Annons:
Etikettung-kvinna
Läst 1231 ggr
Kasp
10/9/17, 11:59 PM

Saker att göra ensam

Är alltid ensam. Studerar men det blir mest hemma, tycker ändå inte om att vara i skolan. Men mina dagar känns väldigt långa. Är alltid uppe sent för att inte vakna så tidigt. Har svårt att hitta saker att fördriva tiden med som jag tycker är roligt. Förut har jag gillat spel som ex runescape men det gillar jag inte längre. Har spelat sims och oblivion och stardew valley ibland. Är ute i naturen ibland. Kort och gott så har jag svårt att hitta något att göra på dagarna som jag tycker om. Vill fylla dagarna med liv och inte livet med dagarna (som det känns nu). Har inga pengar att röra mig med så förslagen måste vara gratis. Har ni några tips? Vad gör ni på dagarna (förutom att jobba och studera?) vad gör ni när ni är lediga och har egen tid?

Annons:
Tarotstollan
10/10/17, 12:10 AM
#1

Biblioteken är ju gratis och även att gå på museum och utställningar är väl oftast gratis.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[memoirsofaclone]
10/10/17, 1:29 AM
#2

Är också rätt ensam och i princip alltid hemma pga hemmastudier till största del. Jag brukar lyssna på musik, låna böcker på biblioteket, gå runt lite planlöst på stan. Sen håller jag på att lära mig ett nytt språk vilket man kan lägga ner i princip hur mkt tid som helst på om man är motiverad.

tiger tok
10/10/17, 7:04 AM
#3

Baka!

Kasp
10/11/17, 12:00 AM
#4

1 biblioteket är jag en del på, det är rätt mysigt men blir tröttsamt att gå dit dag ut och dag in men går dit någon gång ibland. 2 det gör jag med men mest för att fördriva tid. Skulle vilja hitta något som gör att det känns roligt att vakna på morgonen

Åsa S
10/11/17, 8:41 AM
#5

Städar, tvättar, tar långa promenader, plockar Svamp, lagar mat, jobbar på mina odlingslotter, handlar, pratar med nån granne, tittar på tv, pillar med datorn. Det är sånt jag gör när jag är hemma ensam.

Men annars kan man ju även vara volontär nånstans några timmar i veckan och liknande, kanske aktiv i nån förening, idrotta (man kan idrotta utomhus utan att betala en massa)

Kasp
10/11/17, 5:18 PM
#6

5 vad mysigt att ha en odlingslott! Några grannar har jag inte att prata med, de skulle bara undra vad jag är ute efter om jag ringde på, eller tronat jag är tokig. Promenera gillar jag också, och plocka blåbär fast i år är det dåligt tyvärr. Vad gillar du att se på tv och göra på datorn?

Annons:
Scorpio97
10/11/17, 7:26 PM
#7

Läser böcker, går runt på stan/i butiker eller kollar på folk, sitter vid datorn (forum, film, onlinespel, wikipedia), spelar Pokemon Go, lyssnar på podcast samt simmar (dock inte gratis, men i vissa kommuner är det relativt billigt) är väl vad jag gör mest på min fritid. Ibland går jag på museuum eller andra sevärdigheter också. Samt bio, men det är ju ganska dyrt.


//Jessie

Åsa S
10/11/17, 10:14 PM
#8

Ofta är det ju här på iFokus jag tittar runt och på Facebook när jag håller på med datorn + tittar på nån gammal komediserie på kanal 6 jag har en del dagar då jag börjar jobba kl 15 så det blir då mest på förmiddagen jag kollar ifall det är tråkigt väder. De grannar jag pratar med är mest såna jag möter ute som också har odlingslotter jag har lärt känna de flesta när jag satt i styrelsen några år, det är ett bra sätt att lära folk där man bor = vara med i nån styrelse i valfri intresseförening/idrottsförening

-Aida-
10/12/17, 3:08 PM
#9

Jag hänger med mina djur, streamar videos och filmer, tittar på tv, spelar riktigt gamla spel från 90 talet för nostalgins skull.
Om man kollar på Origin eller Steam så kan man hitta gratis spel att ladda ner.
Promenader är rätt bra tidsfördriv om man behöver döda nån timme.

Ziryen
10/13/17, 7:49 AM
#10

När jag var yngre åkte jag ofta till stallet bara för att umgås med hästarna, kostar ju inga pengar sålänge man inte tar ridlektioner.  

Kanske försöka hitta ett deltidsjobb om du har orken till det? :)

SuperLimm
10/13/17, 1:01 PM
#11

Att vara altiv i någon form av förening kan ge mycket. Kostar oftast inte heller något. Kolla om du har något sånt i närheten som du är intresserad av? :)

Mvh Linn

Kasp
10/13/17, 4:40 PM
#12

10, pluggar 100% och jobbar lite ibland men grejen är att jag vill hitta saker som gör vardagen meningsfull och inte bara fylla på med massa måsten för att fly. Vill kunna längta efter att få vakna till en ny dag och känna att jag har något kul att göra. :/

vendelay
10/13/17, 5:45 PM
#13

Mitt bästa tips är att vara aktiv i någon förening eller volontärarbeta eller liknande. Om du exempelvis vill hjälpa unga tjejer kan du gå med i en tjejjour eller om du älskar katter kan du söka dig till närmaste katthem eller om du kanske är intresserad av något helt annat - googla på det!

Det tog tid innan jag vågade börja volontärarbeta men jag har fått så många vänner, så mycket kunskap och så mycket kul under tiden att det var värt all nervositet. Om du testar något du inte gillar är det ju bara att testa något annat.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

Annons:
Kasp
10/14/17, 12:17 AM
#14

13, det är en jättebra idé men grejen är den att det behöver vara gångavstånd (orkar inte redogöra för anledningarna) och det finns nästan bara sådana föreningar långt från mig. :(

nypisnina
10/14/17, 2:51 AM
#15

Om du är kreativt lagd så kanske du kan finna intresset av att måla eller rita? Om du inte är det så försök hitta mål och delmål med saker du gör, det kan vara att må bättre genom att ta en promenad varje dag eller träna t.ex. Göra egna utmaningar inom träning är också kul. Hitta något projekt hemma som du vill göra. Om du har lite dålig ekonomi (studerar jag med så är en fattiglapp) så kan du baka t.ex. bröd, fikabröd, kakor, allt möjligt, det är supergott, roligt och det är mycket billigare än att köpa färdigt. Det är sådant jag brukar göra och mycket annat som är kreativt och jag har aldrig tråkigt.

tiger tok
10/14/17, 7:50 AM
#16

Är du intresserad av djur?

Kasp
10/15/17, 10:50 PM
#17

16, jag älskar djur!

Upp till toppen
Annons: