerade sig ingenting i skolan förra året när vi blev ovänner.
Varför berättade du för någon från första början ? ..
Inget brättat = inga problem
Berättat = stora problem.
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Då får dom väl vara ledsna då. Sluta toffla och skaffa lite ryggrad, så kommer du att må mycket bättre.
Jag vet inte, jag är dum i huvudet.
Jag försöker vara med andra men det funkar knappt, då vill de vara med eller blir ledsna o oratar bakomryggen om mig eller nått
#7 om de pratar bakom ryggen på dig är dom verkligen inga riktiga vänner !!
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Man får välja vem man säger saker till o vem som snattrar vid sidan om undviker man säga vissa saker till så enkelt är det. Sen om dom tycker dom blir utanför så är det väl deras fel med? Menar dom skvallrar och snackar skit som inte rör andra. Jag har tidigt valt att säga vissa saker till nära kompisar och andra kompisar säger men inte allt till.
Men de är endå de närmsta jag har.
Vad ska jag göra ifall de får reda på det?
Jag gick ut med en kanin o en kompis o vi skulle ha det hemligt.
Sen var jag dum som gick ut med kaninen med andra kompisar.
Jag ville inte hålla det hemligt, jag ville gå ut med andra också.
Hen tvingade mig att säga OK, jag lovar. Men ja, nu är det försent.
Hen jag gick ut med först är inte så snäll. Hen bestämmer över mig.
Kittlar mig hårt eller blir arg om jag inet vill nått som hen vill..
När jag inte ville göra en grej blev jag knuffad, hen svärde, sa elaka saker m.m
Spelar det någon roll? När mina vänner i högstadiet började bete sig illa emot mig så gick jag ensam. Jag slutade sitta med dom på lektionerna, jag gick inte och åt lunch med dom…jag umgicks över huvud taget inte med dom och jag fick självklart höra att det var jag som stötte bort dom, men ingen tog något ansvar i att de pratade illa om mig när jag inte var där, eller att de sa rätt upp i mitt ansikte att det var mitt egna fel att jag blivit våldtagen eller att de plötsligt slutade krama mig på morgonen och slutade bjuda mig på filmkvällar. Jag vägrade toffla och var då hellre ensam. Jag valde också att byta klass och fick då två nya bästa vänner som är mina bästa vänner än idag.
Du vinner inget på att dansa efter andras pipa.
Tar de till fysiskt våld så föreslår jag att du skaffar en vuxen. Och seriöst…en kaninj*vel…? Vad är det att tjaffsa om. Din "vän" är tydligen maktgalen och behöver sättas på plats så gå till en vuxen nu direkt.
Men jag vill inte vara ensam
Nej men då kan du tyvärr inte tillåta dig att gnälla heller om du inte vill förändra din situation. Du vill inte vara med några andra kompisar och du vill inte vara ensam…då får du ju ha det som du har det. Återigen tycker jag att du borde tala om för en vuxen hur dina så kallade vänner behandlar dig.
Jo, jag vill vara med andra.
Var då med andra som behandlar dig väl istället.
Bättre att vara ensam än att vara med idioter som beter sig som svin. Seriöst, det finns andra människor än dem som beter sig illa. Det är inga vänner. Vänner beter sig inte så.
Ts tycker du ska leta efter snälla vänner som är äkta inte dryga och elaka mot dej. Jag själv har inte haft vänner alltid och ståt själv och varit själv och nu går jag i gymnasiet i en bra klass. Tycker du inte ska bli behandlad som skit vilket du blir! Tycker du ska öva på att hålla hemligheter de är inte bra och säga dom Till sådana personer som kan säga vidare dom.
Jaha okej, men när jag inte ville va med en förra året (samma person) så blev hon ledsen o gjorde inte sitt skoljobb
#19 Det är inte DITT problem! Folk får ta ansvar för sina egna känslor och hur de väljer att agera på dom. Du hittar bara bortförklaringar för att fortsätta vara med dom när din situation egentligen är ganska simpel och du har fått flera konkreta råd på vad du ska göra och ändå fortsätter du med hur ledsna dom blir. Och?! Man får stå sitt kast.
Okej, men jag gillar inte att förstöra flr andra :(
Ja men too bad. Då hade dom kunnat behandla dig bättre. Man bör aldrig offra sig själv för eller på grund av någon annan. Det är bara du som ska leva med dig själv hela livet. Då kanske det kan vara värt att se till att man har det bra också??