Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1031 ggr
Anonym
Anonym
6/5/19, 12:15 AM

Extremt konstig mens, varför?

Hej!

Jag har alltid haft väldigt bra mens, den har kommit när den ska, hållit på i 5-7 dagar och sen är det klart. men med start förra månaden så förändrades detta.

Det började med att mensen var väldigt seg att komma igång, jag blödde väldig lite i några dagar, sen kom mensen igång på riktigt, sen när den var klar så blödde jag väldigt lite igen i några dagar, allt som allt hade jag "mens" i två och en halv vecka.

Sen var jag mensfri, och blodfri i ca en vecka, och sen började helvetet…

Mensen kom igång, men hoppade av och på i ca 5 dagar, dvs blodigt ena dagen, blodfri andra, så höll den på så i 5 dar.
Sen så kom den "riktiga" mensen, men jag blödde så SJUKT mycket, alltså, från att byta binda, ha känslan av att mensen nästan är slut till att på 2 minuter blöda igenom allt, Det kommer alltså EXTREMA mängder blod…
Utöver det vanlig mensvärk, något extra illamående och vanlig "menskänsla"

Jag är över 20, har haft min mens sen jag var 11 eller 12.
Den har alltid varit regelbunden.
Jag är oskuld (Har inte haft nån kille i mig).
Inga nya mensskydd eller liknande.
Inte använt några "leksaker", nånsin.

Vad kan vara anledningen till allt blod? var hos gyn mitt emellan dom 2 mensarna, men hon såg inget konstigt….

Annons:
Anonym
Anonym
6/5/19, 12:16 AM
#1

Tilläggas kanske ska att jag har blödit så OTROLIGT mycket att jag är jätterött hela tiden, har liksom ingen kraft kvar i kroppen.

ThatPie
6/5/19, 9:09 AM
#2

Har ingen aning om vad det kan vara, men kommer ihåg att jag läste någon stans att om man blöder igenom en tjock binda/stor tampong på typ under en timme flera gånger under en dag bör man uppsöka läkare ganska snart. Så det är mitt råd.

[anonnn]
6/6/19, 5:59 PM
#3

Du går inte på några p-piller eller något som kan påverka hormoner? 

Det finns ett par mini-piller som jag går på och jag fick de effekterna i början, tills efter ca tre månader då det lagt sig och jag blev helt mensfri. Men annars låter det som att du borde söka vård

Anonym
Anonym
6/6/19, 6:33 PM
#4

Inga preventinmedel alls

[anonnn]
6/6/19, 7:42 PM
#5

Ajdå. Kontakta ungdomsmottagningen?

Upp till toppen
Annons: