Dejta
Är det någon annan som har gett sig ut i dejtingvärlden? Hur upplever ni det i sådana fall?
Jag har nyligen börjat på med att dejta. Jag har träffat två killar redan och första dejten med dem var helt jättebra. Med ena killen så snackade vi 8h i streck. Vi kunde bara inte slita oss från varandra då vi hade en massa att snacka om. Andra dejten gick inget vidare för då ville han kyssa mig och jag var inte redo för det. Jag kände redan där att det inte fanns någon attraktion eller ens en "connection" på en annan nivå. Det blev en jobbig situation som jag hade svårt att ta mig ur. Men nu har jag förklarat att jag inte vill ha ihop det med honom så nu är vi bara vänner vilket känns skönt.
Den andra killen var också väldigt trevligt och vi hade en jättefin diskussion och umgicks 4h och sen kysste han mig, vilket inte var något vidare heller. Vi träffades ännu en gång efter det men det kändes bara inte rätt. Jag har berättat för honom att det inte kommer att fungera så vi är också bara vänner nu.
Jag blev väldigt besviken över hur snabbt framåt de här killarna ska gå. Jag är verkligen inte beredd på att kyssa någon första eller andra dejten. Jag vet inte om jag skulle ens vara redo för det på sjätte dejten. Jag vill ta det så långsamt som möjligt.
Är det någon annan som har upplevt att vissa bara rusar framåt? Som de är totalt desperata och tar bara första bästa som kommer i ens väg?
Tack och lov är det ju enkelt att sätta stopp för något om man bara har setts ett par gånger. Idag ska jag på en annan dejt och jag hoppas att den går bra. Jag har berättat för honom om mina tidigare erfarenheter och han sa att han inte går för snabbt fram, så får se om han håller sig till det eller inte! Jag sa också att jag just nu är bara inne på att få nya vänner. Han verkade acceptera det men ändå vilja se om det skulle finnas mer där senare.
Är du på någon dejtingsida? Sidorna är mer eller mindre seriösa. Och många är bara ute efter sexuella relationer.
Det kan vara en idé att förtydliga i din annons (om du har en), eller i kontakten med killen vad du är ute efter. Det är skönt för båda att veta i förväg vad den andra är på jakt efter.
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#1 Jepps, det är en dejtingsida. Jag har nu satt ut att jag söker enbart vänner och då vi skriver till varandra så förtydligar jag det. Förhoppningsvis så fungerar det bättre nu.
Jag har dejtat till och från under flera år. Det viktigaste är att vara tydlig i både annons och i sin kommunikation innan man träffar någon och att man står upp för vem man är.