Kvinna iFokus

Kvinna

Etiketti-hemmet
Läst 1663 ggr
DesK
2013-10-27 08:45
3

Vintertid

Inatt har vi fått tillbaka den där timmen som de stal från oss i våras Glad

Många av våra klockor ställer om sig automatiskt, men inte alla.

När brukar ni ställa om era klockor? Hur klarar era hjärnor och kroppar tidsomställningen?

/Désirée

Fridaaaa
2013-10-27 08:47
1

Jag brukar ställa om när jag lägger mig på lördagkvällen.
Men dator och mobil ställer om sig själva, men kommer få ställa om den i bilen.

Var uppe tidigare idag haha kunde inte sova en timme längre 😉

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[silkesnosen]
2013-10-27 11:07
0

Hm brukar bli en rörig soppa varje år… usch vill inte hålla på med det…brukar bli sent på söndagskvällen.

[rumelle]
2013-10-27 11:32
0

Jag ställer om dem vart efter under dagen. Armbansuret brukar komma först. 
Har aldrig besvärats av tidsomställningen.

Inaarah
2013-10-27 11:38
0

Samma svar som #3. Märker inte alls av någon tidsskillnad - bara skönt att dagen förlängs med en timma!

citytjejen
2013-10-27 11:54
0

Brukar ställa om klockorna på söndagen. Och jag brukar inte märka av tidsskillnaden mer än att det är ljusare längre på kvällen och det känns som att dan aldrig tar slut 🙂Men i kroppen, nej ingenting.

/Christina

OlgaMaria
2013-10-27 14:56
0

Sonen som brukar vilja komma upp vid 5 ville upp vid 4 istället :-P Trots att vi la honom 1,5 timme senare. Hoppas vi får nån ordning snart :)

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

DesK
2013-10-27 18:18
0

Hum när vi ställer m till intertid blir det mörkt tidgare på kvällen, och ljust tidigarepå morgonen 🤔

/Désirée

obstitant
2013-10-27 18:36
1

Jag avskyr när det blir vintertid. Jag är extremt morgontrött (plus att jag har en kronisk sjukdom som gör mig extra trött), och är helt enkelt inte människa före lunch, men jag vill gärna hinna ut på en promenad de dagar jag är ledig och det inte regnar. Men plötsligt blir det stressigt att hinna ut innan solen går ner på eftermiddagen!

Portie
2013-10-27 20:59
1

Mobilen ställer om sig själv, likaså datorn. Så dom enda klockorna jag ställer är klockradion och väggklockan i köket, brukar göra det dagen efter. Har varit fruktansvärt trött idag trots att jag sovit en timme längre.. Känns dock som att man sovit flera timmar mindre. Dessutom så blir det mörkt tidigare vilket gör att man blir slö, i alla fall dom dagar man jobbar dag och inte hinner vara ute när det är ljust..

[Devya]
2013-10-28 16:38
0

Jag vaknade alltför tidigt imorse och kunde inte somna om så det var jobbigt då man ändå har en lång dag framför sig. Jobbigt då klockan ska ställas om så där.

oh-la
2013-10-29 09:02
0

alla klockor hemma utom ugnen, micron och bilen ställer om sig automatiskt. dom ställde jag om på söndagen.

jag blir helt tidsdesorienterad ett par dagar efter att man har ställt om. runt den här tiden när man ställer om klockorna (höst och vår, så två ggr om året) ser man en ökning av folk som dör i hjärtinfarkt, så visst påverkar det…

Gräshoppa
2013-10-29 10:25
0

De klockor som inte ställer om sig själva tar jag under söndagen, lite allt eftersom.

Tycker det är jättejobbigt med tidsomställningen. Åt båda hållen. Både med sömn och mat och allt annat. Mår dåligt av det.