Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 1825 ggr
Belleochteddie
3/9/19, 9:29 AM

Icke-återfuktande-duschkräm

Någon som har en duschkräm som inte är speciellt återfuktande? Inte en massa oljor i osv? Gärna som går att köpa i en vanlig affär!

Annons:
Carrosh
3/10/19, 5:11 PM
#1

Skulle nog tippa på vanlig handtvål, de som inte är mjölkiga och så.

\m/
Äta bör man, annars blir man hungrig!

[rumelle]
3/10/19, 8:12 PM
#2

Diskmedel

Surpan
3/11/19, 9:54 AM
#3

Det beror lite på varför du inte vill ha en återfuktande duschkräm. Är det för att du har väldigt fet hud på kroppen och finnar till exempel så kanske en bodyscrub av något slag skulle passa? Kanske denna? Är det för att du använder något eller jobbar med något som lämnar en beläggning eller hinna på kroppen som är svårt att få bort med en återfuktande duschkräm så kanske en vanlig hårdtvål skulle fungera tänker jag.

/Surpan

Belleochteddie
3/12/19, 9:24 PM
#4

Får prova hårdtvål! Det är för att jag använder brun utan sol och om jag använder en återfuktande innan jag tar brun utan sol på kroppen så tar den inte lika bra! Så är en duschkräm för en gång i veckan, resten utav tiden använder jag en som återfuktar mycket!

224
3/17/19, 9:51 PM
#5

#4 va sägeru? vad har du upptäckt? ska man ha något uttorkande innan. använder du mousse gel spray eller lotion?

Belleochteddie
3/20/19, 3:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Nej ingenting uttorkande, men en duschkräm så man endast blir ren och inte ett lager med fukt lämnats på huden! Använder mig utav mousse, dock så verkar ingenting sammarbeta för mig just nu då min brun utan sol ”spricker” på armar och ben och ser hemsk ut oavsett vad jag gör 😳 Använder mig utav denna just nu innan jag applicerar min brun utan sol! Sedan en återfuktande de andra dagarna 🤔

Annons:
224
3/21/19, 3:54 PM
#7

den spricker ju om du är torr..

Belleochteddie
3/23/19, 4:03 PM
#8

Ja det vet jag, men vet inte hur jag ska lösa det heller.. 🤔 jag smörjer in mig flera gånger per dag med återfuktande hudkräm, både med och utan olja! Enda gången jag använder den duschkrämen är när jag duschar precis innan jag ska ta på brun utan sol! Jag dricker 3-4,5 liter vatten per dag så för mig går det inte riktigt ihop hur jag kan vara såpass torr 😂😳

Zadeira
3/27/19, 10:48 AM
#9

#8 Kan det inte vara så att du satt hudens naturliga fuktighet ur balans? Låter nämligen som att du smörjer och tvättar väldigt mycket vilket rubbar den naturliga balansen.

Jag har aldrig använt hudkräm i mitt liv och har aldrig haft minsta problem med torr hud.

Belleochteddie
4/4/19, 11:18 AM
#10

#9 den tanken har faktiskt slagit mig! Har nu låtit min hud vila ett litet tag, samt bytt ut min hudkräm vilket har gett ett mycket positivt resultat! Ska ta ett lager brun utan sol om ett par veckor tänkte jag för att se hur den sitter då! Problemet med mig är att jag älskar ju att ha en bränna, får så mycket bättre självförtroende så jag hoppas innerligt att detta kommer funka då jag inte solar solarium 😅

Frosstis
4/29/19, 9:43 PM
#11

Vissa märken får det att spricka på mig med det brukar inte handla om torrhet ^^ doves kräm och Ida wargs spray funkar jättebra utan att spricka, medan Cocoa Browns mousse spricker. prova ett annat märke!

Upp till toppen
Annons: