Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1688 ggr
[Starcrow]
3/11/18, 12:15 PM

För tidig mens?

Jag har alltid, verkligen ALLTID haft en regelbunden mens oavsett om jag gått på hormonellt preventivmedel eller inte, eller haft diverse stressiga perioder/livskriser som jag har gått igenom. Men denna månad kom den 9 dagar för TIDIGT?! 

För några månader sedan slutade jag med neovletta efter att ha ätit dem i stort sett i 6 år ( gjorde ett kort uppehåll för 4 år sedan, fick då inga problem med oregelbunden mens). Mensen kom igång direkt som den skulle även denna gång, men nu har jag som sagt fått en för tidig mens? Vad kan sådant bero på? 
När man hör om plötslig oregelbunden mens så är det oftast att den kommit för sent som är problemet, men nu är jag alltså tidig. 

De senaste dagarna har jag mått lite konstigt, för två dagar sedan var jag väldigt yr, kraftlös och illamående. Igår var jag som "vanligt" igen förutom lite huvudvärk när jag reste mig upp. 

När den alltid gått som en klocka så blir man ju såklart väldigt förvirrad och orolig…

Annons:
Fien
3/11/18, 12:36 PM
#1

Hormonell obalans kan ju vara orsaken… har du haft oskyddat sex kan du ju vara gravid… men som sagt tror mer på hormonell obalans om du nyligen slutat med piller som du ätit länge.

[Devya]
3/12/18, 8:08 AM
#2

Det händer. Jag har haft regelbunden mens i 18 år då den plötsligt kom 7 dagar för tidigt. Den har också lyckats komma över en vecka för sent och jag var inte gravid. Det har bara hänt få ggr i mitt liv och det är verkligen inte vanligt för mig men tydligen kan det hända utan att det är något fel på en.

[Starcrow]
3/12/18, 1:16 PM
#3

Tack för era svar, känner mig lite lugnare🙂

Upp till toppen
Annons: