Mensen?
Hejsan!
Är 15 år & jag har haft min mens sedan jag var runt 10.
Problemet är att min mens är helt oregelbunden. Det händer att den kommer en gång i månaden, och att den sen att den tar som en liten paus och hoppar över några veckor ibland månader. Är detta normalt?
Kan tillägga att jag inte äter helt ordentligt längre eftersom att jag helt enkelt inte är hungrig.. Det händer att jag inte äter alls vissa dagar. Kan det påverka mensen?
/mvh Rosa
Det är väldigt vanligt i din ålder man har oregelbunden mens. Är man underviktig el på gränsen till undervikt så kan ju såklart näringsintaget påverka ifall man får mens eller ej
Kosten påverkar mensen utan tvivel. Det är något du behöver ta tag i, inte bara för mensens skull, men för att mensen signalerar att ngt kanske är på tok, att du äter för dåligt.
Okej tack
Okej, problemet är att jag inte är hungrig ibland. men ska försöka att blibättre på att äta..

Min mens är inte helt 100 och jag är 28… Och jag äter som jag ska och lever normalt.
Så ja, din kosthållning kan påverka, men det kan också vara i kombination med att du är som mig, att skiten inte vill vara snäll helt enkelt. Kroppen är inte ett urverk liksom.
Min mens blev inte regelbunden förrän jag började med piller som 16 åring och efter det har den varit normal(när jag slutat med piller då). Jag är tyvärr lika underviktig nu som då. (äter i och för sig helt normalt).