Annons:
Etikettkillsnack
Läst 1049 ggr
Anonym
Anonym
2017-04-09 07:05

Är det ok?

Hej. Jag och min pojkvän har haft en väldigt jobbig vecka i förhållandet vilket har fått mig att må psykiskt dåligt. Men det har även hänt vissa saker som jag verkligen känner är det verkligen ok?

T.ex i måndags hade han lovat att vi kunde göra något kul, och självklart ville jag det. När det väl är dags att gå ut skickar han en snap: Jag vill inte, är jättetrött. Jag vet inte om jag överreagerar, men det gjorde mig ledsen eftersom han hade lovat det och jag verkligen såg fram emot det.

Jag fyllde år för några dagar sedan, och då frågade jag honom om han ville göra något, men det ville han inte. Ok då tänkte jag, men senare för jag reda på att han har gått ut med två av våra kompisar istället, och till sitt försvar säger han bara att jag kan komma dit. Aldrig i livet tänker jag först, men eftersom jag inte har något bättre för mig och min tjejkompis verkligen ville att jag skulle komma dit gjorde jag det ändå. Jag tycker dock fortfarande att det var sjukt taskigt att han sa nej till mig på min födelsedag och istället går ut med våra vänner, som dom inte ens hade planerat innan. Men det kanske också bara är jag som överreagerar.

Vi har även tjafsat mycket om småsaker den senaste veckan, och igår gjorde vi också det, det var något så litet att jag inte ens minns vad vi tjafsade om. Men en sak minns jag, och det kommer alltid sitta som en kniv i hjärtat. Han sa att han inte vill ha mig i sitt liv för att jag är så negativ. Jag slutade svara ett tack, sen pratade vi bara normalt. Jag vet inte om det bara är jag som tänker så, men vem f-n säger så till sin flickvän? 

Fina människor, jag behöver hjälp. Är detta verkligen ok? Vad ska jag göra? 😭

Annons:
pyromanen
2017-04-09 07:58
#1

Hmm. Han vill inte ha dug i sitt liv, han vill hellre vara med kompisarna på din födelsedag och väljer också kompisarna när ni eg planerat "nåt kul". Det låter som att han borde göra slut med dig. Som att han inte vill vara med dig.

amandatherese
2017-04-09 08:04
#2

Jag tycker att ni borde sätta er och prata ut, säg att han sårat dig med vad han sagt. Det är inte hållbart i längden att gå runt och säga saker som sårar. Jag tror du får det bättre utan honom med någon som verkligen vill vara med dig för den du är.

Sindri
2017-04-09 08:38
#3

Jag tycker det låter helt uppenbart; han tillhör den fega skara som inte vågar göra slut själv så han beter sig så att du skall göra det.
Du är väl värd bättre än så? Bara att gå vidare.

Anonym
Anonym
2017-04-09 08:54
#4

Jag har frågat honom ett antal gånger om han verkligen gillar mig och han säger att han älskar mig, har även frågat några gånger om han vill att det ska ta slut men det vill han verkligen inte säger han.

Sindri
2017-04-09 09:25
#5

Säger en sak, gör en annan. Vad tror du själv?
Om du desperat vill klamra dig fast vid en person som inte respekterar dig, som inte ids göra dig glad, så får du det liv du får. Vill du ha en person i ditt liv som gör dig ledsen?

[postmortum91]
2017-04-09 11:17
#6

Det är ett omoget förhållande, det har ingen framtid. Så där var alla mina förhållanden när jag var tonåring. Gör slut, leta vidare

Annons:
Honestyisdead
2017-04-09 11:38
#7

Du prioriteras inte och har fått höra att han inte vill ha dig i sitt liv. Jag tycker det är uppenbart vad som borde göras. Du borde säga hejdå!

Sarah
2017-04-09 14:07
#8

Är självklart. Lämna den relationen. Hitta ngn son faktiskt vill vara med dig istället.

Annielle
2017-04-09 15:45
#9

Du överreagerar ju absolut inte, han beter sig ju taskigt och egoistisk! 😡😕

Hade han inte ens sagt att han inte vill ha dig i sitt liv för att du är så negativ så hade det varit tillräckligt dåligt att bete sig som han gör ändå.

Nä, du är värd mycket bättre än en sådan som honom helt klart!

Var dig själv, det finns redan så många andra.

Upp till toppen
Annons: