Ont innaför höften...
Hej Jag har så sjukt ont vid högra höften, har ganska tydliga höftben så det blir ju typ som en grop och i gropen och lite mot höften gör det förbannat ont… Vad kan det vara?
Det får du nog konsultera med en läkare om.
I stort sett omöjligt att svara på en sådan fråga över nätet.
#2 Jag ska till en ortoped ang. mina knän på torsdag, men jag har försökt ta upp olika saker med några läkare men de schasar bara iväg frågan när jag ställer någon fråga…
Om det är i mjukdelarna du har ont så skulle det kunna vara blindtarmen.
Jag fick så efter en knäoperation och röntgen visade att mitt ena ben är lite kortare än det andra. Iom knäskadan hade jagvbörjat överbelasta det kortare benet och därför fick jag ont i höften. Jag har nu en extrasula i skon för långa promenader och har inte känt av höften på länge. Det bästa är att prata med en läkare om det så du får det undersökt ordentligt :)
Du kan alltid ringa 1177 och resonera med dem! :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
#2 Låter som mig där. Gick till läkare å allt med mina knän för jag hade ont i dem. Nu de senaste åren har de krypt upp i höfterna och jag har samma symtom som min mamma som har Psoriasis atrit. De är en inflamation i lederna, den kan bli kronisk. De man får göra om man är ute i god tid är att träna hos sjukgymnast!
När jag va hos läkaren angåande mina knän för några år sen så sa hon bara att jag hade för svaga lårmuskler å att de va därför jag har ont å behövde träna. Men kollar man djupare i din släkt så kanske de finns någon sjukdom!
#6 Jag har ingen släkt i princip, och bakom mamma vet jag ingenting, inte pappas heller, förutom att pappas släkt har hjärtproblem vilket jag med största sannolikhet också har. Mamma har vad jag kallar "grusknän", det känns som om hon har grus i knäna när hon böjer de, känns jätte obehagligt, att hon är överviktig bidrar nog till det… Jag vet inte vad jag har, det syns, känns osv ingenting på mina knän, inte på röntgen heller, vilket gör det väldigt svårt då jag inte kunnat vara med på idrotten på flera år pga min förbannade knän och jag tycker det är skitsynd.
#7 Kanske får börja träna, för träning smörjer leder m.m. :)
#8 Jag är ute jättemycket, har en hund som kräver sitt(dvs väldigt, väldigt mycket) och behöver dessutom gå 2 km per dag, fram och tillbaka till bussen, så träning får jag, väldigt mycket faktiskt^^ Men problemet med knäet försvinner inte…gah
-
#9 Inte den träningen du behöver då! Sjukgymnasten :)
#10 Var hos ortopeden idag, har för lite brosk innanför knäskålen tror jag det var, så ska gå hos sjukgymnast i 3 mån, sedan, om det inte blir bättre blir det inlägg i skorna eller liknande, tror hon hintade lite om operation i värsta fall.
-
#11 Är de du som är den Anonyma personen som gjort inlägget?
#12 Ja.
-