Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 532 ggr
Julie_Evir
5/3/19, 4:39 PM

Lågt blodsocker samt järnbrist

Någon som känner igen sig? 

Jag har sprungit hos läkaren så många gånger nu att jag tappat räkningen. De har gett mig medicin för att det visar sig att jag har järnbrist samt lågt blodsocker.

Har varit på medicinen i tre veckor nu men hjälper inte. Tar hjärntabletter och fått ett matschema som ska hjälpa mig med det låga blodsockret men mår inte bättre, även om värdena blivit bättre.

Är yr, dimmig syn, okoncentrerad, ofokuserad, illamående, klarar inte av att jobba för tillfället. Går myror i händer, armar och fötter. De är kalla samtidigt som jag svettas. 

Har även ett brännande tryck för bröstet - inte smärtsam, men väldigt obehaglig - svårt att andas. Magkramper under kvällarna. Vissa dagar konstant hungrig, andra dagar måste jag tvinga i mig maten. Otroligt trött, hur mycket eller hur lite jag än sover.

Testat mig för olika allergier hos läkare men de har inte funnit något där. 

Läkare tror att det är ångest, men jag vet hur det känns, och jag kan garanterat säga att det är något mer än bara ångest. Det känns som att de inte tror på mig eftersom värdena blivit bättre även om symtomen inte blivit det. De säger bara att jag måste vila, men jag vill veta vad det är för fel.

Jag har normalt BMI, och innan detta hände motionerade jag två gånger i veckan, samt att jag har ett väldigt rörligt jobb. Är på benen hela tiden. Så jag anser mig inte ha varit ohälsosam. Är väldigt sockersugen, men åt det inte varje dag.

Så om någon känner igen sig i detta. Snälla berätta om vad ni har, och vad ni gjorde för att det skulle bli bättre. Med den informationen kan jag ta upp teorier med min läkare.

Tack.

Annons:
Upp till toppen
Annons: