Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1804 ggr
Snowblind
2017-08-25 08:53

44 dagar sedan mens

Fick min mens för 44 dagar sedan och har önskat och bett om att den ska komma men den vill inte. Så ska köpa ett test alldeles snart och se ifall det visar positivt. (Om negativt så gör jag testet igen om en vecka som jag läst här på nätet.) 

Om det är positivt så är det första gången för mig och jag känner att vid den här punkten i mitt liv så skulle jag inte kunna ge ett barn ett liv som jag hade velat. 😕 Är inte redo för ett barn och jag trodde det var säkert med samlag efter att ha läst att när flytningarna blir tjocka efter att ha varit vattniga som ett rått ägg så har man haft sin ägglossning och inte kan bli gravid för den cykeln. Men det var för 26 dagar sedan. Alltså snart 4 veckor. 😢

Tror inte jag känner av några symptomer förutom att jag mådde lite illa en gång på kvällen efter att ha ätit 2 rader choklad. 

Detta suger och ville iallafall skriva här, min mens brukar vara ganska oregelbunden men hade blivit ganska kort innan denna cykel:

38, 30, 27 och sen nu 44 och still counting. 😭 

Och känner inte så mycket oro eller stress, iallafall inte så att hjärtat bankar och så. Är helt neutral inombords och tanken av att vara gravid är inget som skrämmer mig som det gjorde förut. Tråkigt nog. Mina ögon dras till små barn och tycker dem är söta ibland. Men vill verkligen inte ha ett barn, inte än… :/

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annons:
SuperLimm
2017-08-25 09:29
#1

Egentligen kan man inte säga att det finns säkra perioder att ha oskyddad sex. Framförallt inte om mensen är oregelbunden. När flytningarna blir "trådiga" mellan fingrarna brukar man säga att man har ägglossning. Spermierna kan leva bortåt 5 dagar efter samlag så att köra på säkra perioder är väldigt svårt. Men jag hoppas för din skull att du inte är gravid och om du är det så hoppas jag du klarar av att göra ett beslut som du (och eventuell partner) är nöjda med och kan leva med utan att må dåligt.

Mvh Linn

Snowblind
2017-08-25 09:53
#2

#1 tack, jo precis, det gör det mycket svårare. Jag brukar köra typ i slutet av cykeln och precis dagen när mensen tagit slut - har gått fin-fint. Så denna gången provade jag när den blev "tjockare" som tidigare nämnts och ja. Har precis gjort testet och den visade direkt att jag var gravid. Ska boka tid för abort. Riktigt tråkigt att jag blev så greedy och lät detta hända. Jättedåligt av mig… Antar att det enda positiva i det hela är vetskapen om att jag är fertil (och förhoppningsvis förblir det efter att det outvecklade fostret har avlägsnats). Vill inte acceptera verkligheten att det är en ny individ som utvecklas inom mig just nu, även om den är glasklar framför mig. Har lite lust att skjuta ett hål i min mage för att göra det enkelt. Men det kommer jag ju såklart aldrig göra, men shit vilken skum känsla när man tänker att man har en till person i sin mage, fast är nog bäst att inte tänka på det så man inte fäster sig på något sätt.  (fick reda på det för några minuter sedan kanske). 

Skolan börjar snart också och den kommer vara intensiv. Jag är så klantig :(

Någon som vet ifall det är vid en viss tidpunkt i cykeln som det passar bäst att göra en abort? Eller går det när som? (Fy vad svårt det är att skriva om sånt här, men kände att jag behövde det för tror inte jag vågar berätta för mina föräldrar. :( )

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annielle
2017-08-25 11:21
#3

Nu låter det lite som om du har missuppfatat?!? När flytningarna hade blivit tjocka hade du sex? Det vill säga när flytningarna var tjocka och sega? För i så fall tyder det ju på att du hade sex när du hade ägglossning och har lätt för att bli gravid…

Hoppas att det går å bra som möjligt för dig nu, det måste ju inte bli hemskt jobbigt efter en abort som man kanske kan få bilden av, min syrra gjorde abort för länge sedan och mådde skapligt bra efteråt ändå.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Snowblind
2017-08-25 12:22
#4

#3 ja de hade blivit vitfärgade å tjocka, men ska aldrig mer göra sådär igen. Spika mig själv i foten eller vad man kan kalla det. Har bokat tid för att ta bort fostret (längre väntetid än vad jag trodde :/ ) och känns bara skitdåligt att jag är så dålig och dum och nu har orsakat smärta och stress som kunde undvikits. 😢 

Och tack, hoppas det med. Bryr mig inte om smärtan eller så vill bara att mina organ ska överleva och helst att fostret inte hinner utvecklas något nämnvärt. 😭

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annielle
2017-08-25 12:34
#5

Slå inte på dig själv för det, det gör absolut ingenting bättre! Det var ju ett misstag, misstag gör vi ju alla, det är mänskligt! Var snäll mot dig själv i stället, det behöver du ju vara extra mycket nu i stället! Ja, jag vet det är inte alltid så lätt, jag jobbar på det själv! men jag hoppas i alla fall att du kan försöka vara snäll mot dig själv!❤️

Det går säkert bra med själva aborten, är nog väldigt ovanligt att man skulle bli skadad av den fysiskt, jag tänkte mer på att det kan vara jobbigt psykiskt efteråt.

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Snowblind
2017-08-25 12:54
#6

#5 Tack för dina ord ♥ behöver lite stöd nu känner jag så det värmer verkligen i en grå dag som denna. :) 

Och vad skönt! Jag känner ingen oro för mitt psykiska mående än så länge, vill helst få det överstökat bara. Orkar inte vänta. Funderar lite på att äta saker som kan frambringa en naturlig abort (annanas, sesamfrön och lite annat jag hittat på google) fram tills det bokade datumet men min partner avrådde från det och tyckte att det är bättre att det sköts på kliniken bara. Så vet inte riktigt hur jag gör där.

Tack Anielle ❤️ Hoppas du får en fin fortsatt fredag och även helg! :)

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annons:
Lona
2017-08-25 14:10
#7

Ja, låt kliniken sköta allt, försök inte att få bort fostret med konstiga saker att äta (eller värre metoder). Att göra abort i ett tidigt stadium när man själv är frisk brukar inte innebära några större risker. Jag förstod det som att du inte är så gammal(?), du kanske kan få komma till ungdomsmottagningen och prata igenom saken medan du väntar på aborten? Inte diskutera huruvida du ska göra abort eller inte utan att de förklarar hur det går till och så vidare. Kanske onödigt att påpeka - men se till att skaffa en riktigt pålitlig preventivmetod sen! Ta nu hand om dig <3


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Snowblind
2017-08-25 14:32
#8

#7 Jaa jag får göra det och tror det är lugnt än så länge. Det är bara stressen att fostret växer inom mig och jag vill inte att det ska växa mer. (önskar att jag hade fått tydligare symptom och gjort grav-testet tidigare) Har gjort tester hos umo för några år sedan men har aldrig varit gravid försän nu. För hatar kondom och p-piller åt jag ett tag och fick min värsta mensvärk i världshistorien av det. Så är lite kluven med vad jag ska välja. Men allting löser sig. ✨ Tack så mycket och detsamma Lonaa 🌺

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Lona
2017-08-25 14:56
#9

#8, Nu är preventivmedel definitivt inte min starka sida då jag inte behövt det någon längre tid men det finns ju olika typer av p-piller. Nu låter jag säkert som en gammal tant med pekfingret i luften men mitt råd är att du beställer tid hos umo och pratar igenom saken ordentligt med en barnmorska så ni hittar en lösning som känns bra för dig :-) . Jag vet heller inte om tex p-stavar kan ge mindre biverkningar?


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

Snowblind
2017-08-25 14:59
#10

#9 Ingen fara! Jaa jag tror p-stav är bland de bästa alternativen faktiskt så du är inte ute och cyklar :D Kommer göra det efter den här processen är avklarad, tack! 😃

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Jess89
2017-08-29 14:03
#11

Om din mens är oregelbunden skulle jag inte rekommendera p-stav. Har du haft det tidigare och vet att det fungerar för dig? Min mens är oregelbunden och för mig fungerade inte p-stav. Men du kan säkert få bra råd om du bokar in en tid på ungdomsmottagningen eller kvinnohälsan.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

Snowblind
2017-08-29 20:50
#12

#11 tack så mycket, ja precis. Får snacka med UMO. Tror det är det bästa alternativet för mig men ska höra med dem. :)

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

SuperLimm
2017-08-30 07:36
#13

Jag skulle rekommendera hormonspiral, det är det säkraste alternativet så vitt jag vet. Men prata med UMO och se om ni kan hitta något bra för dig. Om man haft p-piller och inte mått bra av det brukar inte p-stav vara något bra alternativ men det kanske beror på varför p-piller inte funkade.

Mvh Linn

Annons:
Snowblind
2017-09-01 08:52
#14

#13 åh okej, aa får rådgöra helt enkelt. :) Tack!

Någon som vet om det gör ont att göra en abort? Alltså så pass ont att vardagslivet drabbas? Blir man sängliggandes?

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Kalli
2017-09-01 14:56
#15

Novaring finns ju också, fortfarande hormoner men blir mindre eftersom de utsöndras hela tiden.

Annielle
2017-09-01 15:20
#16

Pessar tänker jag spontant, då slipper man ju någon hormonpåverkan på kroppen dessutom, tyvärr mår ju många dåligt av det på flera olikasätt. (även kopparspiral ger många biverkningar pga för mycket koppar i kroppen)

Har själv däremot ingen erfarenhet av pessar….

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Snowblind
2017-09-01 17:38
#17

#15 Inte hört talas om detta, så intressant :D

 #16 Okej, ja jag kommer läsa noggrannt om vardera medel innan jag använder något.

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annielle
2017-09-01 18:16
#18

#17 Bra det att du ska göra det! 👍

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Lia
2017-09-01 21:31
#19

#14 Jag gjorde abort för några år sen. Samma sekund allt var över släppte smärtan, så jag kunde gå till skolan igen efter en vilodag. Det var lite jobbigt att inte få använda tampong för jag blödde väldigt mycket i flera veckor, men det gjorde inte direkt jätteont. Vill du prata får du gärna pm:a mig :)

Snowblind
2017-09-01 22:04
#20

#19 okej, skönt att smärtan passerade på ett smidigt sätt. Tack!! :D

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Annons:
Honestyisdead
2017-09-02 12:27
#21

#15 Nuvaring heter dom.

Det blir inte mindre hormoner. Men som du skriver får man ett jämnare "utsläpp" än med tex piller.

Kallas p ring.

Snowblind
2017-09-02 18:38
#22

#21 åh okej, det begreppet är jag bekant med. 👍

Hjärta till er. Blomma ha en fortsatt fin dag!!

Upp till toppen
Annons: