Hur lång är du?
Hejsan! Hur lång är du? Du får gärna skriva om du är nöjd med din längd eller om du skulle vilja vara längre/kortare! Skriv om du är kille eller tjej också!
Tjej
151 cm
Jag är delvis nöjd med min längd, men om jag fick trolla så skulle jag vilja vara 10-15 cm längre. Eftersom det inte går så nöjer jag mig :)
1 - förstår vad du menar! Vad liten du skulle se ut bredvid mig då, jag är en tjej på ca 184 cm +- några cm ( vet inte exakt ) :)
Tjej
177cm
Både nöjd och inte nöjd, skulle nämligen både vilja vara kortare och längre 🤦♂️ Men jag är en sådan längd där jag är längre än vanligt, men inte nått den magiska "du är lång och därför speciell"-längden.
3 - Ganska lång men inte alls så lång jämfört med mig, skulle gärna byta :)
Tjej, 19 år och 157 :)
Är nöjd!
Medarbetare på Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."
Tjej, snart 21, 160cm. Hade inte klagat över någon cm till ;)
Sajtvärd för Australian Shepherd.ifokus!
Vad korta alla tjejer här verkar vara…
Kvinna, 20 år, 178 cm. Gillar min längd, det är praktiskt. Och jag ser riktigt bra ut i högklackat 😉
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Vuxen ;) och 168cm. Är nöjd.
Det är jätte fint vara lång! Det är jätte fint vara kort! Jag har alltid varit väldigt lång och därför önskar jag att jag vore kortare, jag är 184 +- några cm liksom Att vara nånstans mellan 180 och 190 som tjej är inte så lätt alla gånger :(
167 cm och nöjd med det. Om jag skulle ändra min längd så blir jag hellre längre än kortare.
0.00187 km. 😃
12 - lång tjej, skönt det finns fler långa tjejer bland alla korta :)
Jag är 168-170 cm, jag är nöjd med min längd.
Jag är 16 kan jag tillägga, eller fyller 16 om 10 dagar :) Senast jg mätte mig var på mitt pass taget förra året nån vecka efter jag fyllt 15 och då var jag uppmätt till 184 (183,5cm) Kände att jag var ungefär samma längd med min pappa då som är 185 cm men nu känner jag att jag är längre än honom så kan ju ha växt upp till 187-188 kanske…
#15 Jag är 15år, fast jag har slutat växt…
Jag tror jag slutat växa också men kanske några extra cm halkade efter nu
Aa, brukar du ha klackar eller nåt sånt? Jag själv tycker jag blir så lång när jag har klackar. Men när jag tittar här så ser jag att jag inte alls är nå lång om jag har klackar.
Du är ju bara 168 Normallång ju Jag har högklackat jämt Aldrig under 12 typ.. Jeffrey campbell är de lägsta klackarna jag har Har typ klackar från 12-18 cm Oftast klackar på 15-16 cm så jag blir 2 m, möjligt någon cm över om jag är längre än vad jag tror
Fast som andra skrivit, sträck på ryggen och gå bara! Bry dig inte om vad andra tycker. Har du inte tänkt på vad långa modeller är? De bryrs sig inte om de blir 2m i klackar, de sträcker på ryggen och fortsätter gå! Förresten så det finns jätte många killar som gillar långa tjejer, om det var till hjälp… :-)
Är tjej på 182 cm. Visst är man lite nyfiken på hur det skulle vara att vara kort, att ens pojkvän kunde lyfta upp en och snurra runt. Men annars trivs jag rätt bra med min längd. Dock är det långt till marken om man snubblar…
Känner en kvinna som är 196 cm lång. Hon verkar inte ha något problem med detta, får kanske specialbeställa vissa kläder men vid närmare 50 års ålder är hon nog rätt van. Hennes man är 204 cm lång. Lite spännande att se hur långa deras två söner kommer att bli.
Tack för era stöttande ord! Har ni Också tänkt på att majoriteten av de killar som gillar långa tjejer är de lite kortare killarna? De flesta långa killar gillar ju korta tjejer :( Jag ser extremt sällan killar längre än mig, typ aldrig.. Beror på att jag bär högklackat varje dag kanske Är som kortast i mina klackar nånstans mellan 195 o 2 m i de lägsta klackarna Svårt säga med tanke på jag inte är säker på min längd Skulle kunna vara 183, 184 men lika gärna vara 187 eller 188… Så vet inte
#22 Nja… Det har inte riktigt tänkt på, bara lite. Men om du tycker du är så lång, varför använder du då klackar?
Jag är extremt lång Men jag älskar klackar ändå, gillar inte låga Gillar höga klackar
Då ska du själv klart ha klackar, längden ska inte stoppa en.
Vore mycket lättare om jag var kort dock :) Men vill ha bra proportioner Skulle inte vilja ha värdens kortaste ben till lång överkropp o ändå vara kort
Jovisst, men man kan tyvärr inte bestämma hur ens kropp ska se ut.
Tyvärr nej Finns dock En operation där Man förkortar benen Skulle lätt Göra den om det fanns operation för att förkorta överkropp Det största problemet ligger nog eg med att jag har typ breda axlar oså Jag har breda axlar, är lite bredare… Under bröst typ 87-88 så jag har 85 o 90 i bh… Osv När jag är lång blir det att jag känner mig väldigt stor, typ som En noshörning Om jag Vore kort skulle jag förmodligen känna mig Som fyrkantig, som en tegelsten
Jo, jag såg det på det andra inlägg. Men jag skulle aldrig göra en sån operation. Är du smal också och har "stora" bröst?
Är smal Nej inte stora bröst
Är smal/normalviktig Inte super tunn men ändå normalviktig Men ändå lite "bred" ändå Inte så kul, ser absolut inte ut som en killes kropp och det ser inte maskulint ut men ändå känner mig lite bredare än kvinnor genrellt sett
Oj, läste fel på ditt andra inlägg.
Jasså, vad blev fel? Förstår inte riktigt nu, är lite smått blåst och förvirrad ibland!
Kvinna. 157 cm. (varit 160, men sjunkit ihop) Är nöjd, perfekt pusshöjd. :)
Vad korta de flesta är då :(
172, har dock ofta klackar som gör att jag blir ca 184.
Jag är 19 🙂
154 ;p
Jag skulle vilja vara längre
38 - 154 är ju rätt kort men sött vara kort ju Jag gillar inte vara lång men har ändå klackar :)
Lång är iallafall bättre än att vara kort tycker jag (:
Ja men jag är så himla lång Är nånstans mellan 180 och 190 Tror tyvärr att några cm halkade efter o kom nyligen så att jag numera är närmre 190 än 180
#41 nej men såå långt är det inte, och jag tycker inte du borde bry dig om din längd så mycket, det finns ändå inte mycket att göra åt, alla ser olika ut lev bara livet o va glad! Man lever ju bara en gång :)
42 - finns operation som läsning fick jag reda på idag Men verkar bara finnas på förkorta benen Borde ju kunna gå Dra av några steg på ryggraden
#43 det kan knappast vara bra för kroppen, du kan ju lika gärna ta en motorsåg, ingen skillnad på det eller att kapa av lite av ryggraden.
Man kan alltås bli kortare, Men det finns risker med det också såklart Sen så har man säkert fullt av ärr och dåliga proportioner av kroppen sen
#35 Eftersom de flesta är "korta" så kanske det är normalt, och det är ni som är överlånga ;) haha. Jag är 163 cm och trivs helt okej med det. Enda gångerna det känns jobbigt är när såna som är längre skrattar och kallar mig kort. Nästan alla mina vänner är som mig eller kortare, därför känner jag mig normallång.
Det finns fördelar med att vara kort, och fördelar med att vara lång. Jag föredrar att vara på den "kortare" sidan faktiskt :)
172 och jag älskar det, långa tjejer är sexiga!

180 cm, tjej, nöjd. Jag var nästan så lång redan som 12 åring och det var lite jobbigt, men nu är jag likgiltig omkring min längd. Jag bryr mig inte så mycket och tänker inte så mycket på det. Har en tjejkompis som är 189 cm. Hon har kämpat lite med att acceptera sin längd men nu som vuxen är hon helt cool med det. Känner en hel del andra tjejer/kvinnor omkring 180+ og de är allihopa supercoola och härliga människor med pojkvänner/äkta makar, barn, jobb, de är snygga etc etc.
Du borde nog jobba mer med acceptans av dig själv än att researcha div. operationer.
46 - 163 är ju jättekort, men det är sött och fint 47 - 172 är inte så lång.. 48 - 180 är lite lång och det är fint, men det är inte extremt lång…. 180 känns så mycket kortare än över 180..
#49 Jag tror att medellängden för kvinnor i Sverige är 166 cm om jag inte minns fel. Det kan vara längre med min generation också (är 18), och att det var min mammas generation som medellängden bara var 166 cm. Så att 163 cm är inte "jättekort". För dig kanske det är det, men då är det väl snarare du som är jättelång? 🙂
Jag själv är 165 cm och tänker nästan aldrig på att jag skulle vilja vara varken längre eller kortare. Min kille är 198 cm. Mysigt att känna sig liten ju 😊
Har en vän som är 165 cm, de flesta reagerar på att hon är väldigt kort Hon ser kortare ut dock, man tror hon är under 160. Och ja, jag är jättelång Jag skulle också tycka om att känna mig liten, men jag kan inte ens känna mig liten med någon som är 2.10 så att känna mig liten är något jag aldrig kan uppleva…
Jag tycker att 172 cm är ganska långt, min kille är 188 så blir inte längre än honom med mina högsta klackar iaf :)
52 - min mamma är 172-173… Hon är typ inte alls längre än folk i Genomsnitt,hon ser ut längdmässigt som de flesta gör
#51 Hmm… Fast å andra sidan, vem bryr sig om att vara liten? Jag är mer liten och söt. Mycket coolare att vara lång och ståtlig! ;)
Jag bryr mig om det Ett av Mina största komplex är att vara lång, jag hatar Det
#55 Men hur mycket du än vill bli kortare, så kan du inte bli det. Det är inte bara du som är "lång". Läste nånstans att människor blir längre och längre för varje år.
Men då 😕 Tänk vad fantastisk du är, som är så lång och speciell! Det är det faktiskt inte många som är. Alla modeller är långa och tänk hur snygga alla tycker att modeller är! Det finns bara en som du. Du är så otroligt viktig och speciell!
Dessutom är utseendet en bagatell. Det allra viktigaste är att du är en bra medmänniska. Är du snäll, trevlig, godhjärtad och vet om dina fel och brister, är du så otroligt vacker på utsidan. Även om du hade varit ful/full av vårtor/sett ut som ett öde värre än döden, hade du blivit vacker om du har en vacker personlighet. Insidan ger verkligen utsidan sin glans.
Och att vara lång är bara vackert tycker jag. Visst, du kommer kanske aldrig känna dig "liten och söt", men jag som bara är 165 kommer aldrig känna mig lång och ståtlig. Jag kommer heller aldrig känna mig "liten och nätt" då jag är mullig och älskar potatis (klarar inte av att banta:P), men en som är smal med stora bröst kommer aldrig känna sig kurvig/storbystad. Och visst är det väl tur ändå? För tänk om alla såg likadana ut. Vad tråkigt det hade varit!
Du är fin precis som du är!
Jo, förutom i USA där folk bara blir kortare o kortare Medellängd på män i USA ligger på 174-175 och pp kvinnor endast 162 I Sverige ligger det på 181-182 cm på män och 168-169 cm på kvinnor Kollade precis nån sajt där det stod medellängd världen över Längsta befolkningen är den nederländska, i ena delen är det runt en 185 cm på män och 170 cm på kvinnor…. Men i den andra delen( Amsterdam sidan ) ligger det på hela 195 cm på män och på 180 cm på kvinnor
57 - Jag är Väldigt lång! Långa ben och kortare överkropp! Kurvig är jag…. Önskar jag vore mer "Völdigt tunn" Att vara kurvig och lång får mig känna mig som en flodhäst Vilket gjort att jag numera inte vill äta, jag blir gladare för varje hg jag går ner….har gått ner en del, har inga planer på att försöka behålla vikten även om jag egentligen inte behöver gå ner mer
Jag har också långa ben och kort överkropp. Min överkropp existerar nästan inte (okej då… men den är väldigt kort i alla fall!). Alla tröjor blir för långa på mig för jag har så kort överkropp.
Varför önskar du det för? Smarta personer förstår att en lång tjej har större lår än en kort tjej. Hur sjutton hade det annars sett ut? Kurvor som är så fint! Inte ska du känna att du inte vill äta. Du måste ta hand om din kropp! Jag är säker på att du är fin som du är.
Förstår Min överkropp är typ samma längd som tjejer på typ 170 har oftast Den är ju längre än korta tjejers överkropp men kort i förhållande till mina ben
Musscassandra. Väldigt onödigt att starta en sån här tråd när du mår dåligt över din längd och redan vet att många är kortare. Du lär ju inte må bättre av att jämföra dig med andra. Tror du skulle må bra av att träffa en kurator och lära dig tycka om dig själv.
Jag vet att typ alla tjejer är kortare än mig ja Jag skapade det för att få höra " att vara lång är okej, att vara lång är inget negativt" osv… Jag frågar här för jag tror folk vågar stå för det de tycker mer här En kurators jobb är att stötta, de måste göra det Ni måste inte säga snälla saker o stöttande saker, utav er är det ett val Ett fint val
De yngre generationerna verkar bli längre och längre, så för yngre kanske medellängden är runt 170, men i min generation (är 22) så är faktiskt de flesta runt 165 eller kortare (som jag har märkt).
Fastän jag "bara" är 163 så kan jag fortfarande känna mig lång och ståtlig ibland, inte bara "liten och söt". Så det behövs inte sägas något mer "oj vad jättekorta ni är", för det är verkligen inte kort i allas ögon.
Tycker bara det är bra med varierande längder, tänk vad tråkigt om alla var lika långa. Så var glad för att du nu är lite längre, och sluta få oss "jättekorta" att få komplex :P
Jag har inte menat att folk ska få komplex Nej inte jätte kort kanske i allas ögon Men jag som står på typ 1,87 m höjd så är det Völdigt kort mot mig

Men det är ju självklart att det är ok att vara lång. Jag kan förstå att du har komplex, för det har de flesta i din ålder, om man på något sätt går utanför normen, och om man är medel på alla sätt och vis så kan man ha komplex för att man inte är speciell. Jag med mina 180 cm gillar att jag är stark och kapabel och inte liten och "hjälplös". Man får försöka acceptera sin längd och göra det bästa av det.
Det finns förresten massor av killar som är längre än 187 cm.
66 - jo man blir ju annorlunda, speciellt för en själv Kan förstå att det kan kännas tråkigt att vara precis "average" också Även om det ibland kanske är lättare Men det kanske inte är lättare , jag har alltid varit lång och väldigt Annorlunda vad gäller allt så jag vet inte hur det är att vara average
Jag är 19 år och 145 cm. Helt ärligt så orkar jag inte må dåligt över det längre för det finns inget att göra åt saken men nöjd är jag inte. Längden betyder ingenting.
Jag är glad över att jag har kompisar som inte ens kommenterar min längd. Alla är vi olika, vi borde sluta jämföra oss med andra hela tiden.
Hälsningar Olivia
Titta gärna in på min blogg
Kanske det är som är problemet, alla kommenterar min längd hela tiden Okända människor på stan kommenterar den , folk stirrar etc
#69 Ja och det är fel tycker jag. Folk stirrar på saker som de tycker är onormalt men egentligen är det ju helt normalt att man ser olika ut. Jag gillar inte ens när jag får komplimang över att jag är kort, har en gymnasiekompis som mådde dåligt över hennes längd (ca 173 cm) och brukade säga att hon ville vara kort som mig, att det var finare osv. Men jag gillade inte det för att hon anmärkte på min längd (som jag tycker borde vara "osynlig" för henne) och jag tycker som sagt att det varken är bättre eller sämre att vara kort/lång.
Hälsningar Olivia
Precis Tror lite det är nått inbyggt i en att man letar Efter fel, letar efter saker som skulle kunna vara bättre, sen fördjupar sig stort i det fast det är en smågrej o bildar ett komplex, sen när du kommit över komplexet letar du efter något annat Fel för att göra samma Sak
#71 Ja, men oftast beror det på dålig självkänsla som oftast (inte alltid) blir bättre när man blir äldre. Men ja, det är ofta så att man vill ha det man inte har. Har man rakt hår vill man ha lockigt och tvärtom. :P
Men jobba på din självkänsla, låt ingen trycka ner dig oavsett vad det gäller och försök sluta jämföra dig med andra för det gör inte att man mår bättre, snarare sämre. Att lära sig acceptera och gilla sin kropp tar tid.
Hälsningar Olivia
Precis Det är svårt att lära sig acceptera sin kropp Och framför allt sina egenheter
Jag är 165.. ganska okej tycker jag visst ibland vill jag va längre ( sp man kan nå saker lättare) ibland vill jag va kort ^^ Men ska absolut inte klaga:D

173 cm, men har ofta klackar som får mig att bli runt 180.
Gillar min längd, beroende på höjd på klackar kan jag gå från osynlig till något som får folk att lägga märke till mig.
75 - jag kan aldrig vara osynlig, folk tittar extra jämt… Och kommenterar också
Är 165 cm lång och snart 23 år gammal.
Varken kort eller lång enligt mig hehe Ganska lagom för min del.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
77 - det är väl relativt medel även om jag ser det som kort men det beror ju på att jag är så lång

Tjej 21 år och 180 cm. Älskar min längd och hur jag ser ut just nu!
22 år och 170 cm vilket är "normal"/medellängd bland tjejerna jag känner. Är helt nöjd.
Medarbetare på Akvariefisk i Fokus. ◕ ‿ ◕
177 cm och kvinna.
Har inte upplevt någonsin att en kille ratat mig pga min längd som jag såg att folk skrivit här i tråden, tvärtom. Ett av mina ex var nästan huvudet kortare och han var inte det minsta missnöjd med vad han ansikte var i höjd med. 😃
Skulle jag rata killar för att de är kortare än jag, så skulle det ju minska antalet möjliga partners ganska rejält. Finns avsevärt viktigare saker, som exempelvis att man har samma typ av humor.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Jag är 180 och tjej, 22 år.
När jag var yngre hade jag väldigt stora bekymmer med min längd. Ville vara kortare och sötare som alla andra tjejer.
Nu bryr jag mig inte så mycket. Visst skulle det vara kul att vara lite mindre, ibland känner jag mig stor och tung men jag tänker inte på det på samma sätt som förut.
"Lycka och jubel att äga en pudel!"
Jag har Gått ner en Del O vikt men vill Ner Mycket till Jag är 187 typ Vill väga 45 kg så har en bit kvar
#83 Varför vill du skada din egen kropp? 45 kg på den längden är väl en 20 kilo för lite för att vara hälsosam.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#83 45 kg för mig som är 163 cm skulle vara på gränsen till underviktig, så för dig är det på tok för lite! Spelar ingen roll vad du har för kroppsbyggnad, 187 cm och 45 kg går inte ihop. Jag var nere i 47 kg ett tag, men insåg att det inte var hälsosamt. Har nu gått upp några kilo, och det känns mycket bättre.
I din ålder är det oftast så att man inte trivs med sig själv, och allt känns jättejobbigt. Man analyserar och jämför. Jag har haft dålig hy och finnar sedan jag var 12 år, och tacklas fortfarande med det. Har fått kommentarer över åren, främst från fnissiga barn som frågar vad jag har i ansiktet. Då kändes det riktigt uselt, men nu struntar jag faktiskt i hur jag ser ut. Vissa har perfekt hy, andra har det inte, vissa är korta, andra är långa. Sånt är livet. Man kan inte gå å grubbla på saker för länge, särskilt sånt man inte kan ändra på. Det finns många där ute som har det 1000 ggr värre än oss. Jag ger rådet, som så många andra redan gjort, prata med någon om hur du känner! Du är ung, frisk (förmodar jag) och har ett förhoppningsvis långt liv framför dig. Fastna inte för mycket vid utseendet, lev istället!
83 det där är en sjuk målvikt och jag råder dig att snarast söka hjälp för ditt mående. Varenda tråd du startar handlar om att du inte trivs med dig själv. Det är dags att ta tag i det.
Även jag måste säga att 45 kilo och 187 cm är helt sinnesjukt. Jag vägde runt 45 som minst med den längden jag har nu (178), men då hade jag haft två rundor av magsjuka på tre veckor. Jag har alltid varit jättesmal, men 45 kilo var inte hälsosamt ens för mig, och jag var tvungen att dricka näringsdrycker ganska länge för att komma upp i min vanliga vikt (48-49 hade jag då).
Att någon som är 10 cm längre än mig skulle ha den vikten är väldigt skrämmande.
Ta tag i dina problem istället. Sök dig till vården, du kan börja hos din vårdcentral eller skolsköterska så kan du få en remiss sedan.
/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se
Jag är 1,59 m skulle gärna vara typ 10 cm längre men det kan ju inte jag bestämma :)
Sluta jämför! Kroppen har en genetisk kod som talar om hur den vill se ut och hur den trivs - vilken storlek på bredden, längden, fötterna, händerna osv. Man ska inte hålla på att manipulera med något som kroppen redan räknat ut.
Nu syftar jag inte på om man styrketränar och får en massa muskler eller kanske är en löpare som är väldigt nätt - utan hur man ser ut vid vardagsmotionen och av att äta hälsosamt UTAN skev syn på mat, mat är bränsle, du behöver det. Man ska inte förbjuda. Man ska inte nedvärdera sin kropp. Vi ser olika ut och kommer alltid att göra det. Det är väl det fina i det? Var stolt över dig själv.
Tänk vad kroppen gör för dig! Du bor i din kropp, det är det enda du måste leva med hela livet. Vårda den, var snäll mot den och ge den det den förtjänar och behöver, du är värd att må bra.
Jag är ungefär 160 cm och är 21 år. Trivs jättebra. Utomstående hade mer problem med min längd förut än vad jag nånsin haft - men det sket jag fullständigt i vilket också resulterade att folk slutade bry sig och påpeka - det hade ju ingen effekt. (Folk som bara måste påpeka/kommentera/vad som har oftast mer problem med sig själva än vad de har över hur just du ser ut.)
Jag kan klättra på diskbänkar om jag inte når, jag kan använda stegar, jag kan sträcka på mig så, jag fungerar precis som alla andra.
Jag är 19 årig tjej som är 155 cm. Liten och nätt, men jag har inga större problem med det :) såklart en del kommenterar, men inte negativt. Killar har sagt att det är gulligt :) Jag har inga komplex över min längd men om jag kunde välja skulle jag nog vara kanske 5-10 cm längre. Men jag vill vara kort, för det är sån jag är! :D
90 - killar tycker det är gulligt, ingen kille tycker det är fint vara super lång som tjej ju
91 du har fel. Det FINNS killar som gillar korta, väldigt långa, tjocka, smala, blonda,brunhåriga, rödhåriga och allt.
#91 Där har du dock fel. Finns en kille för alla. Killar föredrar olika, inte bara smala "modell"tjejer som många tror.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
91 som ovanstående har sagt gillar alla olika. Tycker både korta och långa tjejer är fina på olika sätt! Allt har sin charm liksom :)
Men detta är iaf sant En STOR del av killarna gillar inte att tjejen är längre än honom Eftersom jag är 187 cm så är jag längre än de flesta killar också
95 en DEL av killar vill inte ha en längre tjej. Förstår inte dutt behov av att fokusera på negativt? På att fokusera på folk som inte "gillar" dig. Huvudsaken är ju att det finns män som kommer falla för dig också.
22 år och 157 cm. Otroligt nöjd :)
14 år och 158cm :) vill växa minst 2cm till haha! och inte över 170
159 cm och 22 bast. Kvinna dessutom. Alla har alltid gett mig falska förhoppningar om att jag skulle fortsätta växa eftersom jag stannade i växten när jag var 14.. Jag har inte tappat hoppet än efter några centimeter till 😃👍
16 år och 173 cm! Jag är jättenöjd men önskar att jag var liiite längre, 175 skulle vara perfa 😃
Tjej, växer fortfarande(hoppas jag) är 155 cm
Innan du går hemifrån, kolla både en och två gånger så att du är säker på att du har huvudet med dig!
14 år och är 173 och är rätt nöjd :)
Jag är ~157 cm och är halvnöjd. Många tycker att det är gulligt men jag kan tycka det är lite jobbigt typ när jag inte når osv
Jag är en 30 årig kvinna som är 161 cm lång. Hade ju inte skadat att vara lite längre, men jag är ändå nöjd. Jag accepterar att jag ibland får ta en stol till hjälp när jag inte når.
Jag tycker att alla längder har sina fördelar och nackdelar, det är bara att se till att göra alla nackdelar till fördelar istället ;)
----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse
R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se
Jag är en tjej som är 162 cm lång/kort. 😇
Jag är definitivt inte nöjd med min längd utan hade gärna vuxit några cm till. 😃
Ibland brukar jag räta lite mer på ryggen och då känner jag mig också lite längre också istället för att känna mig som den där lilla " plutten" haha!

Är 23 år och är 171cm lång och är en tjej, är väldigt nöjd med min längd och perfekt pusshöjd för gubben ;-)
jag är 14 år och 173, skulle tro att jag är i princip färdigväxt.
Är både nöjd och inte nöjd.
Alla mina kompisar är kortare så de känns ganska weird. Men dock ser jag inget fel i att vara lång. Jag menar, de e ju fint att vara lång och smal. :)
Många vill att killen ska va mycket längre än en själv.
Men jag vill gärna att han ska vara bara lite längre, han ska inte behöva va större än mej bara för att typ ta hand om mej. Jag vill va jämnlik.
Är 159 lång och gillar min längd :) Perfekt myshöjd när killen "bara" är 3 dm längre… ;)
#107, min närmsta vän är 176 å vi har görskoj åt att vi är så olika långa :D
Dock är de många som håller på att säga typ att de kommer va svårt för mej å hitta en kille eftersom jag e så lång osv..
Men vafan, går dom på längden eller?
Visst jag borde inte bry mej när folk säger så,
men de e klart de känns…
#109 Kan ha fel, men jag tycker det verkar vara lika många killar som gillar korta, långa som medel…. LÄngden spelar ju ingen roll i det långa loppet :)
#0: För mig är detta shit jobbigt för att jag är en 13 årig tjej som är redan 170 cm och mina föräldrar är 196 cm och 168 cm :((
Jag önskar min pappa var iallafall nånstans vid 185 cm eller så för jag vill inte bli längre nu..!
#111: Inte säkert att du kommer att bli mycket längre än så.
Vissa växer fortare än andra.
En jag känner slutade växa på högstadiet, vid ca 168 cms längd.
Hon var en av de som växte tidigt så hade trott att hon alltid skulle vara längre än jag, men så blev det inte. :)
Jag var länge en av de längre i klassen, men slutade sen växa vid 13-14 års ålder och som 158 cm lång/kort. Som häst-tjej har det varit en fördel att vara lite kort för då kan man rida mindre ponnyer hela livet vilket jag tycker är toppen.
Jag är 155 och har accepterat det.
Var positiv, livet är för kort för att sura!
#111 Jag växte i ca 2-3 månader efter att jag fyllt 13. Sedan så tog det stopp och jag har varit 156 sedan dess 🤪
"Nästan allt går att använda till håret"
Värd för Hår, Träning. Skönhetsrecept, Te, Vikingar, & Medeltiden.
Medarbetare på Sagan om ringen, Hälsa, Goth, Återbruk & Musik
#111: Vad är det du är orolig för gällande din längd? ☺️
Jag är 174cm så vet att det var lite jobbigt när man var ibland dem längre i klassen under skoltiden, speciellt innan grabbarna hann växa till sig…
Men med den erfarenheten jag har så tänker man inte på andras längd när man kommer uppåt i åldrarna, ibland kan jag däremot tycka synd om mina kortare kollegor i en arbetsmiljö där allt blivit standardiserat utifrån att man är typ 180cm lång vilket gör att dem stundvis får stå på lådor för att nå upp 😅
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
- Redigerat 2022-03-16 21:28 av Nephi
Hej! Jag är en snart 13 åring tjej och jag är 175 cm lång, så jag vet inte om det är bra eller dåligt? Det verkar vara någon slags norm att killar ska vara längre än tjejer, men jag har alltid varit längst!! Kommer killarna växa om mig snart? Alla verkar tycka att jag är en jätte!
Det är ganska jobbigt, vet någon när alla killar kommer växa om mig?
(PS, är nu på sajten så vet inte riktigt hur man gör för att be om råd, prövar lite vad som helst just nu)
- Redigerat 2022-08-17 09:28 av G_W_0
#117: Dem kommer växa ikapp dig och mest troligt om dig om något år eller så ☺️
Ägare till en Australian Shepherd, ett gäng LaPerm och 2 akvarium 😁
SVERAK ansluten uppfödare av LaPerm SE*Coral Curls
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎
Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕