Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1969 ggr
FaileD
0

konstiga flytningar

Jag har haft "mens" i ett par veckor nu som är är oregelbunden över hela veckorna men som är mer liknande som flytningar istället. Ibland bruna flytningar och de luktar inge vidare. De är jobbigt då jag behövt binda hela tiden. Små kliar ibland också. 

Vad kan de bero på? Testat med lactal men ingen förbättring :(

Karmatarerskanise
0

låter som en infektion, så kolla upp det hos gyn.

FaileD
0

okej: (

Charlott_
0

Lactal ska man inte ta vid blödningar! Men som Hera säger så kan de röra sig om en infektion.

FaileD
0

Jaha för de står på paketet att man kan ta de med mens

Karmatarerskanise
0

Man ska alltid kolla upp det om man får ovanliga bödningar. Speciellt som luktar.

FaileD
0

När jag har gjort de har de alltid sagt att ja ska gå ner i vikt. Men jag är inte överdrivet kraftig

Karmatarerskanise
0

6 tog de tester? Flytnibgar luktar inte bara för att man är överviktig.

FaileD
0

Inte vad jag kommer ihåg :( Men jag får försöka igen då jag haft liknande problem förut

Charlott_
0

#4  Nej!

När ska Lactal inte användas?

Vid värk i underlivet bör Lactal inte användas. Om besvären inte upphör efter behandlingen bör läkare kontaktas. Blodblandade flytningar och flytningar i övergångsåldern skall också kontrolleras av läkare. Lactal bör undvikas när man försöker bli gravid då Lactal har ett lågt pH och kan försämra miljön för spermierna.

Karmatarerskanise
0

#9 Där står ingenting om mens. Blodblandade flytningar är inte mens. Men det står inte heller att man inte får använda lactal vid blodblandade flytningar, utan det står att det ska kollas upp av läkare.

FaileD
0

okej

Jag får ringa sjuvårdspplysningen i morgon men de är både mensliknande och blod i flytningen

Karmatarerskanise
0

Tycker du ska ringa gynekolog direkt istället för upplysningen.