Annons:
Etikettpsykisk-hälsa
Läst 703 ggr
Anonymos
7/21/20, 10:27 AM

Vem ska jag få hjälp av?

Jag har en tuff bakgrund bakom mig som jag känner att jag måste bearbeta men frågan är hur… Nu är jag 23 år fyllda & ungdomsmottagningen tar inte längre emot mig. Gick även på studenthälsan och pratade med psykolog där eftersom jag är student, men efter 5 ggr tar de inte emot mig längre. Vårdcentralen har jag också försökt med men det är KBT terapeuter. Jag upplever egentligen att jag bara är i behov av att prata ut men psykologer/kuratorer är för dyra här i stan! Jag är student så min ekonomi är inte saftig. Vad ska jag ta mig till?

/Anonymos

Annons:
Honestyisdead
7/21/20, 10:33 AM
#1

Vuxenpsykiatrin

Anonymos
7/21/20, 11:18 AM
#2

#1 Pris där ?

/Anonymos

Honestyisdead
7/21/20, 11:27 AM
#3

Psykolog kostar som ett läkarbesök

Lona
7/21/20, 12:17 PM
#4

Det är ofta svårt att få komma till vuxenpsyk men det beror lite på var du bor. Priset varierar också, det skiljer mellan olika län men det går på högkostnadsskyddet. En underskattad resurs är faktiskt kyrkan! Man kan få samtalshjälp av tex en diakon och det behöver inte alls vara religiöst eller massa prat om Gud och tro utan att man just får prata med någon som lyssnar. Mamma gick där ett tag efter att pappa hade dött och hon inte fick någon hjälp av vården. Gå dock inte till vilket ställe som helst, håll dig till Svenska kyrkan eller liknande, inte någon obskyr sekt eller frikyrka utan koll.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

[Henry Norrström]
7/31/20, 11:53 PM
#5

#4 Håller med Lona ….fullständigt. Känner en diakon i Västervik.

Upp till toppen
Annons: