Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettpreventivmedel
Läst 12513 ggr
Anonym
Anonym
0

Ömma bröst

Har googlat runt lite men kommer bara upp på gravid sidor men vill veta utöver det. 
Började med Yasmin för 2 månader sedan, är nu inne i 2a "uppehållsveckan" och ska strax börja på 3e månaden med piller, jag har haft yasmin förr och då växte brösten så jag är inte förvånad på den punkten. MEN, jag har haft ömma bröst nu i över en vecka, de gör ont att ligga på, ömmar när man tar på sig BH och vid beröring. Har haft ömma bröst tidigare men inte så här länge.
Idag är det också 3e dagen in på uppehållsveckan och absolut inga tecken på mens, jag är inte orolig utan kommer den inte så kommer den inte och då blir det att göra grav-test. 

Men varför är brösten så pass ömma?
Min pojkvän studerade min kropp förra veckan när jag klev ur duschen och frågade: har du tänkt på en sak? Dina bröst har blivit större men du har precis lika liten mage och samma storlek på rumpan, du är inte gravid va?
Är de ömmande brösten tecken på graviditet tro?
Om mensen inte kommit innan jag ska börja med nya kartan igen, ska jag låta bli eller fortsätta som vanligt?

Anonym
Anonym
0

Kanske ska tillägga att jag blir 20år i höst.

bohan85
0

Om du vet med dig att du slarvat med att ta dina piller eller glömt så det gått för lång tid mellan dem så finns ju risken att du är gravid…

Ang brösten så fick jag ömmande bröst efter 1 år med en p-pillersort, det gick inte över så fick byta. Annars kan ju ömma bröst vara vanlig de första månaderna med nya piller.

[Devya]
0

Ta ett test om du är osäker. Vi kan omöjligtvis veta om du är gravid eller ej.

Anonym
Anonym
0

#2 Jag har inte slarvat någonting, eller ja. Det har kunnat gått 14 timmar istället för 12 timmar emellan pillren men det ser jag inte direkt som något slarv. 
Ah, minns nämligen inte om jag fått liknande förr men tror inte det.

#3 Ska det om inte mensen kommer.
Jag är mycket väl medveten om att ni inte kan uttala er om det, huvudfrågan var just hur pass brösten kan ömma och hur länge.
Men som det verkar på #2 så kan de ömma väldigt länge i samband med piller. 
Sen undrade jag bara lite kort om jag skulle strunta i pillren om mensen uteblir eller om jag ska fortsätta som vanligt.
Vad har piller för påverkan på gravtest?

bohan85
0

Du skall fortsätta som vanligt med nya kartan. Skall inte ha någon påverkan på gravtestet. Har man inte slarvat så är sannolikheten för graviditet liten, men skall självklart uteslutas om man blir fundersam samt kanske om mensen uteblir även nästa pillerkarta.

Chestnut
0

Jag var jätteöm i brösten under de månaderna jag åt yasmin. Gick aldrig helt över förrän vi böt piller.

Med vänliga hälsningar
Chess

Misarn
0

Jag har också nyligen börjat med p-piller (Neoveletta 28) och ska börja med tredje kartan och jag fick jätte ömma bröst dom två första månaderna men nu känner ja inget alls, kanske är en övergång innan kroppen kommer in i balans med pillrerna :-)

Anonym
Anonym
0

#5 Okej, då vet jag! 

#6 Okej, jag minns nämligen inte hur det var sist jag åt yasmin. Men har kanske med balansen i kroppen som #7 säger. 

#7 Okej, vad skönt för dig! Är inge roligt med ömma bröst, haha.

Misarn
0

#8 Nej verkligen inte, det gör verkligen ont och man känner av dom oavsett vad man gör!:-/

Anonym
Anonym
0

#9 Jo tack, jag har noterat det. Gillar att ligga på mage, kan knappt det nu och det är jätte drygt att inte kunna det utan att det gör ont. Uscha!