Bisexuell?
Nu är jag väldigt förvirrad.
Har en pojkvän sedan ca 2 år tillbaka och jag har börjat tänka på trekant. Vi brukar gå runt och diskutera tjejer som går förbi och båda kollar gärna efter dem.
Man kan väl säga att jag tänder på tjejer och vill verkligen ha en trekant men vet inte riktigt om jag är bisexuell eller bara nyfiken.
Har hånglat med tjejer förr, mest på fyllan då, men har inte direkt tyckt det är något speciellt förrän nu.
Behöver hjälp att definiera detta. För min kille skulle bli överlycklig om jag var bisexuell men jag vet inte riktigt vad jag är egentligen.
Bisexuell skulle jag nog kalla dig när du blivit kär i en tjej.
Tjejer kan tända till på lite allt möjligt. Jag definerar också bisexuell som att du blir kär, förälskad, i en tjej.
Man kan ju vilja ha sex med tjejer utan att vara bisexuell och tycka det är trevligt i alla fall! Så vill ni prova, prova. Du behöver inte vara bisexuell för att vilja ha sex med en annan tjej.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Det finns massa olika definitioner på bisexualitet, varav en utav dem menar att känner man sexuell dragning till personer av båda kön så är man det. Men för mig liksom för RFSL's så handlar det helt enkelt om vad man själv identifierar dig som :)
// Elin :)
"I think therefore I am"
- Descartes
Vill du ha trekant och killen vill så ha det. Du beöver inte vara bisexuell egentligen, det är väl bara att testa? Tänder du inte på det så gör inte om det och då är du troligen inte bisexuell. (eller så gillar du bara inte trekanter). ;)
Det är väl bara att testa och se vart det leder. Kom dock ihåg att det kan bli lite komplicerat i ditt nuvarande förhållande om det visar sig att du inte gillar att din kille har sex med en annan tjej. Det kan uppstå mycket osäkerhet och svartsjuka om du nu inte är bekväm med dig själv och vet var du har din kille till 100%. Det kan bli ännu värre om det visar sig att du inte tänder på tjejer sen då det väl händer. Ibland är fantasier bara bra som just fantasier. Så det gäller sen att vara säker på att det här är vad du vill och att och din partner kommunicerar väldigt mycket om förberedelser samt om eventuella konsekvenser.
Själv tänder jag på tjejer. Då jag tittar på porr så är det bara tjejer jag tittar på. Däremot så har jag inte hittills tänt på en enda tjej jag har sett i verkliga livet. Jag tror inte att jag är bisexuell på grund av det. Men skulle jag vilja ta reda på det så skulle jag inte göra det då jag är i ett förhållande med tanke på att det känns som om det skulle bli för komplicerat då.
måste det sättas en etikett på saker om ting? testa och se hur du gillar det. Det måste inte vara antingen eller.

#1 och #2, jag som är asexuell och alltså ingår i ett community där vi verkligen behöver tänka på hur vi identifierar oss själva håller inte med alls.
Jag skulle säga som så att sexualitet handlar om vilka vi blir attraherade av sexuellt, det har alltså inget med kärlek att göra. En heterosexuell attraheras av det motsatta könet, en homosexuell av samma kön, en bisexuell av både det motsatta och samma, en pansexuell skiter i kön överhuvudtaget. En asexuell attraheras inte av någon på ett sexuellt sätt.
Sen finns även en romantisk attraktion, och den stämmer oftast överens med den sexuella, men inte alltid, och det är där ni gör ett stort fel som förutsätter att sexuell attraktion och romantisk sådan alltid hänger ihop. Det finns liksom de som är heterosexuella men homoromantiska eller tvärtom… Eller folk som jag, som är asexuell och bi- eller kanske panromantisk.
jag tycker väl ung som #5. Jag tror att många drömmer o fantiserar om att få leva ut sina lustar men hämmas av sociala konventioner osv.Synd faktiskt
Att vara bisexuell är något som ofta viftas bort som ett enkelt alternativ, man kan testa och sedan är det inget mer med det, men så är inte fallet. Det är minst lika jobbig process som att upptäcka att man är homosexuell. Själv fick jag acceptans snabbt men så är det inte för alla och jag mådde riktigt dåligt en period. Även om din kille säger att han vill att du är bi är det inte säkert att han på fullt allvar förstår konsekvenserna. Det är inget man bara gör. Det är något man är, något man fortsätter vara.
Steget för att veta om man är bisexuell eller inte kommer när du måste fråga dig om du tror att du fortfarande intresserad efter att testat eller om det räcker med en gång. Att du kysst tjejer under påverkan av alkohol säger ingenting, många gör saker i fyllan de inte skulle göra nyktra. Så ta inte för lätt på det här!
//Sofia - Sajtvärd på Feminism iFokus
Officiell titel: Professionell Skrivare
Du kan läsa text skriven av mig här
Varför är det viktigt för dig att få en stämpel? Varför skulle din kille bli överlycklig om du var bi? Man behöver inte vara kvinna och ha trekant med en kvinna och en man för att vara bi.
/Christine
Tycker inte heller att det spelar någon roll vad du är, eller att man egentligen måste sätta en "stämpel" på vad man är. Jag tycker att du ska välja ut en tjej själv och vara tillsammans med henne utan att din kille närvarar (åtminstone till att börja med), bara för att kolla hur det känns.