Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 2577 ggr
Scintilla
3/14/18, 8:44 PM

En nära vän som blev elak

Vet inte riktigt var jag ska placera min text… Men behöver lite tankar och åsikter från er. Ska försöka få det så kort som möjligt. (Fan det blev jättelångt!!!!!!!)

Jag har haft en nära vän sedan 6år tillbaka ungefär, vi gick i samma klass och han fick känslor för mig efter att vi redan blivit bra kompisar. Hans känslor var obesvarade av mig men vi fortsatte vara bra kompisar. 

När jag blev ledsen eller hade några tankar så skrev jag det till honom, eller att vi träffades och hade en trevlig stund bara. Vi kunde prata om allt med varandra. Jag litade på honom. :)

Jag har gått igenom lite förhållanden och så och då har han varit där och stöttat mig när de tagit slut. Han har sagt sedan långt tillbaka att jag "inte följde det spår som han hade hoppats på" och att han inte har några känslor för mig längre.

Men jag tror att sedan jag skrev helt ärligt till honom att han var min närmsta vän, så har han blivit konstig emellanåt. Ibland får han idéer och har t.ex. anklagat mig för att träffa massa killar när jag egentligen bara satt hemma och slet som ett djur med labbuppgifter till skolan.

Han tog allt han gjort för mig, att han funnits där för mig och vände det mot mig.

Ni kanske undrar varför, men jag minns inte orsaken. Jag kände mig bara så paff för hans anklagelser (att jag träffar andra killar t.ex.) och det han då skrev. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Blev irriterad också.

Men vi fortsatte att umgås (främst spela med varandra och skriva), vilket inte skedde dagligen men endå rätt ofta. Jag kände att jag inte riktigt kunde skriva om jobbiga saker till honom längre när jag mådde sämre, för upplevde att han bara kommer ta det och använda det mot mig sen i framtiden..

Senare blev det lite fram och tillbaka med honom, när jag spelade med honom och några andra så försvann han bara och började ta avstånd. Jag pratade med honom och gav tips, men insåg att vi bara kan spela ensamma.

Vi spelade mer sällan.

Sen efter ännu mer tid så blev han plötsligt dryg när jag skrev till honom. Och dagen efter så börjar han klaga och hävda att jag suddar bort honom från mitt liv, att jag utnyttjar honom och så ljuger han om saker jag tycker, känner och gör.  Han skyller alla sina problem och sitt beteende på mig och jag känner mig attackerad av honom. Sårad att han kan skriva sådana saker som han skrev. Han skrev i tredje-person, ungefär som en berättelse om sig själv och mig och massa "du vill…. du känner…"

Efter om och men och mycket oro i min kropp och i mitt hjärta så bestämmer jag att vi kan fortsätta vara vänner (något han var emot, han ville vara nära vänner igen, men jag kände att jag inte kunde lita på honom) och sen jobba vidare på vår vänskap.

Och sen efter några dagar frågade jag om han ville spela, varpå han började dryga sig och så fortsatte det. Han skrev konstiga meddelanden som senare blev elaka när jag spelade.  Så jag beslöt mig tillslut för att bara skita i honom, låta det rinna ur sanden => ignorera honom. Sen om han skriver något vänligt så kan jag svara. (men det berättade jag aldrig)
Skrev senare till honom att jag inte vill svara pga. det han tidigare skrivit. (och han förstod ingenting utan fortsatte strax därefter sin "malning" för den dagen).

Men han fortsatte att skriva elaka texter så tog nyss bort honom tillslut från alla spel-program för jag klarade inte av hans texter mer. 

Då fortsatte han på facebook och när jag skrev att jag inte klarar av när han håller på sådär svarade han:
"Jag har haft mitt roliga, ser ingen vidare poäng med att fortsätta skriva det så du behöver inte vara rädd för sånna texter." Han skrev att han tyckte det var roligt att skriva sina texter som jag tycker var sjuka och elaka.

Så jag funderar på att ta bort honom från facebook. Jag vill göra det. Men vet inte om det är rätt…. för eftersom han gick i min klass så har vi gemensamma vänner och vi brukar träffas allihopa ibland.

Men jag vill ta bort honom.

Och nej, jag var nog inte bästa kompisen, men jag har aldrig startat något tjafs eller skrivit taskiga saker. Jag kände bara att jag även vill spela med andra (som han klart och tydligt skrev att han inte hade några problem med.)

:(

Annons:
[Wijnja]
3/14/18, 8:48 PM
#1

Jag dumpade min kompis tog bort hen från vänner lista bad henne dra och aldrig mer höra av sig mer

Herveaux
3/14/18, 8:52 PM
#2

Huvva, jag hade blockerat honom på studs. 
Av det du skriver så låter han inte som någon vidare vän, inte nu längre iaf. 
En vän ska inte vara elak och få en att må dåligt. 

Om du sen springer på honom när hela gänget ses så skit i honom och häng med dom andra. Beter man sig som han gjort kan han sitta i sin egen sandlåda och tjura.


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Scintilla
3/14/18, 9:01 PM
#3

#1 #2 Tusen tack så jäättemycket för de snabba svaren! ❤️ 

Tog bort honom nu.

Direkt hittar han på att jag har lätt att "sudda bort", nej min f.d. vän - det är inte lätt.

Tack igen för pepp, blir så himla darrig och skakig av sånt här och mitt hjärta mår inte bra av det. Tror det är en liten släng av en ångest som jag har av människor som förändras. (alkohol-problem hemma)

Så tack igen, nu ska jag lägga ner min livs-energi på andra människor istället. :) ❤️

[Wijnja]
3/14/18, 9:04 PM
#4

Det va inget lätt beslut hade inget val

Scintilla
3/14/18, 9:11 PM
#5

#4 Nej, det här är första gången jag gör något sånt här..

Herveaux
3/14/18, 9:26 PM
#6

#3 Bra gjort av dig!🌺


// Harley
Sajtvärd Star Stable
Medarbetare Film, Hamster

Annons:
Scintilla
3/14/18, 10:46 PM
#7

#6 tack så mycket!❤️ Det här har pågått fram och tillbaka i flera, flera månader, kanske över ett år tillbaka- men eskalerade exponentiellt nu de senaste månaderna.

Skönt att det är över. 🥵

Och ni är guld! Tack! ✨

Milkshake
3/14/18, 11:32 PM
#8

#7 Jättebra gjort!

Scintilla
3/15/18, 1:20 PM
#9

#8 tack ❤️

Kalli
3/15/18, 5:14 PM
#10

Du gör helt rätt. Hans beteende är inte okej någonstans.

Scintilla
3/16/18, 5:53 PM
#11

#10 Tack.🌺 Nej precis, kände det också, mådde inte bra när han höll på så. Den vänskap vi hade känns nu som bortblåst..

Men tycker det iallafall var bra att jag upptäckte hur elak han kunde bli nu, än att jag skulle gjort det senare. :)

Kalli
3/16/18, 7:30 PM
#12

#11: Jag hade ett ex som blev elak efter att det tagit slut. Gissningsvis tog han det väldigt hårt och mådde inte särskilt bra. Det är ju möjligt att din väns känslor för dig kom ikapp honom. MEN det är inte en ursäkt för hans beteende, möjligen en förklaring men bara för att man är olyckligt kär har man inte rätt att behandla människor hur som helst.

Scintilla
3/17/18, 12:52 AM
#13

#12 Nej men precis!! Det känns inte rätt någonstans. 😡 Väldigt respektlöst och egoistiskt på ett dåligt sätt.

Att försöka skada någon psykiskt för att man själv ska må bättre, usch!

Annons:
Scintilla
3/17/18, 12:57 AM
#14

Det känns som att det lätt kan bli så att man kanske sjunker till samma nivå och försöker svara med samma mynt. Men det känns i mitt huvud rätt meningslöst. Men jag hade nog sagt vad jag tyckt om det han gjorde, ifall vi möttes och det kom på tals. För känner mig äcklad av honom och samtidigt att jag är arg på honom när jag tänker på det.

Men jag tror det bästa är som ni skrivit här, att ignorera och inte slösa min egna tid eller energi på honom. (Så även ignorera i tankarna. :) )

Honestyisdead
3/17/18, 10:11 PM
#15

Känns som han hade mer känslor för dig och inte kunde hantera det på ett moget sätt utan som en liten pojke som blir elak. Hans självförtroende fick sig en vad jag kan se behövlig törn. Hoppas han växer upp en dag han med och kan hantera att alla som han gillar inte kommer gilla honom. Och att han lär sig visa respekt. 

Och att du i framtiden sätter stop för sådant beteende direkt genom att hitta bättre vänner.

powerade
3/20/18, 10:18 AM
#16

Tycker att det känns som han alltid haft mer känslor än han vågat erkänna. Känt sig svartsjuk men försökt vara en god vän. Efter att jag och mitt ex hade gjort slut fortsatt vi skriva. Sen började vi bråka. Efter ett tag utan att skriva tror jag vi båda hade accepterat läger så nu skriver vi igen. Ibland behövs bara lite avstånd ifrån varandra inte hela livet.

Gaara
3/20/18, 12:07 PM
#17

Bra att du tog bort honom. Ju längre det tagit desto elakare hade han antagligen kunnat bli.

Scintilla
3/21/18, 9:16 AM
#18

#15 verkligen, det hade varit bra för hans eget bästa. Och ja, nu har jag lite mer erfarenhet. 😊☀ #16 ja men precis. Jag tror inte han och jag kommer bli vänner igen för det har varit alldeles för jobbigt med honom. :/ #17 ja, tack. För han blev bara värre och värre. :S

powerade
3/21/18, 11:29 PM
#19

Ja det är ju tråkigt när det inte finns någon återvändo när man ändå haft det trevligt. Men ibland är det så. Vänner kommer och går tyvärr

-Aida-
3/22/18, 9:54 AM
#20

Sånt där är jobbigt men det tar väldigt mycket energi att dras med. Bra jobbat. 🙂

Annons:
Granja Del Toro
3/22/18, 10:15 PM
#21

#3 Bra beslut såna där personer behöver man inte slösa sitt värdefulla liv och energi på.  För sådär beter sig inte en sann vän…

Stjärnor Host Of Stjärnor

BlommaArabiska Fullblod | EkologisktBlomma

Scintilla
3/28/18, 10:54 PM
#22

#19 #20 #21 Tack så mycket ❤️ tråkigt att sådant ska behöva göras, men som ni säger så håller inte vänner på sådär och det är inte värt att spendera sin tid och energi på sånt. :(

Ser fram emot sommaren jättemycket! :D

Upp till toppen
Annons: