Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettoff-topic
Läst 2730 ggr
Anonym
Anonym
0

Problem med föräldrar

Jag skriver det här bara för att få skriva av mig, och kanske få tips och råd.

För snart tre år sedan gjorde jag och min pojkvän slut på grund av att det kom för mycket emellan, men vi insåg snabbt att vi behövde varandra och älskade varandra och blev tillsammans igen. För fyra månader hände samma sak, fast från hans håll. Jag blev såklart helt förstörd, gick hem till mina föräldrar och grät, rev ur hela min lägenhet och ägnade de två kommande dagarna åt att slänga allt jag hade. Två dagar senare kommer så ett SMS från pojkvännen att han ångrar sig, och vi ägnar de kommande veckorna åt att lappa ihop vårt förhållande (han fick mycket skit från mig, det kan ni vara säkra på…). Nu är vi i tagen att flytta ihop, och allt är verkligen jättebra, MEN - mina föräldrar "godkänner" honom inte längre, och det går såklart ut över mig. Min pojkvän är såklart ledsen för min skull och tycker att vill de någonting kan de säga det direkt till honom. Men det är jag som får höra vad de säger, jag som får SMS, jag som får gliringar. Allra helst skulle de väl se att jag gjorde slut med min pojkvän (så känns det i alla fall). 

Förra veckan kändes det som att de hade kommit över det här, och bjöd in oss till dem på middag den här veckan. Men idag låter det annorlunda och min pojkvän är inte alls välkommen.

Jag vet inte vad jag ska göra. Det känns som att ingenting jag gör är rätt, jag kan inte göra alla nöjda (och jag VET att det är omöjligt, men man vill ju gärna att ens föräldrar ska åtminstone komma överens och tolerera ens partner), och jag mår så jäkla dåligt över det här. Min pojkvän är jättestöttande, men det hjälper inte. Jag kan sitta och gråta i duschen för att jag känner mig så värdelös, för att det känns som att jag har sårat mina föräldrar genom att ge kärleken en (tredje) chans. Vad ska jag göra? Vad ska jag säga? Allt jag vill är att vi alla åtminstone ska kunna komma överens, kunna äta middag ihop. Jag är så orolig över att mina föräldrar inte ens ska komma och fira mig på min födelsedag, bara för att vi kommer att bo ihop då.

JossanH
3

Jag förstår på sätt och vis att dom är aviga mot honom. De har hört och sett din sida av det hela och du är den som har ordnat upp situationen, det har inte dom gjort. Ska dom bara glömma vad han gjorde mot dig? Dom har inte fått arbeta på att få tillbaka förtroendet och förhållandet, dom har inte varit mitt inne i den process som sker mellan 2 människor när de åter blir sams. Det låter som att ni står på en ostadig grund i ert förhållande och dina föräldrar vill förstås inte se dig sårad igen. Det är klart att dom måste acceptera att det är ditt val och det är synd att det går ut över dig, men är din pojkvän värdig deras förtroende igen så måste han nog övertala dem så som han faktiskt övertalade dig att det inte skulle bli samma visa igen (som jag hoppas att han gjort). Och att övertala några man inte har en intim relation med och som man inte träffar så ofta är svårt och kommer kräva mycket tid. Jag tycker att du ska berätta för dina föräldrar att du mår så fruktansvärt dåligt över situationen, få dom att förstå att du behöver deras stöd och umgänge utanför ditt förhållande. Du får väl godkänna att de inte gillar ditt val och din pojkvän men att du behöver dom! Lycka till!!

Sajtvärd på Iller.ifokus