livrädd...
Jag var precis med om en väldigt skrämmande sak.. När jag låg ner, så helt plötsligt började det dunka inuti halsen, svårt att förklara var men innanför halsgropen typ, där inuti nåånstans.. Det dunkade jättte snabbt, som när hjärtat tar dubbelslag ungefär men mitt hjärta slog normalt under tiden detta kändes.. Flög upp ur sängen i panik… Det känns som ryckningar/dunkningar inuti halsen.. Som ett hjärta i halsen som håller på att sluta slå, som hoppar iväg och slår riktigt snabbt. Fast det var ju inte hjärtat. Det var något inuti halsen. Långt ner.
Jag har känt såhär innan, dock inte såhär kraftigt som nu. Är livrädd att det ska komma igen då jag är rädd att jag ska sluta andas eller något.. Det brukar kännas när jag andas in hastigt eller anstränger mig, typ skrattar ller något.. Har haft segt/tungt att andas jätte länge. Inte hela tiden men det kommer och går. När jag tar lite långt ner på halsen så hostar jag till.
Jag har blivit undersökt av läkare, tagit prover pga att utesluta alla möjliga sjukdomar då jag skulle få min ångest diagnotiserad. Hade inget förutom b12, folsyra och järnbrist. Tar inte dom längre då mitt recept är slut och jag har inte varit hos läkaren ännu.. Har också gjort ultraljud på hjärtat, samt att dom kollade lite upp mot halsen med. Där besväret är men då var allting normalt sa dom. Men det var ca 1 år sedan. Hade dock besväret då med. Men det har aldrig blivit såhär kraftigt. Jag är livrädd :(
Ibland känns det som att jag får som en adrenalinkick med.. Då blir det värre. Jag blir stressad och då blir det ännu värre..
Ring och brställ tid till läkare igen. Låter som någit ångestrelaterat. Eller kanske ryckningar i någon muskel. Det kanske man kan få av järn ich bvitaminbrist.
Fråga läkare igen skulle jag nog också säga… :/ hm.. Låter ju inte bra.
Jag tror oxå att det vore bra med att en läkare tittar på dig igen och att man utreder hjärtat ordentligt och hittar man inget då kanske det kan göra dig lugnare och skulle man hitta nånting så kan man förhoppningsvis göra nåt åt det….
men spontant så tycker jag det låter lite som dubbelslag har själv många såna och det kan kännas riktigt knasigt i kroppen och speciellt om man blir orolig över det
själv har jag genomgått en ordentlig hjärtutredning som inte visade mer än många dubbelslag och det är ofarligt det gör i alla fall mig lite lugnare när det känns som om hjärtat bokstavligen håller på att hoppa ur kroppen
B12 är billigt o receptfritt.
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
Är du orolig eller stressad över något? Du vet, kroppen kan reagera med en mängd symptom om man är beskymrad eller har någon slags "ångest". Känner igen en liten del av du menar. Jag kan ibland känna det som en klump i halsen och ofta får jag stanna upp och tänka till om det är något i mitt liv som ger mig oro eller liknande. Skulle det vara någon vitamin- eller järn brist som du skrev så hoppas jag att det löser sig den vägen.
Kan inte tänka mig att det är något farligt. 🙂
#4 Känner igen vad du menar, oftast vid kraftig ansträngning kan hjärtat göra en liten "volt" på mig.
Ja, jag brukar först få som att jag får en adrenalinkick, känns typ likadant, även som om jag blir stressad eller ska få en panikattack men det får jag inte.. Sedan kommer det där hoppandet i halsen.. Men det konstiga är att mitt hjärta slår helt normalt. Jag brukar känna över hjärtat när det kommer men det slår helt normalt och det känns i halsen. I halsgropen ungefär på höger sida där inne någonstans. Jag hade det problemet när jag gjorde ultraljud på hjärtat men jag kände inte av det då. Jag kommer ihåg att jag var livrädd för att hjärtat skulle stanna av det under min förlossning. Men dom som gjorde ultraljudet sa att mitt hjärta var jätte starkt och skulle klara flera förlossningar i rad. Och jag kände faktiskt inte av någonting av det då. Men nu har det kommit tillbaka och jag fruktar för nästa förlossning..
Det kommer mest när jag ligger ner och andas in hastigt och har ansträngt mig..