Hår-problem!
Jag har problem att slappna av, eftersom att jag har för mycket hår nertill. Jag känner mig sjukt hårig. Om jag har ett par vanliga boxer-trosor på mig, så går håret enda upp till troskanten. Jag försöker raka min bikinilinje, men det resulterar massa "rak-finnar", även om jag använder kräm för intim-rakning. Och efter det, blir det massa ärr och fula saker.
Nu har jag en pojkvän, som jag än inte har haft sex med. Jag vet att om han nu älskar mig, så bryr han sig väl inte så mycket om jag har hår där nere eller inte, för han älskar mig för den jag är. MEN jag känner mig äcklad av mig själv där nere och vet inte hur jag ska göra för att det ska bli bra. Det är väl även detta hår-problem, som gör att jag vill vänta med sex.
Jag klipper, ansar och rakar bikinilinjen rätt ofta, men jag känner mig inte fräsch. Likadant är det om jag rakar bort allt hår…. Sen är det mycket jag inte ens kommer åt, och som är störigt att ha!
Är det någon som kan tipsa mig, på hur jag kan raka mig enklast (svårt att komma åt baktill), och hur jag ska göra överhuvudtaget…
Detta tar på mig :c
Har du provat att gå till salong och bli vaxad? Du kan själv bestämma precis hur mycket de ska ta och var och du slipper skador efter rakningen.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
#1: Har varken pengar eller någon som kan göra det i den lilla by jag bor i. Finns inget sådant. :/ Och är bara 16, så vill nog vänta lite :P
Är bara 16 år och känner dig obekväm med dig själv och med sex så tycker jag du ska vänta med sex helt och hållet tills det känns bra och du känner dig trygg både med dig själv och med killen. Det är ingen brådska med att ha sex, det kommer fler tillfällen.
/Sjöis
"Sat Chit Ananda - Varande Medvetande Salighet ❤️"
#3: Jag ska ju vänta med sex tills jag känner mig redo, och det har även min pojkvän sagt med att vi ska vänta med.
Vad är det exakt som du inte når?
Om Du har badkar, så kan Du ställa upp ena benet på badkarskanten då Du rakar dig. Och så byter Du ben. Jag har inte mkt behåring, så jag plockar bikinilinjen framtill med pincett. Då tar det längre tid att växa ut. Rakar resten. Smörjer med zinksalva.
Alltså jag är sjukt hårig, så jag slåss konstant med min bikinilinje. Dels så kan du raka ner det till 5mm och vaxa det med strips du kan köpa i ICA-affären. Sedan se till att raka medhårs och varannan dag och dess emellan behöver du skrubba dig och ibland kanske använda lite alsollösning på det som är inflammerat. Nu använder jag ju även en maskin som rycker hårstårna, men det är betydligt mer plågsamt än att vaxa och rycka snabbt.
Eller så accepterar du din hårighet och struntar i att oroa dig! Det är bekvämast, tycker jag😃
#8 Ungefär. Jag orkar raka mellan benen typ två gånger om året. Och varje gång efteråt känner jag "vad fan håller jag på med?!" Håret finns där av en anledning.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#8 0ch 9 Det skulle jag sagt om jag hade ljusa hår och med mer moderat behåring…… Tja jag känner mig inte snygg (kulturellt skadad) och jag älskar korta kjolar och annat och det är inte skoj när den så kallade bikinilinjen är ända ner på låren. Jag har verkligen en extremt bra hårkvalite…. :S
Ta då bort det överflödiga håret med vax, men låt själva skrevet vara ifred. Då ska du se att det inte blir lika irriterat.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Du behöver ju inte vara HELT naken där nere ? Ta en sax och "trimma", på så sätt slipper du rak-finnar och ärr och liknande.
Om du nu promt måste raka, så raka INTE mothårs. Har också fått tipset att använda parfymfri deo på stället där man rakar för att förhindra "rak-finnar" . Vet ej om det funkar för har inte testat..
"After every storm, comes a rainbow" 
Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi
Jag hade enorma komplex för mitt underliv i tonåren. En av sakerna gällde att jag hade ganska mycket hår på ganska stor yta. Nu rakar jag lite då och då, när det börjar bli långt och klia. När du väl inser att du blir accepterad för den du är kommer det inte kännas lika jobbigt längre :)
Sajtvärd på Iller.ifokus
Känner ju mig accepterad för den jag är… Men det är bara det att jag har EXTREMT med hår! Hade man nu varit blond hade det väl varit en annan visa, men jag är brunett och håret syns betydligt mer….
Ansar i vanliga fall och klipper det och så… Även bikinilinjen och så, men baktill … Där kommer man ju inte åt, och där har jag ju lika mycket hår. Minst.
Skulle aldrig komma på att raka mig bak till. Har gjort det en gång och det kliar och sticks som en idiot så är hellre hårig än rakad där.
Jag börjar alltid 'baktill' om man säger så, sträcker ut skinnet med vänster hand och rakar uppåt mot venusberget med högra, sedan rakar jag venus medhårs samtidigt som jag sträcker ut skinnet så gott det går. Sköljer av rakhyveln efter nästan varje drag. Tvålar in mig till det blir helt skummigt innan jag börjar raka dessutom (använder tvål som rakskum) Tänk på att inte trycka rakhyveln så hårt, det har jag kommit på mig själv med att göra flera gånger. Tror typ att håret ska försvinna extra bra då, men istället för jag bara fler rakfinnar, så låt hyveln glida löst :) Efteråt smörjer jag in mig med Aloeveragel! Brukar ha någon liten rakfinne här och där, men detta sättet är det skonsammaste jag provat hittills iaf :)