Normalt?
Är det verkligen normalt att man inte har mens på 2-3 månader och när man sedan får den så varar den i ett dygn?
Jag äter P-piller men det har alltid varat i 3-4 dagar när jag fått de var månad.
Tacksam för svar!
#1: Det vet jag att jag inte är! :)
Det finns väl p-piller som gör mensen kortare tror jag, "min" barnmorska sa något sånt när jag skulle ha p-piller. (Dom var dock väldigt dyra, så jag tog vanliga)
Vad äter du för piller?
//Jessie
Jag äter Prionelle, de är gratis för mig än så länge!
Jag är bara lite orolig om det nu skulle vara så att det bara blir mindre och mindre :S
Det är Prionelle jag har fått också. Har dock inte börjat äta dom än. (Ska kosta 100kr per år eller nått sen)
Om du är orolig kanske du ska kontakta ungdomsmottagningen eller så? (Om du är under 25år..?) Dom brukar veta.
Jag tycker det låter rätt underbart att bara ha mensen varannan månad, speciellt om den bara är en dag, men det är ju klart man blir lite fundersam om det blir plötsligt.
//Jessie
#5: Får nog göra det, då det känns som om det kommer mindre och mindre var gång!
Jo jag är "bara" 19, skulle inte vara så skoj om den bara slutade komma med tanke på vad jag har för planer för min framtid..
Tack så mycket för era svar!