Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 1419 ggr
LitenPyssling
0

Hoppa över?

Har ätit Yasmin nu i ungefär 4 månader, har tidigare ätit det men det var för ungefär 2 år sedan och innan dessa hade jag Neovletta. Neovletta fungerade inte alls, blev otrolitg dålig av det och det resulterade i svimningar. 

Sist jag hade Yasmin så gick det bra i en tid men blev sedan illamående efter att ha tagit tabletten och det höll i sig länge, tog första på morgonen men var då dålig hela dagen så började med att ta på kvällen och somnade istället illamående men vaknade pigg.

Nu är det samma sak, jag blev illamående efter en tid och har sedan upptäckt att i sista veckan innan uppehåll så blir jag inte illamående, efter uppehållet så börjar det om och jag blir illamående igen. 
Nu har jag hoppat över två uppehåll och gått direkt på nästa karta och jag blir inte illamående alls, har en teori om att uppehållet är för långt så jag blir illamående därför. Kroppen hinner ställa om sig och då blir första pillret en omställning igen. 
Dock har jag ej hoppat uppehållen direkt efter varandra utan det har varit varannan månad, om ni förstår vad jag menar. 

Pratade med sambons lillasyster som haft lite små problem, hon tipsade om att jag kanske skulle testa att hoppa över och sedan ha uppehåll var 3e eller 4e månad istället för varje månad.
Jag har inte pratat med min barnmorska än, men vad tror ni?
Jag själv har funderat på var 3e månad då var 4e känns för långt, har aldrig haft problem med mellanblödningar eller liknande.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Karmatarerskanise
0

Jag kör varannan-var tredje månad. Har iof p ring, men det är ju hormoner det med. Enligt min gyn är det ofarligt. Fast kag får mellanblödningar tyvärr.

LitenPyssling
0

#1 Okej, trist att du får mellanblödningar. Kan inte ska vara så roligt…
Sambons lillasyster skulle ha uppehåll var 4e månad men detta resulterade att hon blödde i 3 veckor när hon skulle ha uppehåll.

Vad jag förstått så ska det ju inte vara farligt, man ska ju kunna skjuta upp och så men en längre tid? Tycker var 3e månad är en längre tid.

Karmatarerskanise
0

2 enligt min gyn är det ofarligt. Jag får inte längre mens, men kraftigare om jag skjutit upp den. Mer ju längre det gått.

bohan85
0

Kanske skall du prova Yaz, det är närmast identiskt med Yasmin men bara 4 sockerpiller per karta, alltså bara 4 hormonfria dagar per månad.

LitenPyssling
0

#3 Okej!

#4 Det bör väl vara samma sak som att man tar Yasmin pillren lite tidigare än vad man egentligen ska göra? Har testat dock detta, hade 4 hormonfria dagar och det var samma visa även då. Illamående.