Kvinna iFokus

Kvinna

Etikettskönhet-och-mode
Läst 4398 ggr
[amysmatte]
0

Vad tycker ni?

Ni som är långa, använder ni klackskor? Hur långa blir ni i ett par 12 cm klackar? Känner ni er bekväma i klackar?

Jag själv blir ca 184 lång men skulle kunna ha ett par 15 cm om jag känner för det

Jag tycker att det är skitsnyggt att vara lång och bära höga klackar. Benen blir extra snygga då :)

oh-la
0

blir väl runt 189-190 med 12 cm klack :P och ja, jag har gärna klack om jag får chans. älskar snygga pumps och har inga problem med att vara riktigt lång. har det dock inte hemma eftersom min sambo är något kortare än mig och inte gillar att jag är mycket längre än honom, vilket jag accepterar. men är jag ute med jobbet där killarna är närmare 2 meter är det uteslutet att gå utan höga skor :)

[Liinda]
0

Jag är 178 cm och jag tycker om att använda klackskor ibland. Dock så blir det alltid med låg klack! Jag har liksom aldrig accepterat att jag är lång haha och jag vill absolut inte bli längre med skorna

[NinaCrown]
0

Är 177, så med 15cm klack skulle jag bli 192… Skulle gärna ha klackar oftare (speciellt nu på sommaren när jag gärna vill ha klänning, men kanske inte 15cm klack då 😃) men fick även enorma fötter på köpet i genlotteriet så är väldigt sällan jag hittar damskor som passar mig…

Oftast blir det att jag har gympaskor från herravdelningen 😐

JustMySelf
0

Jag är 172 och använder 12 cm klackar vardagligt (i skolan etc) utan problem 🙂

Thaeri
0

Jag är 173 och går gärna i skor med 7-8 cm klack 🙂Högre än så blir jobbigt för fötterna tycker jag, men hade det inte varit för det hade jag inte haft några problem med ytterligare 4-5 cm.

Intehärutandär
0

Blir väl runt 170 cm lång med klack. Har klack på de flesta skor (inte sneakers). Allt från 2 cm till 8-10 cm. Men alltid bred klack eller kil, för min ryggs skull. Älskar också klack för man får snygga ben och tränar rumpan. Sedan får man ju bättre hållning överlag - såvida man inte klarar av klack då och hackar fram. Det är ju inte fint.

LinaLj
0

Jag är 174 cm lång och gillar klack på skorna. Använder oftast 4-6 cm klack eftersom jag inte klarar av att gå i högre. Jag har lite svårt att hitta bra klackskor eftersom jag har enormt ömtåliga fötter. Sitter de lite fel eller belastar på fel ställe så får jag blåsor så fort jag tittar på dem i princip. Så det blir mest klackskor av högre kvalité.

hulahulla
0

Jag skulle bli 191cm i 12 cm klackar hehe… Men jag verkligen Älskar klackskor, har alltid gjort!! Men pga min längd o lågt självförtroende har jag aldrig vågat… Tills nu! När jag börjat dansa tango, då man bör ha klackar. I love it!! Skulle helst ha 10-12 cm, men det får räcka med 5-6 tills vidare….

Afturelding
0

I 12 cm klackar blir jag 190 exakt. Min egen "gräns" för hur höga mina skor får vara är 10 cm dock, eftersom att jag blir så vinglig annars 😉 Jag kan gå i klackar, så det är inte problemet, men jag känner mig lite som en giraff på skridskor om de är högre än 10 cm.

Så ja, jag är bekväm i klackar. Trots att jag är 178 barfota.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[glitterglam]
0

Med 12 cm klack blir jag 187cm. Tycker klackar är jättefint, men det blir inte så ofta jag använder de.

Misarn
2

Jag är 171cm och tycker verkligen om att gå i högklackat i olika längder beroende på vad det är jag ska iväg på. Men handen på hjärtat så går jag inte mycket i det om vi räknar med ett par 12 cm klackar. Men det gör det ännu roligare att gå i när jag väl gör det :-)

hulahulla
0

Köpte ett par 7cm höga häromdan! Nu ska jag ut o sluta bry mig om min längd 😃