Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 1530 ggr
Anonym
Anonym
2/18/18, 9:02 PM

Mensvärk - efter mens!

Hej hej,

Jag hade mens för lite mindre än två veckor sedan. 
Allt var som vanligt, bara att det kändes ungefär som jag hade en sten/klump (?) i magen vid vissa tillfällen, mensvärk hade jag ganska rejält, vilket jag brukar ha också, när jag har mens har jag ofta väldigt ont, och ibland domnar även benen. Men, nu till det som fick mig att fundera. 

Tidigare idag kände jag att det gjorde lite ont vid livmodersområdet, men jag tänkte inte så mycket på det. Jag fick också känslan av att jag hade en klump där, som jag skrev om innan. Men nu har det börjat kännas mer som riktig mensvärk, liksom en molande värk skulle jag beskriva. Jag har under ett tag haft lite mer flytningar än vanligt, och dom ser lite gulaktiga ut, fast jag skulle inte beskriva dom som gula. I fredags fick jag även feber, rejäl hosta och så har jag även haft ganska mycket huvudvärk på senare, och i onsdags kollade jag mitt blodtryck, och jag hade lite högre än jag brukar. Jag vet inte riktigt om det skulle kunna ha med saken att göra, men jag nämner det i alla fall.

Jag är lite av en hypokondriker om jag ska vara ärlig, vad tror ni att det skulle kunna bero på?

Annons:
Anonym
Anonym
2/18/18, 9:15 PM
#1

Det kan vara ägglossning, det kan vara lika smärtsamt eller t.o.m värre än mensvärk, flytningar är vanligt också vid ägglossning!

Anonym
Anonym
2/18/18, 9:45 PM
#2

Okej, men det känns som det är lite tidigt för att vara ägglossning? Brukar normalt sätt ha lite senare, och när jag har ägglossning är ett väldigt typiskt symtom att jag har ömma bröst, vilket jag inte har nu.

Anonym
Anonym
2/18/18, 10:24 PM
#3

#2Men det stämmer med antalet dar sedan du hade mens vilket tyder på ägglossning!

Anonym
Anonym
2/18/18, 11:21 PM
#4

Ja det kanske kan vara så ändå. Det gör inte ont just nu, men det känns fortfarande typ som att det är en klump där, vilket jag inte känt tidigare. Tack för svaret!

OlgaMaria
2/19/18, 3:55 PM
#5

Ja, flytningarna, tiden sen du hade mens, och smärtan, låter som ägglossning. I övrigt kanske du är lite förkyld eller nåt som får dig att känna dig värre.

/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus

Upp till toppen
Annons: