Han gör mig osäker
Jag är 17 år och har nyligen börjat prata med en kille som jag tycker är lite intressant. Hittills har den mesta kontakten skett via sms,men vi klickar lika bra i verkligheten. Kan dock tillägga att allt är väldigt nytt och "oskyldigt" än så länge, så det mest intima so far är en kram. Jag känner ganska starkt för den här killen. Som sagt, så klickar vi bra, men han är också väldigt sympatisk, ödmjuk, lyhörd och har humor. Han har liksom precis det jag söker hos en kille, och dessutom ser han väldigt bra ut. Hela situationen är dock lite komplicerad och det gör att vi såpass tidigt har fått prata en del om vad vi känner för varandra. Vad jag förstår är han absolut intresserad av mig också, och verkligen angelägen om att hålla kontakt. Det som dock gör mig osäker och får mig tvivla/fundera är hur jag ser ut. Den här killen går på elitidrottsgymnasium och är VÄLDIGT duktig inom sin sport. Dessutom är han väldigt aktiv och tränar åtta-tio ggr i veckan. Och… Jag är inte alls lika vältränad. Snarare har jag haft problem med övervikt men har gått ned en del. Jag utför någon fysisk aktivitet varje dag och gymmar 4-5 ggr i veckan. Jag ser nog ganska "normal" ut med kläder på, men har fortfarande för mycket underhudsfett. Och han är raka motsatsen. Han vet dock om att jag tränar mycket men vet inget om att jag haft problem med övervikt. Därför tror jag att han har fått någon falsk förhoppning om att jag också ska vara jättevältränad, vilket jag inte är. Eller snarare ser jag inte så vältränad ut. Alldeles nyss skrev jag att jag slutar skolan snart och därefter skulle till gymmet. Då svarade han (bland annat) "jaha, hur många chins blir det idag då?". Jag vet att det var skämtsamt menat, men det tar ändå. Jag brukar inte göra chins. Skulle jag prova klarar jag nog bara en-två stycken. Dessa saker gör mig jätteosäker. Om det mellan honom och mig leder till något, skulle det ju så småningom leda till mer intima saker. Och jag känner mig inte alls bekväm i mig själv, eller snarare i situationen att jag inte är så vältränad/tonad som han tror. Jag är liksom rädd att bygga falska förhoppningar hos honom och att han sedan tappar intresset om jag inte lever upp till dem. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra.. Är jag dum som tänker såhär? Borde jag göra något? Hur kan jag tänka mer positivt?
Skriv som det är, att du är orolig att han fått en annan bild av dig än den riktiga om du känner att det är för jobbigt.
Sedan om man är kär i en person så kommer man tända sexuellt på den personen med eller utan kläder på, tjock som smal. Jag tror dock du tänker för mycket, jag tror du har en fin kropp. Och det är inte det som är viktigt, jag är övertygad om att han kommer gilla dig och din kropp, just för att det är DIN kropp.
Problemet är egentligen att du har dålig självkänsla och tillåter dig att vara så orolig för att han ska bli besviken över hur du ser ut. Blir han besviken är det väl hans problem? Låt inte folk bli kära i dig pga hur du ser ut. Var stolt över din inre människa, förutsätt att andra tycker om dig och skit i dem om de trycker ner dig för att du inte är tillräckligt tonad. Var dig själv och var stolt.
Allt har ju gått bra hittills. Därför tycker jag du ska intala dig att du är bra och att han kommer tycka du är het om han får se dig naken. Skulle du bli besviken så skit i honom. Självkänsla är ännu sexigare än en tonad kropp så det är det som är den största tillgången.
Var inte så rädd för att bli besviken. Den här killen är verkligen inte den enda i världen. Skulle det skita sig så hittar du någon bättre. Du vill ju ha en kille som är galen i dig, inget annat. Släpp oron. Du kan bara vinna. Antingen blir allt toppen mellan er… eller så blir han besviken och då kan du träffa någon bättre. Ditt värde sitter inte i om den här killen bekräftar dig. Ditt värde sätter du på dig själv. Och jag tycker du ska värdera dig själv högt! =)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#0 Jag tycker inte att du ska fundera så mycket, killen verkar ju tycka om dig riktigt mycket! :)
Jag tycker att du ska öva upp din självkänsla, det är inte lätt men det är värt det.
Ha en trevlig dag!
Först och främst vill jag tacka för era svar. Det var precis de orden jag behövde höra. 🌺 Tycker han verkligen om MIG borde han ju ta mig för den jag är…
Hur som helst så kan jag uppdatera läget lite. Vi har precis lika mycket kontakt nu som tidigare, och det känns bara bättre och bättre. Nu har vi även hunnit ses en del ensamma, och hunnit prata om saker och lära känna varann ännu mer. Dock är allting väldigt oskyldigt fortfarande, men det beror helt och hållet på att situationen är lite komplicerad på ett annat sätt. Det gör väl att vi inte riktigt vågar ta något större steg innan allt ordnat upp sig.
Vi får se vad som händer helt enkelt. Jag ska försöka jobba på min självkänsla och hoppas på det bästa.
#5 Det låter perfekt! =) Och det är väl bara härligt att saker inte går fort. Det är bättre att saker blir bra, än att det händer fort. =)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Vad härligt! :)
Ha en trevlig dag!
Min kille ar superslimmad, och jag ar totala motsatsen! Jag har bilringar nar jag sitter ner, laren gar ihop osv, men vad gor det? Bara for att han ar slimmad sa behover ju inte jag vara det? :)
Vad kul att det går så bra!!
Har han starka känslor för dig, vilket han tycks känna, så tycker jag inte du behöver oroa dig för mycket. Men som tidigare skrivet, var ärlig och berätta om din oro!