Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4787 ggr
Peak303
0

Torra läppar?

Någon som vet varför man har torra läppar och om det går att göra något åt det? Har haft det i flera år och leppsyl fungerar inte.

Tacksam för hjälpen!

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Xristina
0

Vad jag vet, så beror det ofta på att man dricker för lite vatten. Sen kan väder och vind påverka också.

Peak303
0

Har haft torra läppar i flera år så vind och väder är det nog inte :/

Kanske kan bero på vatten då jag inte tycker om att dricka vatten :S

-'  Malin Hultman

fidojunior
0

Vissa läppbalsam lägger sig bara som en hinna och återfuktar inte. Testa ett läppbalsam som faktiskt återfuktar dvs som är utan vaselin, mineralolja eller paraffin. Slickar du mycket på läpparna? Jag slickade mycket på läpparna förr, de var så torra att de sprack och kunde dra av hudflikar.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Peak303
0

#3: Använder ett väldigt bra enligt vad jag hört. 

Nej väldigt sällan jag slickar på läpparna. Bara om jag har så pass torra läppar att det gör ont.. vilket jag ofta har :(

-'  Malin Hultman

[rumelle]
0

Lägg på ett tjockt lager Helosan innan du lägger dig på kvällen så är de riktigt mjuka på mrogonen! Man känner sig inte så sexig med gegg på hela läpparna, men det ät klart värt det! :)

Peak303
0

#5: Haha, ska prova det. Tack för tipset! :)

-'  Malin Hultman

[rumelle]
0

#6 Funkar för mig i alla fall! Hade gjort det oftare, men min sambo vill inte pussa mig godnatt när jag har sånt på hela läpparna. xP

Peak303
0

#7: Haha, det har inte jag några "bekymmer" med vilket väl är tur på den biten. :)

-'  Malin Hultman

Karmatarerskanise
0

Vad använder du nu ?

Peak303
0

#9: Just nu använder jag LÄNK. Vilket sägs vara väldigt bra. Jag vet dock inte!

-'  Malin Hultman

Timmorn
0

Jag har haft stora problem med torra läppar i perioder. 
Sedan jag började använda burts bees läppbalsam inga problem. känner jag att de börjar bli torra så tar jag på ett lager och så är känslan borta och den känslan har hållt i sig i flera dagar. Men jag skulle även börja dricka mera vatten för det skapar massa problem om man inte får i sig tillräckligt. 

Finns att köpa på Kicks och hälsokosten :) 
Tror att det kan vara den här jag har, fast jag trodde att jag hade med svart vinbär. Luktar himmelsk gott i alla fall.  http://www.iloveburt.se/lappar/replenishing-lip-balm-with-pomegranate-oil.html

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Karmatarerskanise
0

#10 Exfolierar du läpparna var dag?

Xristina
0

Jag kan faktiskt rekommendera Apotekets Cerat. Det är superbra för torra läppar, och kostar bara ca 20 kr.

citytjejen
1

Använd cerat som inte innehåller mineraloljor som t.ex Lypsyl och apotekens cerat gör. Gå till en hälsokostbutik och köp cerat, de har utan mineraloljor och är så mycket bättre!

/Christina

Lol V Stein
0

Jag tycker att försvarets hudsalva är det absolut bästa för torra läppar. Just nu är mina läppar jättetorra pga vädret, men då får man smörja oftare.

natha-mjau
0

jag förbrukar två stora försvarets hudsalvor i månaden, man blir beroende av dem.
vet inte om jag har torra läppar eller tvångstankar efter försvarets hudsalva. Hittar jag inte min lipsyl får man panik och blir galen

[[Månen@]]
0

jag använder försvarets hudsalva och jag är beroende asså mina läppar svider när jag är utan det en stund och jag vill bli av med det, använder jag en hudsalva på läpparna sugs det in som en Svamp på några minuter och så svider dom igen (jag testade det i en vecka men blev inte bättre).. vet inte hur jag ska göra?

Vilket cerat på hälsokost är bäst då? det finns så många olika?

Smulan80
0

Köp kokosfett i hälsokosten och smörj med istället. sk läppbalsam etc i butikerna är tillverkade så att de gör kroppen beroende av medlena och tar bort egna funktionen att hålla kvar den nödvändiga fukten. Jag använder kokosfett (sk kokosolja), både som hudkräm, badolja, i te/kaffe och smörjer läpparna med. Har slutat ha spruckna läppar när det blir höst/vinter efter jag börjat… Visst burken kostar lite men å andra sidan så beroende på hur du använder den kan den räcka mellan en evighet och någon vecka. 😍

[[Månen@]]
1

det har jag hemma.. ska testa:)