Normalt?
Hej jag skriver anonymt eftersom det här är lite privat och känsligt. I snart ett år har min ena bröstvårta vart liksom intryckt. Jag har hela tiden tänkt: men den blir nog snart som vanligt. Men för någon vecka sedan blev det ett veck in mitten av bröstvårtan. Och bara någon vecka efter det kände jag en knöl i nacken på samma sida. Jag tänkte att det måste hänga ihop med stressen eller hudsjukdomen pityriasis rosea som jag nu blivit behandlad mot. Men idag upptäckte jag lite gult var i den där bröstvårtan men det fanns inget på den andra bröstvårtan. Knölen är för övrigt inte kvar längre. Förutom det har min mens varit jätte konstig. Min mens varar vanligt vis i 5 dagar. Men då fick jag knappt någon mens alls och första dagen var som 3 och det kom knappt något alls. Bara 16 dagar senare fick jag mens igen och det var exakt lika sant den gången också. För övrigt brukar det vara ungefär 30 dagar mellan min mens. (Skriver upp i kalendern) Det har nu gått 3 dagar sedan jag hade min mens sist men det känns fortfarande som att jag har mens värk. När jag hade gått på toa hade jag så ont i magen. (Kändes som typ hugg i livmodern men jag är inte säker) att jag hade lite svårt att gå för att det gjorde så ont. Det släppte efter ca 10-20 min. Jag tar inga p-piller. Den enda medicinen jag tar är cortison salva och en till kräm som är för hudsjukdomen. Vet någon vad det är som kan ha orsakat detta? Och vem är det jag ska vända mig till för att få hjälp? Det har tagit mig flera dagar att samla mig till att skriva här om detta så snälla hjälp mig. Jag vet inte om jag valde rätt grupp, annars är det bara att flytta den till en annan.
Förlåt för eventuella skriv fel och särskrivningar. Jag skriver från mobilen och den gör inte alltid som jag vill :$
Jag skulle ringa sjukvårsupplysningen, men det med bröstet är oroande, så du behöver ta dig till en läkare. Resten tja mensen kan vara lynning, men väl värt att lyfta när du träffar läkaren. Sådant här ska man inte gå med. Du kan ha haft en böld bara, men viktigt att ta tag i det!
Jag håller med #2. Ring sjukvårdsupplysningen! Det är viktigt att du får kollat upp det, även om det inte behöver vara någon fara. Kram!
#2,3 tack för svaren :) men vad ska jag säga när jag ringer dit? Ska jag presentera mig och berätta om dessa problemen? Är 16 och har aldrig ringt dit förut :$
Japp du bara säger namn och personnummer. Var brutalt ärlig!
Berätta det du skrev här. Jag har ringt sjukvårdsupplysningen flera gånger, och jag tycker de varit jättebra att prata med. :)
#5 & 6 tack jag ska ringa dem imorn :)