Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 4028 ggr
Pinglan00
2013-09-15 15:00
0

Få mindre bröst?

Hejsan, det är så att jag är 12 år. Och jag har en D-DD kupa. Jag är inte övervikig utan normal. Men mina bröst försör allt för mig. Gympan är lite jobbigare när de är i vägen. Och i 5-6 blav jag kallad bröst.se går i 7. I 5 hade jag B-C  Vet någon hur jag kan få väck dem? Det är inte fett. Jag har läst att om man har en en liten vårt gård så ska brösten va mindre, större vårtgård så är vävnadewn större. Mina består mest av vävnad och om jag tränar väck fettet som  finns där får jag ju större bröstmusker och större bröst. hur får jag väck det? Jag har sora komplax pga dem

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

VildaVittra
2013-09-15 15:11
1

När du är så ung, så är det inget man kan göra kirurgiskt, utan vad du kan göra är att träna hårt, så minskar de naturligt.

Håller du på med någon sport?

Sen tycker jag att du ska investera i en riktigt bra sportbh, sådana kan du hitta i riktiga underklädesbutiker. Alltså inga kedjor, utan där dom säljer lite finare underkläder. De sitter nämligen som rustningar, även om man som jag har större bröst än du.

En bh-sort du kan använda till vardags som får brösten att se mindre ut är en minimizer.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Charlott_
2013-09-15 15:24
0

Vill tipsa dig om att träna ryggen, för man kan får väldigt ont i ryggen. Vet även en tjej som opererade sig för att hon hade för stora bröst å de förstörde hennes rygg så de är väldigt viktigt att träna ryggen med :)

fidojunior
2013-09-15 16:50
0

Jag hade också stora bröst i din ålder, samma storlek om inte större. Mådde dåligt över det och skämdes. Hade ingen bra bh då bl.a. för att jag inte hittade bh:ar som passade och vågade inte gå till butik och mäta mig. Det var jobbigt med idrotten då jag alltid bytte om på toaletten och att var jobbigt att springa, dels för att det kändes men också för tanken att folk skulle glo på mig. Ingen av mina kompisar eller någon annan märkte av att jag hade stora bröst, vågade aldrig visa att jag hade bröst. 

Det finns tyvärr inget att göra i din ålder. Om du tränar brösten kanske de blir fastare och större eftersom att vi har bröstmuskler. Brösten består till stor del av fett också men vad jag har hört och läst överallt går det inte att punktförbränna (du kan inte minska i fett enbart i brösten) så är man redan normalviktig ska man inte börja gå ner i vikt, speciellt inte i din ålder. 

Enda sättet att få mindre bröst är en bröstförminskning men för det måst man ha fyllt 18 år och en sådan operation kostar massa pengar, om man inte har stora hälsoproblem för då kan man få den betald.

Men tills dess är mina tips till dig att försöka acceptera dem, försök strunta i vad andra säger. Du kanske ändrar åsikter om dem när du har blivit äldre, det gjorde jag. Jag funderade på bröstförminskning när jag var yngre (är 19 år) men de tankarna är borta nu.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Pinglan00
2013-09-15 19:23
0

Okej, då får jag pröva, bara känner mig lite dum (bor i fosterfamilj) att fråga min "mamma" om en sport bh från underkläds affärer. Kostar de mycket mer än normalt? Finns det några i Kristianstad eller Hässleholm?

I vilka affärer fanns de bharna som gjorde de såg mindre ut?

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Thaeri
2013-09-15 19:46
1

#4, varför skulle det kännas dumt? Fosterfamilj blir man ju oftast för att man vill hjälpa barn och ungdomar som har det svårt, och då kan man ju inte tänka som så att det går bra så länge barnet eller ungdomen är genomsnittlig på alla sätt och vis.

Dessutom så är det så att dina egna föräldrar hade fått betala allt sånt rätt ur egen ficka, din fosterfamilj får däremot en viss ersättning för att täcka nödvändiga kostnader, och däri ingår underkläder som passar, särskilt en vettig sport-BH då idrotten i skolan inte är frivillig.

BH från riktig underklädesbutik kostar oftast mer ja, men de håller också längre så det blir inte dyrare i längden🙂

Jag brukar köpa mina BH:ar på Change, och de verkar inte finnas i Kristianstad eller Hässleholm, men de finns i Helsingborg och Lund i alla fall.

VildaVittra
2013-09-15 20:27
1

#4 Minimizers brukar finnas på ex Twilfit.

Hittade ingen underklädesbutik, men dock det här http://www.pxc.se/boka-visning.html

Ja, de kostar mer, men är 7000 gånger bättre.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus