Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 5401 ggr
Miowi
0

Glömde p-ringen

Återställa iphonen, big mistake! Nuvaring appen glömde jag installera igen vilket slog mig nyss, minns inte om jag tog ut den för 7 eller 8 dagar sedan, men rätt säker på att det var 8 dagar sedan. Detta innebär att jag satt in ringen en dag för sent. Har haft sex idag och för 2 dagar sen, har fortfarande lite blodiga flytningar efter mensen (vet inte om det säger något om var man är i menscykeln?). Ska ringa ungdomsmottagningen imorgon men för att förhoppningsvis lugna nerverna lite tänkte jag höra om det finns någon här som har koll, är det stor risk för graviditet eller är jag i en "hyfsat säker" period i menscykeln?

bohan85
0

Såhär står det i fass: "Den ringfria perioden har varat mer än 7 dagar
Kvinnan ska sätta in en ny ring så snart hon kommer ihåg det. En barriärmetod, t ex kondom, ska användas som tillägg under de närmaste 7 dagarna. Om kvinnan har haft samlag under den ringfria perioden ska risken för graviditet övervägas. Ju längre den ringfria perioden är desto större är risken för graviditet."

Så skydda dig med kondom kommande vecka. Jag skulle tro att du är i ganska säker period då du bara glömt en dag men komme rinte blödningen som den ska nästa ringfria period skulle jag göra gravtest. Men kolla med UM.

Miowi
0

1# åh är så skönt när någon annan tolkar FASS, tycker aldrig jag hittar det jag söker efter - så kommer någon annan och hittar det! Jo får helt enkelt göra så att jag ringer imorgon och hör med dem, brukar oftast vilja fråga dem i sista hand - även om de kan - just för dem är så "äh det är NOG lugnt" vilket inte är tillräckligt för mig!

Karmatarerskanise
2

Jag hade tagit dagen efterpiller. Risken finns.

Miowi
0

Ringde ungdomsmottagningen, barnmorskan jag fick tala med sa att det är lugnt om man glömt den en dag. Kan inte säga att jag känner mig övertygad, nu blir det väl 3 veckor nervositet