Gravid ?
Hejsan!
Det började med att för en vecka sen så kände jag mig väldigt svullen och spänd i magen , så tänkte jag a det är nog mensen som är på gång.
Sen då dagen efter så vaknade jag av mensvärk så som det brukar vara
och det höll på i två dagar , och sen så slutade det bara fick ingen mens o värken försvann. Inget som hänt mig innan. Sen gick dagarna så började jag känna mig ovanligt trött och väldigt yr, sen i förrigår så började jag må väldigt illa men spyr inte det kommer i vågor sen slutar illamåendet bara sådär. Jag är öm i brösten fast på bröstvårtorna o lite runt om . Min mens är två dagar sen , så tog ett graviditetstest idag men det visade negativt. Kan man vara gravid ändå jag förstår inte riktigt alla symtomen finns där , någon med råd ?
Ta test igen om någon eller några dagar och läs instruktionerna jättenoga och följ dom till punkt och pricka. Använd gärna morgonurin också, det är det större chans att få ett korrekt resultat
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Boka en tid för att kolla upp det! Min systers mans brors flickvän misstänkte att hon var gravid nyligen men alla tester hon tog själv visade negativt. Hon bokade tid och fick då reda på att hon var i åttonde månaden!!! Hon hade inte haft några symptom och mens som vanligt, men hade kanske misstänkt att hon kunde vara max 3 månader gravid då hon hade en liten bula på magen. Så gå och kolla upp det.
Tack för rådet båda , tänkte vänta några dagar till och ta ett nytt test om det visar samma igen så bokar jag en tid igen .
Ja man kan vara gravid även om de visas negativt på provet. Då får man bara vänta ett par dagar för då har du testat dig för tidigt! :)
#2 Skojar du eller? 8:e månaden å ingen stor mage? :O
Hur gick de för paret om man får fråga? Är dom lyckliga av detta? Och hur kan man inte misstänka något om man inte fått mens på 8 månader? :P
#4 Hon hade ju haft sin mens precis som vanligt, inget illamående eller någonting. Hon är ganska liten och smal men misstänkte ju något eftersom magen blivit lite rundare, men hon trodde ju att det max kunde röra sig om 3:e månaden. Helt galet. Barnet är väntat till 1:a september. De hade väl tänkt skaffa barn någon gång men kanske inte förrän om några år. Det lär ju knappt ha hunnit sjunka in innan barnet kommer. Man tycker ju lite synd om dem, men jag tror nog att det blir bra i slutändan. :P

När jag väntade mitt sista barn visade gravtest negativt fram till månad 6 (de man gör hemma), jag visste ju att jag var gravid ändå o skrev in mig hos barnmorskan som också tyckte det var skumt att alla test var negativa
#5 Det är helt otroligt hur en unge kan gömma sig så långt in ändå. Den kanske gömde sig bakom, för de kan förekomma. Men att ha mens förvånar mig väldigt mycket! :O
Hoppas dom blir lyckliga i alla fall. Har dom vart tillsammans några år eller? :)

Man kan ha mensliknande blödningar under graviditeten, det är dock inte mens men kan komma regelbundet eller bara lite då o då, detta är dock inte vanligt men det förekommer
#7 Jag tror att de har varit tillsammans i ett år bara ungefär. Jag har själv inte träffat tjejen. Men man hoppas ju verkligen att det blir bra. :)
#7: Som redan skrivet kan man inte ha mens när man är gravid! Däremot kan man blöda vilket lätt kan förväxlas med mens. Antingen kommer den regelbundet eller oregelbundet..
#10 Rumelle skrev att det var mens så! Då antar jag att man får de 1 gång i månaden.
Upplevde inte din kommentar så trevlig.
Inte fasiken vet jag skillnad, jag är inte påläst om graviditeter då jag inte har någon önskan att yngla av mig. :P
Tjejen jag pratade om fick i alla fall en pojke på 2690 g igår. :)
#11: Ja, men rumelle skrev ju uppenbarligen fel då ;-) Var inte meningen att vara otrevlig, bara informerade som alla andra!
#2 Hoppsan!
Dock har man inte mens när man är gravid, men man kan ha mensliknande blödningar, förmodligen det som hon haft.
Då behövde dem inte vänta så länge då haha Skönt med liten mage 😉
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag var inte gravid som jag trodde , fick mensen men ovanligt sent och bara två dagar inte så som det brukar. Men nu kan jag vara lugn iallafall :)
#15 kanske mensliknande blödning som vissa kan få? Jag hade nog gjort ett test för säkerhets skull :)
#16 Ah men de är du de….. Hon kanske har gjort ett test ;)
#17 Ibland behöver man göra mer än 1 test, med lite mellanrum för att vara helt säker 😉
Ja jag skrev hur jag skulle göra, och det är absolut inget fel med det. Man får liksom ge tips och råd, är en del av "forumen" liksom 😉
#18 ''Jag var inte gravid som jag trodde'' Syftade på att hon kanske gjort mer än ett test. Jag skulle självklart själv göra fler än 1 test, helst 3. Man kan vara gravid fastän de inte ger utslag på testet. Rätt tråkigt att det är så dock.
#19 Tolkningsfråga i mina ögon, så vilket som kan stämma. Men det är sak samma anser jag….
Ja det vet jag att så kan vara fallet, vilket ju inte är så bra.
Jag har tagit tre test innan sen fick jag då mensen i två dagar. Jag tror inte jag är gravid. Men om jag märker någon förändring eller nåt annorlunda så tar ja ett test till
#21 Ok vad bra 🙂 Alltid bra att vara på den säkra sidan.
ja verkligen :)