Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettsamlevnad
Läst 3273 ggr
Anonym
Anonym
0

Känslor...

…är det något som kommer direkt eller kan det byggas upp?
Har varit på "dejt" ett par gånger med en jättetrevlig och bra kille.
Problemet är att han är helt förälskad i mig, men jag känner inte så för honom 🤔
Jag vet bara inte om man ska strunta i honom eller vänta på att känslorna ska komma 😐

OlgaMaria
0

Ett par gånger, är det två gånger eller?

Det är svårt att berätta för dig när det är dags att strunta i det, men om känslorna inte kommer så är det klart att du ska gå vidare. Kanske kan du träffa honom ett par gånger till, och försök hitta på något annat tillsammans än det ni gjort hittills, så att du kanske kan få se nya sidor av honom.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Anonym
Anonym
0

#1 4 gånger för att vara exakt och nu senaste gången så blev det pussar, kyssar och lite hångel…
Jag vet inte om allt bara har gått för fort fram 😐 Vi har sagt att vi ska lugna ner oss iallafall. Det är jobbigt för jag VILL ha känslor för honom, men det går ju inte att tvinga fram.
Samtidigt så har jag en annan kille som jag går och tänker på. En kille som jag vill glömma…

Miowi
0

Var i samma sits för något år sen, träffade en underbar kille på en fest och vi bestämde för att ses hos honom och se film någon dag (i och med att han var så bra kände jag mig trygg med att ses hos honom utan att han skulle förvänta sig något). Vi hade jättekul, hånglade lite men insåg att känslorna aldrig blommade upp. Vi hade kontakt och jag gjorde allt för att lura min hjärna att gilla honom, men det gick inte. Han däremot, fick mer och mer känslor - vilket förstörde vår vänskap. Han gav upp helt och skulle leka "player" och träffa nya tjejer genom att spela tuff.. Men idag har vi börjat prata mer och mer, han har gått vidare så nu hoppas jag på att vi kan bli vänner :)

Min nuvarande kille, däremot, la till mig på fb och tog mitt nr av en vän på jobbet (vi jobbade på samma jobb) när jag insåg att det var han som ville ses sa jag till alla mina vänner att det aldrig skule hända - för han var inte min typ. Men snackade lite, insåg att han var trevlig och vi träffades. Den 3e gången insåg jag att det började finnas något där. Imorgon har vi varit ihop i 1 år och 9 månader :)

Så vad försöker min uppsats säga? Jag tror man märker efter 2, max 4, gånger om det kan bli något om det är en ny person. Sedan är det ju många som varit vänner länge som utvecklats till kärlek förstås, men när det är ny person som gillar en direkt, känner man nog inom rätt kort..

Anonym
Anonym
0

#3 Tack för svaret. Det där hjälpte lite 🙂
Jag tror jag är så fokuserad på min framtid att jag glömmer känslorna.
Jag har precis fyllt 20 och har varit singel hela livet. Jag vill liksom bara hitta en perfekt kille NU och flytta ihop och bilda familj…Stora drömmar, jag vet 😉
Och han är ju en jättebra och trevlig kille som bara dränker mig i fina kommentarer och jag vill bara ha känslor.
Det pirrade till lite första gången han tog min hand, men sen har det varit dött 😐
Jag längtar inte efter att träffa honom om man säger så…

Innan denna killen hade jag kontakt med en annan kille som bor lite längre bort. Snackade med honom i ca 10 månader, men valde att bryta kontakten då han verkade olämplig.
Men ändå är det honom jag tänker på. Kan man få känslor via en dator så har jag nog fått det alltså…

Karmatarerskanise
0

Om man inte känner något efter 4 träffar så tror jag inte det är något att gå och vänta på.

[Devya]
0

Om du inte känner av något där så är det bara att avsluta det innan det blir för svårt. Ju längre du drar ut på det desto värre.

Jag har varit på ett par dejter och redan på andra dejten brukar jag känna av om det finns något där eller inte. Det har oftast varit så att de är helt på och vill få ihop det med mig men jag känner verkligen ingenting.

Direkt jag börjar känna mig obekväm så sätter jag stopp för det. Du borde göra samma sak och inte känna dig tvingad till att tycka om någon. Följ dina känslor! :)

Maria
0

Det är ju också ganska synd om killen om du ger fel signaler. Bäst är att vara ärlig.

Det är ganska lätt att bli kär i själva kärleken bara för att man så gärna vill ha "någon" men när man verkligen blir kär då känner man det😉

/Maria

citytjejen
0

Visst kan känslor ta tid på sig att komma, men det betyder inte att de kommer bara för att man väntar. För mig dröjde det två år innan jag fick känslor för min man. Vi var bara kompisar i början och jag hade inte ens tänkt tanken på att jag skulle bli kär i honom, men så blev det så ändå. Så visst händer det!

/Christina

Anonym
Anonym
1

Tack för alla svar, där är rätt skönt att höra att känslor faktiskt kan komma lite senare 🙂

Jag och denna killen har haft lite uppehåll nu, men snackar fortfarande dagligen via sms.
Jag har även sökt lite kontakt med andra killar, men det är hopplöst.

Det verkar inte finnas några mogna killar kvar och jag inser bara mer och mer hur underbar denna killen jag träffade är, även om jag inte är kär.
Och jag känner att jag har mer framtid med denna killen så att säga.

Men nu nästa vecka ska vi nog träffas någon dag, men endast som kompisar 🙂

[Devya]
0

#9 Ja, man behöver ju inte rusa fram. Om du känner att han är trevlig och tycker om att umgås med honom så fortsätt. Dock kan det vara bra att förtydliga att du nu endast vill vara vän med honom och inget annat. Väldigt viktigt att vara öppen och ärlig och visa honom var du står. :)

Miowi
0

#9 vet att alla säger det - men stressa inte! Jag tänker inte säga att det är omöjligt att hitta någon om man tänker att man måste göra det NU, men jag har inte funnit någon som jag i efterhand var tillräckligt bra för mig, enligt mig. Jag ville ha någon och valde att bortse från att ta lite skit från den killen och bortsåg ifrån att mina känslor inte var så pass starka, jag blev kär i att vara i ett förhållande. Den perfekta för dig kommer komma, men då måste du kunna lita på dig själv för då kommer du veta när han är där :)