Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1292 ggr
Anonym
Anonym
2018-01-26 21:29

Intim kräm

Hej. Är det någon som vet någon återfuktande kräm för intimt bruk? Misstänker att min pojkvän är lite torr då han har fått "sprickor". När dom just läkt har han fått nya. Började för någon månad sen när kylan kom.

Annons:
Aleya
2018-01-26 21:55
#1

Skit i kräm. Kör kokosolja som finns att köpa på affären. Om det inte blir bättre av det så bör han uppsöka läkare. Finns en sjukdom i huden jag inte minns namnet på som man kan få i underlivet och då behöver man andra krämer. Sen ska han undvika att tvätta med tvål om han gör det.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Anonym
Anonym
2018-01-26 22:08
#2

#1 lichen sclerosus är typ det enda som kommer upp när man försöker söka. Är det den sjukdomen du syftade på? Då får han väl kanske testa kokosolja å se om det bli bättre.

Tjeja
2018-01-26 22:18
#3

Se till att han kollar upp det. Kanske har han tvättat sig för mycket eller nåt och fått Svamp?

I så fall är det ju svampkräm typ pevaryl han behöver och andra fuktande och skyddande krämer kommer inte hjälpa.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Anonym
Anonym
2018-01-26 22:26
#4

#3 Svamp infektioner brukar för det mesta irritera. Är just i kanten på förhuden. Liknar sprickorna jag brukar få på läpparna. Kliar inte är inte irriterat eller sånt. Inte ont sålänge man ej flyttar på huden. Bara på en liten fläck.

ApanAnn
2018-01-26 23:10
#5

Jag skulle rekommendera att prata med läkare. Alla mysko sår i underlivet är värda att kolla upp för det kan vara någon typ av infektion. Män kan använda samma intimkräm som kvinnor, men i första hand: kolla upp! Om det visar sig bara vara torrt efter koll hos läkare: Tvätta absolut inte med vanlig tvål eftersom det är sjukt uttorkande. Skippa duschcreme och sånt också. Antingen intimtvål eller tvättolja (typ barnolja eller sånt du kan köpa på intimhyllan på apoteket).

Tant är ingen ålder, det är en livsstil!

Anonym
Anonym
2018-01-26 23:42
#6

#5 tror tyvärr det kommer bli svårt att skicka honom till läkaren.:/ Men försvinner det inte om man mjukgör så är det ju något som verkligen behövs kollas

Annons:
Aleya
2018-01-27 08:40
#7

#2 precis den sjukdomen menar jag.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Upp till toppen
Annons: