Blurred lines
Har ni sett den musikvideon? Den är ju rätt känd nu, tyvärr.
Hur som helst, jag lägger upp orginalet och sedan en slags parodi/gensvar.
Vad väcker det för känslor?
Visste ni att den andra videon (gensvaret) blev bannat från youtube, men inte originalet, men nu är det tillbaka på youtube igenom efter massa protester.
Orginalet:
http://www.youtube.com/watch?v=BJ6YGabx7xs
Gensvaret:
http://www.youtube.com/watch?v=s2M6JUFCCSA

Tycker det är synd att männen får ha kallingar på sig. =(
Sjuk skön parodi! 😃
/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin
#1 Kvinnorna har trosor på sig i orginalet, fast de är hudfärgade så det syns typ inte. Men visst, att ha några nakna män kanske inte hade varit fel, eller så hade det de med alla äckliga pungar som hänger överallt :P

#3 Kanske därför kvinnorna hade trosor pga alla hängiga blygdläppar. ;P
Haha jag har inte sett den videon tyckte den nedersta va grymt kul ^^
:)

Originalet är ju tröttsamt sexistisk, alla män i kostymer (makt/status-symbol), medan kvinnorna ser nakna ut. Från det perspektivet är kvinnorna, som vanligt, i underläge och till för männen att titta på. Och så vidare i all oändlighet.
Vissa i kommentarerna verkar inte fatta problemet heller, "män gillar att titta" och "sex är inget fel" etc kommer upp, vilket också är ett tröttsamt återkommande svar. I en perfekt värld är det inte fel att titta, eller fel med nakna kvinnor, men vi lever ju inte i en sådan värld utan i en värld där kvinnor ständigt reduceras till att vara sexobjekt för män men sällan tvärtom, eller på lika villkor snarare.
Välgjord parodi dock, skönt att folk reagerar. Fuck this man's world - ja tack.
Håller med #7, till punkt och pricka!
#7 Håller också med. Jag har svårt att inte bli provocerad. Däremot finns det alldeles för många musikvideos eller låtar som har denna typen av framställning av kvinnor. Det är inte alla av de låtar som folk reagerar på, jag tror att denna låten blev uppmärksammad just för nakenheten, texten tycker jag var lindrig i jämförelse med många andra låtar.
Måste ju säga att jag ser hellre nakna kvinnor än nakna män på tv och då är jag inte lesbisk. Men kvinnokroppen är vackrare än mannens. Så är glad att de har kostym på sig då har de ju iallafall snygga kläder.
Sen är jag jävligt trött på detta sexistiska bullcrap bullcrapsnacket.
#11 Vad menar du?

#10 Jag håller inte med. Manskroppen kan vara väldigt vacker och sensuell, om den framställs på det sättet, men det gör den sällan eftersom det är mäns smak som är normen som allting utgår ifrån - och män föredrar oftast att titta på vackra kvinnor än vackra män.
Att kvinnokroppen, rent objektivt, skulle vara vackrare än manskroppen, tror jag därför inte ett dugg på. Det är inlärt, eftersom vi lever i en "mansvärld" och även kvinnor anpassar sig till en "manssmak".
Hade kvinnors sexualitet och smak fått ta mer plats hade vi sett mer av sånt här (obs, avklädda bilder).

Jag ser då hellre på män!
Du ser säkert på män när de är extremt håriga och har ölmage. En storvuxen kvinna kan vara vacker men det kan inte en storvuxen man

#15 Haha! Har aldrig sett en sexig rejält överviktig människan överhuvudtaget! XDJag är ingen feeder och tycker det är rätt motbjudande oavsett kön, ålder m.m.
#15 Wow, vet du. Alla tycker faktiskt inte som du. Varför skulle inte en storvuxen man kunna vara vacker? Lite trångsynt månne? 🙂
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Gillade verkligen parodin 😃. Originalet… nje, lite väl objektifierande för min del. Jag har inget emot lättklädda kvinnor eller män rent generellt, men när nakenheten används på ett sätt som gör personen till ett objekt så är det att gå för långt (oavsett om det gäller män eller kvinnor).
När det kommer till nakna män så finns det enormt vackra kroppar att titta på även där. Genom historien har faktiskt nakna män varit en stor del av skönhetsidealet.
En av mina favorit tavlor är Venus och Mars av Botticelli där Venus är helt täkt av kläder medans Mars har lite mindre på sig. I många renässans tavlor har manen faktiskt lite av en kulmage vilket inte stör nämnvärt tycker jag.
15 det är endast din smak och åsikt, du förstår väl att det finns människor som gillar det också?
#7 Jag håller också med dig :)
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus