Annons:
Etikettoff-topic
Läst 641 ggr
emeliiiiieee
10/16/18, 7:47 PM

Intensivkurs

Har bokat in en intensivkurs för körkortet men börjar bli så nervös att det ska bli för stressigt. Jag har ju möjligheten att köra hemma coh gör det rätt ofta. Bokade 25 lektioner men är rädd att det blir för lite. Nån som gått intensiv och lyckats efter 2 veckor?

Annons:
Lona
10/16/18, 7:58 PM
#1

Det viktigaste är ju faktiskt inte att klara uppkörningen utan att bli en bra förare. Tror att man blir det genom att sprida ut lektionstillfällena lite mer än vid intensivkurs och att övningsköra mycket privat, i olika former av trafikmiljöer.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Sugar Mist
10/16/18, 8:29 PM
#2

Jag gick 2v intensivkurs och klarade, tror jag hade typ 21 lektioner eller något, två lektioner varje morgon plus en extralektion en vecka innan uppkörningen. 

Klarade uppkörningen på första försöker, första provet fick jag 51p, andra 57p. 

Hade kört lite innan, men lärde mig fel så fick i princip gå igenom hela grunden under intensivkursen. 
Fråga mycket! Minsta lilla du är osäker på så fråga gärna en gång för mycket än för lite, och läs igenom hela teoriboken :)

-

emeliiiiieee
10/16/18, 10:06 PM
#3

#1 Jag kör väldigt mycket privat redan och har kört i de flesta trafikmiljöer men min handledare rekommenderade en intensivkurs. 

#2 Frågar mycket gör jag redan så fråga kommer jag nog alltid göra. Teorin håller jag på med nån timme varje dag och går igenom allt jag redan läst en gång till innan jag börjar med nått nytt. Du tyckte inte det var stressigt?

Sugar Mist
10/16/18, 10:29 PM
#4

#3 Jag vet inte om det var själva kursen som var stressig men jag var stressad överlag när jag gick kursen, jobbade två olika jobb(där jag inte trivdes), höll på att packa ihop en lägenhet för att flytta 35mil, fira jul och press ifrån 4 håll över att jag var TVUNGEN till att klara körkortet för annars var det "kört" så att säga, så för mig var intensivkursen i sig ytterligare ett stressmoment. 

Men, om jag bara kollar på intensivkursen så bleknar den lite jämfört med resten…

-

Upp till toppen
Annons: