Annons:
Etikettsexualitet
Läst 37306 ggr
irmellio
11/20/12, 10:47 PM

Sälja sina använda trosor. Erfarenheter?

Hejsan

Jag funderar på att börja sälja mina använda trosor. Det finns tydligen en marknad för det, och köpare.
Anledningen till att jag funderar på det är självklart för extrapengar, men även att de känns rätt spännande och jag går igång lite på tanken måste jag erkänna :) 

Undrar nu om nån har ergarenhet av detta och kanske framförallt vet vart man kan annonsera och erbjuda detta ?

Tacksam för svar!

Annons:
[SelmaP]
11/20/12, 10:48 PM
#1

HAHAHAHAHAHAHHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHHAAHHAAHAHAHH

[NinaCrown]
11/21/12, 1:53 PM
#2

Vet inte om det är en myt eller inte, men har hört att det finns relativt stor marknad för detta i tyskland… Har även hört om företag där man kan bli anställd som distribuerar underkläderna till kunderna åt en, vilket även ger kunderna lite trygghetskänsla. Så du skickar dina underkläder till företaget som säljer dem vidare när de hittat en köpare.

ettlitetalias
11/21/12, 2:29 PM
#3

Haha ja, tanken har slagit mig med när det varit snålt om pengar! Googla lite på private knickers och liknande så kommer det upp resultat. De säljs t.o.m. på Ebay! Men eftersom det inte är tillåtet så står det ofta att köparen kommer få "ett par exakt likadana" trosor, fast nya.

irmellio
11/21/12, 3:14 PM
#4

Tack för svar, NinaCrown och ettlitetalias. Ska fortsätta undersöka saken :)

SelmaP;
Bespara CapsLock, H och A tangenten slitage om du ändå inte har nåt vettigt att komma med.
Trodde det var en regel i forumet att hålla god ton…skrattar du åt andra som skriver här som har frågor och problem också?

[NinaCrown]
11/21/12, 3:35 PM
#5

Om du hittar något intressant får du gärna tala om det ^^ Udda kunskapsområden är något som tilltalar mig ganska starkt

irmellio
11/21/12, 3:57 PM
#6

Will do :)

Annons:
Sussi89
11/22/12, 1:52 PM
#7

Fnittrade lite när jag läste ditt inlägg ;) Men varför inte! Varför ska det vara så "förbjudet" att tjäna lätta pengar! Go for it!

Som people don't understand why I talk to animals. That's okej, the animals understand . ~ Anthony Douglas Williams~

S*Winterwind

gulzebra
11/22/12, 4:22 PM
#8

Been there, done that för typ hundra år sen. Var rätt mycket snack och liten verkstad så man fick inte ihop så mycket pengar att det skulle vara värt besväret. Men går man igång på det är det kanske mer givande än det var för mig som bara ville ha pengar.

Knullkontakt.se kan man annonsera på men jag tror man måste vara godkänd där nuförtiden :)

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Fridaaaa
11/22/12, 5:36 PM
#9

Jag skulle aldrig använda trosos eller underkläder som någon annan använt :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[NinaCrown]
11/22/12, 5:59 PM
#10

#8 Vad jag kunde hitta vart det att man tjäna typ en hundring här och där när man väl hitta kunder, mest verkar det vara folk som bara vill veta vad de kostar men inte planerar att köpa.

#9 Är mer för folk med fetisher kring just detta :P

gulzebra
11/22/12, 6:06 PM
#11

#9: Inte jag heller, det är väl mest karlar som ska sitta och sniffa eller vad de nu gör med de :P

#10: Precis, det och diverse "brevvänner" är väl det man får tag på, iaf när jag höll på. Fast jag vet inte om det var så bara just på kk där jag höll till eller om det är så överallt. Mycket verkstad med lite betalt är nog dock något man får räkna med var man än håller till.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

mikkan01
11/22/12, 10:23 PM
#12

Wow, visste inte ens att man kunde göra sånt..!! De säljs väl inte otvättade..eller? Skäms

~mikkan

[NinaCrown]
11/22/12, 10:56 PM
#13

#12 Jo, är oftast otvättade. I vissa fall får köparen bestämma vad man ska ha gjort i underkläderna innan. Tex tränat, haft sex eller något annat denna tycker är intressant.

Annons:
gulzebra
11/22/12, 11:16 PM
#14

#12: Klart de är otvättade, vad ska en kåt gubbe annars sitta och sniffa på ;P Finns tom folk som ska ha trosor man haft i flera dagar, pissat i eller som är fulla med mens. Någon ville tom köpa en burk med piss av mig. Min gräns gick typ där, det fick vackert räcka med vanliga använda trosor! :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

mikkan01
11/23/12, 9:47 AM
#15

Wow, liiiite creepy haha…Tyst

~mikkan

gulzebra
11/23/12, 2:25 PM
#16

Haha en aning ja! För att inte tala om hur ofräscht det skulle kännas att gå i trosor använda flera dagar eller som är nermensade tex… Såna fick snällt handla hos nån annan Skrattande

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[Devya]
11/24/12, 12:00 AM
#17

Oj, hemska tanke! Det där får mig att må illa, men nåja. Det är klart att alla människor är olika, annars skulle det kanske lätt bli tråkigt. :)

Cochon
12/2/12, 2:20 PM
#18

Haha, måste bara säga att jag tycker det är ganska tur att dessa människor sniffar trosor, för jag menar vem vet vad dem skulle hitta på om dem inte fick tag i dessa trosor. ;-P

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

[Tilde]
12/2/12, 8:22 PM
#19

#18 Tänk om det är en gammal man som låtsas vara tjej som skickar använda trosor till dem! hahaha :P

Tina-A
12/4/12, 7:02 PM
#20

Min syster la upp en testannons men fick bara några få svar (hon sålde aldrig). De ville att hon skulle ha dom i 2-4 dagar så de hade mycket flytningar i sig.. En ville ha en petflaska med urin! Tror många vill ha mens och bajs i trosorna med.

Hon la upp på http://www.adoos.se/, där finns jättemånga sånna anonnser. Nu är dock marknaden väldigt mättad, det är väldigt många som säljer (du är lite sent ute), så man måste kunna erbjuda något speciellt. Vanligt att män säljer fejktrosor (det var iaf väldigt vanligt förut) så de flesta vill ha bevis, att man skickar bilder som bevis på att man har dom på sig. Gärna om man skickar väldigt snuskiga bilder, skriver väldigt porriga mail eller visar upp sig i cam, det finns som sagt många tjejer att välja mellan idag så man måste kunna göra något - allra minst bevisa att man haft dom på sig iaf.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Fridaaaa
12/4/12, 7:06 PM
#21

#20 Urk :S Mår illa av bara tanken….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[NinaCrown]
12/4/12, 8:03 PM
#22

#21 Så farligt är det nog inte. Man har sina egna gränser och man måste ju inte visa sitt ansikte för dem.

Fridaaaa
12/4/12, 8:59 PM
#23

#22 Jag kanske tycker det? Jag tycker det är vidrigt :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[NinaCrown]
12/5/12, 1:26 AM
#24

#23 Ja, men då är ju din gräns att inte sälja några alls så finns inget behov av att utsättas om du tycker det är äckligt menar jag Tungan ute

Fridaaaa
12/5/12, 10:15 AM
#25

#24 Menade inte försäljningen såklart, utan dem som köper det :S

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VSK]
12/7/12, 4:37 AM
#26

Ha ha ha ha Skrattande

(fick länken hit).

Ska jag vara ärlig så blev jag illa till mods när jag läste, men kunde inte låta bli att skratta ändå.

Jag är i behov av julepengar och får väl sälja mina fillingar eller nåt sånt Tungan ute

[NinaCrown]
12/7/12, 11:29 AM
#27

#26 Finns säkert en marknad för det med :P Finns det något till salu finns det alltid en potentiell köpare, problemet brukar bara vara att hitta denna.

Annons:
[VSK]
12/7/12, 1:14 PM
#28

Glad

gulzebra
12/7/12, 2:53 PM
#29

Vill minnas att jag såg att en karl försökte sälja kallingar med bromsspår faktiskt. Om han däremot fick kunder tog jag aldrig reda på :P

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

StickyKitten
12/9/12, 11:55 AM
#30

studentannonser.com

Finns en hel del under "erotiska underkläder", men det är rätt hård konkurrens och många erbjuder även bilder och annat.

irmellio
12/15/12, 3:16 PM
#31

Hej Igen

Vill bara säga att de har gått rätt bra. Många som snackar, men har även fått några fasta kunder.
Har tjänat ihop några tusen, väldigt enkelt får jag säga :)

Har lagt ut annonser och startat en blogg :)

http://xxsquirtxx.wordpress.com

Tack för alla inlägg!!

Honestyisdead
1/20/13, 10:34 PM
#32

#31 Bloggen är borttagen av ägarna.

saraw02
2/13/13, 5:39 PM
#33

Hej! Jag har börjat annonsera ut mina använda trosor på www.sexkontakter.se Har redan fått 3 st köpare av mina använda trosor och jag sålde trosorna för 250kr styck. :) Jag gillar vetskapen att killar leker samtidigt som dom känner mina dofter av mina använda trosor

Internettan
2/16/13, 10:23 AM
#34

Skärp er nu! Hur kan man syssla med något så förnedrande? Vi lever i en sjuk värld och jag fattar inte hur man kan vilja bidra till det sjuka. För friskt är det inte, vare sig att köpa eller sälja. Och man kan inte syssla med sånt här utan att faktiskt bjuda ut sig och vara en lika stor del i det äckliga som köparen. 

Inte konstigt att samhället ser ut som det gör när folk beter sig så sjukt.

"Every point of view is a view from a point."

Annons:
Fridaaaa
2/16/13, 10:25 AM
#35

#34 det där är att trycka ner andra människors sexualitet och vad dem attraheras av.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VSK]
2/16/13, 10:51 AM
#36

#35

Jag har följt den här tråden lite i smyg. Minns inte vem jag fick länken av. Hur som, så håller jag med #34 till 100%. Det är inte friskt att sniffa i andras underkläder och eventuellt onanera till dofterna.

Det har inget med sexualitet att göra. Det har med onormala fantasier att göra. 

Vill man fantisera om nån och onanera, fine. Men att sitta med ett par skitiga underkläder under nästan är så otändande som det bara kan bli. 🤢

Fridaaaa
2/16/13, 10:55 AM
#37

#36 För dem personerna är det lika normalt som andra fantasier. Jag tror inte dem tänker på samma sätt som vi som inte har den fantasierna. Jag tycker inte det är fräscht osv heller, men man ska ändå inte "trycka ner" andras fantasier osv, för att för dem är det normalt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[VSK]
2/16/13, 10:58 AM
#38

#37

men man ska ändå inte "trycka ner" andras fantasier osv, för att för dem är det normalt.

-hur skall jag tolka ditt svar?

Fridaaaa
2/16/13, 11:03 AM
#39

#38 Så som det står kanske? Att man inte ska "mobba" eller se ner på andra som har annorlunda fantasier. För att dem ser det som normalt.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2/16/13, 11:08 AM
#40

36 det är en sak att tänka saker och en helt annan att säga att saker inte är friska. Vem bestämmer vad som är normalt/friskt? Du? Jag?

[VSK]
2/16/13, 11:11 AM
#41

#39

Så som det står kanske? Att man inte ska "mobba" eller se ner på andra som har annorlunda fantasier. För att dem ser det som normalt.

Gäller det de som tänder på att eventuellt ha sex med barn, djur och lik oxå?

Annons:
Fridaaaa
2/16/13, 11:14 AM
#42

#41 Enorm irriterande att du upprepar meningar jag skrivit.

Det är absolut inte samma sak! Det kan man ju inte jämföra med!
Att du ens tänker tanken att jämföra en sådan sak, för det är inte på långa vägar samma sak.
Att sniffa på t.ex använda trosor tar ingen skada av men barn och djur är försvarslösa, kan inte säga till och kan ta skada. Så det är inte  på långa vägar samma sak

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2/16/13, 11:15 AM
#43

41 hur kan du jämföra olagliga handlingar med sniff i trosor? Det ena skadar andra, det andra inte. Jäkla skillnad!

[VSK]
2/16/13, 11:22 AM
#44

#42

Du skrev exakt "Så som det står kanske? Att man inte ska "mobba" eller se ner på andra som har annorlunda fantasier. För att dem ser det som normalt."

Dina ord, inte mina.

#43
**hur kan du jämföra olagliga handlingar med sniff i trosor?
Det ena skadar andra, det andra inte. Jäkla skillnad!
**

Än en gång så citerade jag bara. Och enligt Frida så handlar det om rätt till sin annorlunda fantasi. Jag tror dock att dessa sjuka människor ser det som normalt.

Jag tror inte jag behöver förklara mer för att ni ska fatta vinken med "onaturliga sexuella fantasier"?

Jag ville bara få er att vakna lite.

Tina-A
2/16/13, 11:26 AM
#45

Men oj, lite trossniff har väl ingen dött av! Varför tycker ni att det är sjukt? Folk gillar ju olika saker. En del gillar kiss och bajssex, andra att ha blöja, andra att ha sex med ballonger, kanske bdsm, dominans, svarta, vita, tjocka, smala, samma kön, ett annat kön, transor, porrfilm eller att sniffa på trosor. Kom igen. Det finns mycket som man kanske tycker är jävla konstigt, men sjukt?? Att ha sex med barn är olagligt och sjukt på riktigt. Att ha sex med djur borde vara förbjudet och är också sjukt, men på grund av insemination och liknande grejer är det svårt att formulera en lag som är hållbar.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Fridaaaa
2/16/13, 11:28 AM
#46

#44 Jag bad dig snällt och vänligt att inte upprepa, för att det är bara väldigt irriterande, kan du inte bara respektera det?

Jag vet vad jag har skrivit och andra kan läsa det med = måste inte upprepas.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tina-A
2/16/13, 11:28 AM
#47

Eller menar det att det är lika sjukt? Att det ska vara förbjudet att lukta på trosor, titta på porrfilm och säga snuskiga saker när man har sex? Alla tänder ju på olika saker, ska allt man tänder på förbjudas? Ser ni ärligt talat ingen nyans i de olika begreppen?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[VSK]
2/16/13, 11:38 AM
#48

#45

Att ha blöja på sig, eller pyssla med piss och skit är sjukt udda det med.

Att ha sex med barn är olagligt och sjukt på riktigt.

Jag håller med, men i vissa länder så har de inte "vårat" tänk. Men lik förbannat så har de ju sjuka sin rätt till fantasier om jag fattade Frida rätt?

Vad är barn för dig?

Nu minns jag inte vilket/vilka länder som hade en åldersgräns på 12 år för laglig sex i Europa. Det här är nog 10-15  år sedan, och förhoppningsvis så har de ökat åldern till minst 15 iaf. 

Det jag vill komma med är att om det är lagligt, så är det inte sjukt, eller vad menas?

Tänket i en normal hjärna skiter väl i landets lagar. Den sätter stopp för såna sjuka grejer. Ja t.o.m så vågar jag påstå att såna tankar inte ens föds i en normal hjärna.

I mellanöstern är det ganska normalt att ha sex med åsnor. Tro det eller ej, men så är det. Jag gissar på att det inte är olagligt där, men i min hjärna så är det tvärstopp. Oavsett land/lag och handling.

Annons:
[VSK]
2/16/13, 11:40 AM
#49

#46

Jag ska inte upprepa mer.

Jag har sagt mitt och jag hoppas jag har lika rätt till mitt tänk som de som gillar att sniffa i skitiga underkläder som borde ligga i tvättkorgen istället för under näbben.

Honestyisdead
2/16/13, 11:53 AM
#50

Vsk; jag hoppas innerligt att du trots allt ser skillnaden på att skada andra och inte! Vi ser olika saker som sjuka, men så länge som ingen skadas så är det faktiskt inget som vi ska döma på det viset! Tänk vad du vill, men sortera det du skriver!

[VSK]
2/16/13, 12:02 PM
#51

#50

Tänk vad du vill, men sortera det du skriver!

Det är nått som jag tycker bör gälla alla.

-har som sagt, sagt det jag ville få fram. Har inget mer att tillägga.

Honestyisdead
2/16/13, 12:08 PM
#52

Absolut, det gäller oss alla! :)

[VSK]
2/16/13, 12:12 PM
#53

🙂

gulzebra
2/16/13, 2:34 PM
#54

Kan inte annat än tycka synd om er som är så trångsynta och fördömande. Det är sorgligt, inte mer än så.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Internettan
2/16/13, 4:51 PM
#55

#45:

Folk gillar ju olika saker. En del gillar kiss och bajssex, andra att ha blöja, andra att ha sex med ballonger, kanske bdsm, dominans, svarta, vita, tjocka, smala, samma kön, ett annat kön, transor, porrfilm eller att sniffa på trosor.

Som om det skulle göra saken bättre? Ovanstående är olika symtom på samma sjukdom. Ser ni inte att det är onormalt? 

Sex hör ihop med kärlek till en annan person och det handlar om band och relationer. Sex hör inte ihop med föremål eller med okända kvinnors kroppsvätskor. Om man blir så fixerad vid den egna njutningen och dessutom njuter av och betalar för sådant som använda trosor så behöver man hjälp. Sådan sex är en dålig ersättning för den äkta varan, för trasiga människor. Att tjäna pengar på andras trasighet är nästan ännu värre. Och att sedan uppmuntra till det och försvara det genom att skriva på internet som om "det är normal variation" gör ju att människan bara hamnar lägre och lägre. Inga gränser finns. Det är bara att se sig omkring på hur världen ser ut. Sex är en del av allt som gått snett med människan. Våld, girighet och maktbegär andra saker.

Jag tycker vi ska sätta stopp istället för att "okeja" allt i valfrihetens namn. Vi kan visa att det finns en bättre väg och att kärlek är det vi vill ha. Inte tillfällig fysisk njutning som man inte kan stå för i verkligheten. (Hur många skulle erkänna att man köper eller säljer begagnade trosor på jobbet eller hemma vid middagsbordet? Hur många skulle vilja ha en mamma som var trossäljare eller en pappa som var trossniffare? Eller att råka se sitt tonårsbarn med en blöja på sig i sängen? Ni som inte vill det ska heller inte säga att ni tycker det är normalt.)

#46:

Jag vet vad jag har skrivit och andra kan läsa det med = måste inte upprepas.

Att citera den kommentar man vill svara på gör det lättare för alla att se vad man svarar på. Det blir jobbigt att hela tiden gå tillbaka och se vad det stod (speciellt om personen skrivit mycket text eller om man svarar många personer). Att själv skriva om allt med egna ord blir också jobbigt. Det är helt enkelt ett bra sätt att kopiera in vad man vill svara på så att det blir tydligt. Inget förolämpande med det alls.

"Every point of view is a view from a point."

Annons:
gulzebra
2/16/13, 4:56 PM
#56

#55: Vad är det för mystisk sjukdom som de flesta tydligen missat att den ens existerar?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Fridaaaa
2/16/13, 4:57 PM
#57

#55 Kan du bara inte respektera att jag tycker att det är väldigt irriterande? Du har din åsikt och jag min.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Loveofmylife
2/16/13, 6:31 PM
#58

#55 Tja, sex handlar la om att föra sina gener vidare? Har egentligen inget med kärlek att göra, det har dock blivit så i vår utveckling att kärlek utvecklas vid intim kontakt, mest för att det är lättast att ta hand om ett barn om man är två. Det är vad jag kan tänka mig i alla fall. Sen att man själv som individ ser sex och kärlek tillsammans är inget fel, fast det finns andra som inte tycker sex har något med kärlek att göra alls. Det beror helt på vem du frågar.

Sedan, hur kan du bestämma hur andra ska uppfatta normalt och rätt? Du vet praktiskt taget inget om dessa människor som köper använda trosor, hur sjukt du än tycker det är så har du ingen rätt att sjukförklara dessa människor. Jag som person kan då lika gärna sjukförklara dig som blandar kärlek med sex? Jag förstår faktiskt inte alls hur du tänker.

Tina-A
2/16/13, 6:56 PM
#59

#55: så du tycker det är en sjukdom att vara homosexuell eller att tända på tjocka människor? Det säger mer om dig än om verkligen..

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Internettan
2/16/13, 10:16 PM
#60

#56:

Ingen mystisk sjukdom. Alla kan med sina ögon se att världen är sjuk. Och världen utgörs av oss människor. Vi håller på att förstöra vår jord bl a. Det kallar jag inte friskt. Det sexuella beteendet är bara ett symtom på det sjuka. (Och jag vet att jag inte ska kasta sten i glashus. Jag har mina fel och brister självklart och kan inte döma någon annan. Jag blir bara så provocerad av vissa saker som är så uppenbart sjukt.)

#57:

Jo, det kan jag. Men det handlar ju inte om att härma utan om att vara tydlig. Jag trodde att du skulle sluta vara irriterad när du visste varför. Men klart du får känna som du vill. Bara jag får citera när jag vill.

#58:

Tja, sex handlar la om att föra sina gener vidare? Har egentligen inget med kärlek att göra

Jag håller inte med dig. Jag ser inte människan som ett djur som lever på bara instinkt. Vi har fått ett medvetande och en tankeförmåga som gör att vi kan välja hur vi vill leva. Men som du säger, det beror på vem man frågar. Hur som helst kan jag inte tänka mig att det är funktionellt på något plan att ha sex med trosor.

Om jag ställer en enkel fråga: Hur skulle du känna det om alla hade sex genom att doppa näsan i trosor och kalsonger? Eller om folk inte kunde ha sex utan att fixa en blöja? Skulle du trivas i ett sådant samhälle? Låter det friskt? Om det är friskt och okej så ska man kunna tänka sig att alla lever så eller att ens närmaste gör det. Och det har jag svårt att tro att de flesta vill.

Jag blir förbannad på att vi vuxna inte längre visar vad som är rätt och fel. Även vuxna beter sig som barn som måste tillfredsställa sina egna lustar till varje pris. Inget ansvar och ingen självbehärskning. Allt är okej. T.o.m. att vältra sig i tanken på att någon okänd man luktar på ens underlivsutsöndringar och genast måste sälja sina trosor för att möjligheten finns. Inte undra på att ungdomar är vilsna och mår dåligt. Vilken press det måste vara att tro att man måste göra det ena eller det andra för att vara accepterad i ett samhälle där den ena är värre än den andra. Istället för att förespråka mer avhållsamhet och självbehärskning lär vi ut att sex bara är lek och så delas det ut kondomer. Det är att uppmana till oansvarig sex. Från vuxenhåll. 

Jag förstår faktiskt inte alls hur du tänker.

Det tror jag du gör innerst inne. 

#59:

När det gäller tjocka människor så tycker jag det är sjukt när män gillar att göda sina partners så att de inte klarar av att ta hand om sig själva eller lämna sängen. Då handlar det inte om människan utan om att man tänder på fetman i sig, och är villig att offra sin partners hälsa pga sin egen lust. Annars är det självklart ingen sjukdom att älska en människa oavsett hur hon ser ut eller hur mycket hon väger. Och man kan tycka det är fint när någon är lite större, det har jag inga problem med. (Varför skulle det var ett problem?) Homosexualitet ser jag som att något gått snett, antingen fysiskt eller psykiskt, under utvecklingen. Inget man kan lasta den homosexuella för men kanske ändå ett faktum. Vår miljö är ju inte direkt som den borde vara.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=406&artikel=839011

Det säger mer om dig än om verkligen..

Verkligheten talar rätt mycket för sig själv.

"Every point of view is a view from a point."

Fridaaaa
2/16/13, 10:19 PM
#61

#60 Självklart fattade jag varför ni citerat, är väldigt logiskt varför.
Men jag svarar inte ialla fall om någon gör det, så vill man ha svar från mig, så citerar man inte men det är mitt val, då jag bara tycker det är jobbigt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tina-A
2/16/13, 10:21 PM
#62

#60: Haha, okej. Vad tråkigt för dig att du tycker så illa om homosuexuella! Du skrev tidigare att du tyckte att det var onormalt att tända på tjocka människor. Du skrev också att det är onormalt att tända på svarta människor, vita människor och även de med motsatt kön (dvs heterosexualitet). Hur tusan tänker du egentligen? All sexualitet är alltså onormal och sjuk enligt. Stackars, stackars dig!

"Folk gillar ju olika saker. En del gillar kiss och bajssex, andra att ha blöja, andra att ha sex med ballonger, kanske bdsm, dominans, svarta, vita, tjocka, smala, samma kön, ett annat kön, transor, porrfilm eller att sniffa på trosor.

Som om det skulle göra saken bättre? Ovanstående är olika symtom på samma sjukdom. Ser ni inte att det är onormalt"

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Tina-A
2/16/13, 10:31 PM
#63

Internettan: Nu har jag spanat runt lite och jag har uppfattat det som att du är troende. I bibeln står det ju en massa saker om vad som anses vara "rätt och fel", och om du är 'bibeltroende' så förstår jag att du skriver de saker som jag själv skulle kalla för dömande och trångsynta. Man kan tycka att saker är annorlunda och konstigt men det blir itne FEL för den delen. Bara för att något står i bibeln gör inte det en sak till fel. Om du frågar mig i alla fall.

Jag har själv nära vänner som är bibeltroende och de tycker också att homosexualitet är fel, för det har de fått lära sig i bibeln. Vad de själva tycker innerst inne och på riktigt går inte att få fram, de har bara tagit till sig någon annans åsikt. Trist.

Men i så fall, om du nu är bibeltroende, så förstår jag varför allas åsikter här i tråden inte riktigt når fram till dig. Du har slutit dig och är inte öppen för att ta in andras åsikter och omvärdera åsikter du har, även om de skulle gå helt emot bibeln! Så det finns liksom ingen riktigt poäng i att diskutera med dig tycker jag då du ändå inte tar in och värderar det jag skriver utan bara kapar allt rakt av.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[VSK]
2/16/13, 10:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Tina-A

Googla på feeders. Ett tips bara.

Det är det Internettan pratar om.

gulzebra
2/16/13, 10:48 PM
#65

#60: "Istället för att förespråka mer avhållsamhet och självbehärskning lär vi ut att sex bara är lek och så delas det ut kondomer. Det är att uppmana till oansvarig sex. Från vuxenhåll."

Jag måste få påpeka att på de håll man förespråkar avhållsamhet tenderar ungarna att ha analsex istället och sprider könssjukdomar i större utsträckning än där de delar ut kondomer. Nu ser jag personligen inget fel i analsex (varför skulle jag, jag är ju sjuk tydligen), men jag antar att det enligt dig är lika sjukt som att knulla som singel.

För övrigt - ordet onormal betyder att man avviker från normen. Normen i dagens samhälle är bra mycket mer accepterande än du är. Du är således precis lika onormal som exempelvis Wanda La Put. Skillnaden mellan dig och Wanda La Put är att han inte sitter och dömer ut folk som sjuka för att de inte tänder på samma saker som han gör utan tvärtom faktiskt verkar vara en trevlig person.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Internettan
2/16/13, 10:52 PM
#66

#61:

Men jag svarar inte ialla fall om någon gör det, så vill man ha svar från mig, så citerar man inte men det är mitt val, då jag bara tycker det är jobbigt :)

Är det inte jobbigare att gå tillbaka och försöka leta upp vad man själv har skrivit? Jag tror att andra tycker det är jobbigt att gå tillbaka flera inlägg för att lista ut vad man pratar om när det handlar om en lång tråd.

Men har du bestämt dig för att tjura över en bagatell så varsågod.

(Lägg märke till att jag citerade dig så du behöver inte svara. :)

#62:

Vad tråkigt för dig att du tycker så illa om homosuexuella!

Va? Så om jag tror att epilepsi är en sjukdom/ett fel i utvecklingen så betyder det att jag inte gillar epileptiker? Grattis till en fin slutledningsförmåga..

Du skrev tidigare att du tyckte att det var onormalt att tända på tjocka människor. Du skrev också att det är onormalt att tända på svarta människor, vita människor och även de med motsatt kön (dvs heterosexualitet). Hur tusan tänker du egentligen? All sexualitet är alltså onormal och sjuk enligt. Stackars, stackars dig!

Jaja, jag kanske inte precis läste varje ord där. :)

Sen kan det väl i och för sig vara lite konstigt om man tände på en person bara för att han/hon är svart eller vit. Då är det ju ändå inte personen man tänder på utan på något yttre stereotypt, som en fantasi. Fast där kan jag ändå se att vi alla tycker olika om vad som är fint och snyggt och vi får ju lite extra känslor när vi gillar vad vi ser. Så visst kan man diskutera var gränsen går.

Men att bli kär i en kille och när vi ska ha sex rotar han fram en blöja och en napp och lägger sig på skötbordet - det är ju… tja.. nä jag vill inte ens tänka på det. Då behöver man psykoterapi.

Hade du accepterat att din kille var sådan? (Om du nu gillar killar..) Och spelat med? Och tyckt att ni hade ett normalt sexliv, bara lite "ovanligt"?

"Every point of view is a view from a point."

gulzebra
2/16/13, 10:52 PM
#67

Begreppet feeder handlar mig veterligen om att man tänder på att göda upp sin partner. Det är inget som helst sjukt i det. Problemet dyker upp när man faktiskt lever ut det, vilket alla inte gör därför att folk fattar att allt inte bör levas ut.

Förutom feeders finns fat admirers - folk som helt enkelt tänder på tjockisar, utan att för den sakens skull gå igång på att göda tjockisen. Finns inget sjukt i det heller, det är väl som mest en läggning eller preferens som alla andra.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[VSK]
2/16/13, 10:57 PM
#68

#67

Tycker du damen i #64 ser ut att må bra?

Så du tycker inte att det är nåt sjukt i att misshandla folk (futurum)? För det är precis vad feeders håller på med. Jag har sett ett antal dokumentärer om feeders och jag kan säga dig att det är inte friskt.

Nu ska du veta att damen i #64 är ganska smal mot vad jag har sett.

gulzebra
2/16/13, 11:05 PM
#69

#68: Beror på vad du menar med att må bra. Fysiskt, självklart inte. Psykiskt, ingen aning. Jag känner henne inte och kan således inte uttala mig om hennes psykiska mående. Det finns kvinnor som far väldigt illa även psykiskt med feeders, men det finns kvinnor som mår bra i såna förhållanden också.

Jag har sett en del jag också. Världens fetaste kvinna (eller om det var världens fetaste mamma, minnet sviker mig här) är tex gift med en feeder. Hennes man hjälpte henne att gå ner i vikt. Ohja, jättesjukt.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Annons:
[VSK]
2/16/13, 11:12 PM
#70

#69

Tror du verkligen att en människa som mår så fysiskt illa mår psykiskt bra?

En feeder är ett ego, inget annat.

Jag såg nåt program förut där damen även ställde upp på nakenbilder. Trots att hon stod på alla fyra så var magen i marken. Jag minns faktiskt inte hur många hundra kilo hon vägde, men det var inte nog ändå enligt feedern. Hon skulle upp mer i vikt eftersom han tjänade pengar på att sälja bilder på internet.

Kan tillägga att många feeders byter "partner" då det inte är ekonomiskt lönsamt längre. 

*brrrrrrr*

Edit: Kvar är hon ensam. oförmögen att kunna jobba. Oförmögen att kunna sköta hygien. Oförmögen att ta hand om sig själv helt enkelt. Hyran måste betalas. Mat måste handlas. El och gas skall betalas osv.

Det förekommer en hel del självmord när dessa offer blir lämnade ensamma. Jag har tyvärr sett en sån bild på en som hoppat, och jag väljer att inte beskriva den bilden.

Tina-A
2/16/13, 11:21 PM
#71

Ja, jag vet vad feeders är och jag märkte att Internettan tog upp det i ett litet stycke. #66; ja, jag tänder på killar. Och att tända på yttre attribut är väl knappast konstigt. Det är väl inte konstigare att attraheras av skägg eller stora bröst än en chokladbrun vacker hy eller en vit hy? Yttre attribut är de alla.. Om min sambo skulle vilja prova sexuella lekar med blöja och napp skulle jag vara väldigt tveksam. Inte för att jag skulle tycka att han var sjuk i huvudet utan för att jag själv inte tänder på det. Nu har jag visserligen aldrig testat och en del påstår ju att man måste testa innan man bestämmer sig, men jag känner redan nu att det går jag definitivt inte igång på. Att hålla på med sexuella lekar jag inte är bekväm i sysslar jag inte med, det borde ingen göra. Däremot om mina grannar höll på med det och båda gillade det skulle jag skratta, tycka de var lite annorlunda och sen skulle det inte vara mer än så. Jag kanske skulle dra till med att de var lite knäppa men det enbart för att det är så annorlunda mot vad jag själv gillar, de skulle självklart inte vara knäppa på riktigt. Psykoterapi skulle jag inte alls tycka att de behövde, definitivt inte av den anledningen iaf.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

gulzebra
2/16/13, 11:30 PM
#72

#70: Jag tror inte, jag vet. Det finns folk som mår dåligt, och det finns folk som mår bra. Alla är olika.
Jag är själv gravt överviktig. Inte i den klassen att jag väger flera hundra kg, men likväl tresiffrigt. Tillräckligt för att magen ska nudda sängen när jag står på alla fyra och svankar. Rent fysiskt tar kroppen stryk såklart, men psykiskt mår jag alldeles utmärkt. Kom inte och säg till mig att en tjockis inte kan må bra psykiskt bara för att man är fet.

Självklart är det fel när feedern göder upp, utnyttjar och lämnar partnern. En feeder är ett ego när han lever ut sin läggning. En feeder som själv fattar att det inte är bra och låter bli att göda sin partner är inte ego. Alla feeders är inte likadana. De är helt olika personer vars gemensamma nämnare är att de tänder på gödning, det är allt. Precis som att heterosexuellas enda gemensamma nämnare är att vi tänder på motsatta könet.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

Tina-A
2/16/13, 11:34 PM
#73

#66: och angående homosexualitet.. Då har du förstås vänner som är homosexuella, eftersom du tycker om folk även om de är homosexuella? Och vad tycker de om att du säger att de har en utvecklingsstörning? Ett fel eller en störning i utvecklingen alltså. Skulle vara intressant att veta hur dina "vänner" tycker det är att bli sedda på så. Tänk på att över 400 arter på jorden utövar homosexualitet, men att tycka det är onaturlig gör bara 1 av dessa, människan. Då kan man ju fråga sig vad som är naturligt och inte när vi är i en så extrem minoritet. Inga andra arter har homofober eller något liknande utan de kör på precis som de är skapade, både homosexuella och hetero, båda lika naturligt.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

[VSK]
2/16/13, 11:40 PM
#74

#72

Kom inte och säg till mig att en tjockis inte kan må bra psykiskt bara för att man är fet.

Du måste läsa och förstå det jag skriver. Väger du 300-400kg?

Internettan
2/16/13, 11:44 PM
#75

#63:

Man kan tycka att saker är annorlunda och konstigt men det blir itne FEL för den delen.

Beror på hur man definierar fel. Om det är osunt och onormalt så kan man väl säga att det är fel kanske?

Vad de själva tycker innerst inne och på riktigt går inte att få fram, de har bara tagit till sig någon annans åsikt. Trist.

Jag gillar människor och har aldrig tyckt illa om homosexuella. Men jag tror inte att det är normalt för det. 

Skulle vi människor (som vi gör idag till stor del) gå bara efter våra egna tankar så skulle världen inte vara så hälsosam. OJ DÅ!!! Det är den ju inte heller. :)

Du har slutit dig och är inte öppen för att ta in andras åsikter

Vad menar du med att "ta in"? Jag ser mycket väl vad ni skriver och förstår allt. Så jag tar in. Eller menar du att jag måste böja mig för din åsikt för att få lov att kallas öppen? Men du måste inte ändra din åsikt eftersom du sitter inne med facit? Är det bara för att jag är kristen som du plötsligt tolkar allt jag säger som om jag vore en styrd robot? Jag har gjort ett medvetet val när det gäller vad jag tror. Och jag tror att vem som helst ser att världen inte är frisk även om man inte är troende. 

Om jag "öppnar mig" och anpassar min åsikt till din/er - är inte det att följa med strömmen? Ska jag bli som en död fisk som bara tycker som alla andra för att det är politiskt korrekt? Jag är allt mer självständig än så. Jag undrar vem som är mest låst? Bara du hörde att jag var kristen så fick du en hel drös med fördomar (och låste dig för mina åsikter). :)

#65:

Jag måste få påpeka att på de håll man förespråkar avhållsamhet tenderar ungarna att ha analsex istället och sprider könssjukdomar i större utsträckning än där de delar ut kondomer.

I så fall är det synd. Men jag kan ändå inte tycka att det är bra att vuxna delar ut kondomer till ungdomar och i princip säger "lycka till". Ska man dela ut sprit till ungdomar också "så att de inte dricker dåligt hembränt?"

För övrigt tror jag att ungdomar tar efter vuxenvärlden i stor utsträckning. Om vuxna kunde leva lite mer behärskat så skulle nog ungdomarna klara av det också. Som det är nu ser vi sex på TV varje dag och vuxna som beter sig som jag-vet-inte-vad. Och vuxna uppmuntrar ungdomar till sex i tron att de informerar och är sakliga och  hjälper dem.

Nu ser jag personligen inget fel i analsex (varför skulle jag, jag är ju sjuk tydligen), men jag antar att det enligt dig är lika sjukt som att knulla som singel.

Jag ser det inte som hälsosamt i alla fall. Ändtarmen är en passage för skit och det är inte ovanligt med skador vid analsex. Jag sa inte att det är sjukt att knulla som singel, bara att man kan förespråka avhållsamhet i högre utsträckning. Varför ska normen vara "gör som du känner själv"? Hur många (framförallt) tjejer mår inte dåligt för att hon haft sex med en kille som sedan lämnar henne? Sex är mer än bara fysisk njutning. Jag tycker man ska vara rädd om sig. Alla abortsiffror tyder ju på att vi är så fel ute. Abort kan väl inte ens du tycka är friskt i ett samhälle?

#67:

Ja, kanske du har rätt. Eller inte.. Nä, jag håller inte med dig ens med den bästa vilja i världen.

Här är en lista på olika sexuella böjelser. Är det normalt att tända på döda kroppar även om man inte lever ut det? Kan man inte tänka sig att det beror på en psykologisk störning (kanske uppkommet genom uppväxten eller nåt)? Det KAN inte gärna anses normalt, men så länge det håller sig inom fantasins område så skadar det ju ingen. Utom en själv. Jag tror inte det är hälsosamt i vilket fall.

"Every point of view is a view from a point."

Internettan
2/16/13, 11:54 PM
#76

#73:

Då har du förstås vänner som är homosexuella, eftersom du tycker om folk även om de är homosexuella?

Nej, jag har inga homosexuella vänner (tror jag). Har inte en stor vänkrets och har inte precis sökt efter en specifik sorts vänner. Men dyker det upp en trevlig homosexuell som jag trivs med så är läggningen inte ett hinder.

Och vad tycker de om att du säger att de har en utvecklingsstörning?

Varför skulle jag säga det? Jag skulle inte säga till en kompis att hon hade ful frisyr heller om jag nu tyckte det. Och inte skulle jag säga till en neurosedynskadad person att han var utvecklingsstörd. Skulle du det?

Inga andra arter har homofober eller något liknande utan de kör på precis som de är skapade, både homosexuella och hetero, båda lika naturligt.

Ett djur har (antagligen) inte ett sådant medvetande att de kan vara homofober. Men inte är det naturligt hos djur heller. Vi lever i en "störd värld" och det drabbar alla varelser.

"Every point of view is a view from a point."

Annons:
[VSK]
2/16/13, 11:54 PM
#77

Siderodromofil = Tänder på att köra tåg. 😃

Nä det är nog dags att natta nu tror jag. 😂

ettlitetalias
2/17/13, 12:08 AM
#78

Hmmm… Jag är heterosexuell. Det är min pojkvän med.
Likväl så använder vi strap on-dildos under sex. Och min pojkvän tänder på att sniffa mina sex-trosor då och då när jag inte är där. De är ju fulla av feremoner som luktar mig och sex, så varför skulle han inte tända på det? Jag tänder på att lukta på hans gamla t-shirts också t.ex., för de luktar av honom och testosteron. Är vi också sjuka?

gulzebra
2/17/13, 1:01 AM
#79

#74: Gör det själv. Jag skrev vad jag väger. Jag skrev att alla inte är likadana. Jag skrev att det både finns folk som mår bra och dåligt av att vara feta. Istället för att haka upp dig på att jag tog mig själv som ett exempel på någon som inte mår dåligt psykiskt så skulle du kunna bemöta mitt inlägg.

#75: Man delar inte bara ut kondomer och säger lycka till, man delar ut kondomer och lär ut om säker sex. Att jämföra det med att dela ut sprit är inte hållbart - där visar statistiken tvärtom att de som får sprit hemifrån inte håller sig till det utan istället dricker mer än de som inte får sprit hemifrån.

Ungdomar kommer knulla hur man än gör. "Din" metod gör bara att de helt enkelt byter hål och att de blir sjuka i större utsträckning än de blir med utbildning och utdelning av kondomer.

Hälsosamt eller inte beror på hur man gör det. Gör man det rätt och använder kondom så är det inga problem med analsex. Problemet med skador och bakterier dyker upp när man gör fel, som man gör när man inte vet hur man ska bära sig åt - bland annat pga bristande sexualundervisning där man hellre förespråkar din kära avhållsamhet än säker sex.

Du sa att sex ska höra ihop med kärlek, det gör det rimligtvis inte som singel.

Därför att var och en äger sina egna kroppar och således får göra som de vill med sina egna kroppar, plain and simple. Mår en tjej dåligt efter att ha lämnats så måste det inte vara för att ha legat med killen utan kan lika gärna vara just för att hon blivit lämnad, vem mår inte dåligt av det? Det är ändå hennes egen kropp och det var hennes eget val att ha sex. Självklart ska man vara rädd om sig, men avhållsamhet har helt och hållet motsatt effekt.

Abort är skitbra och jag skulle personligen inte ha ett dugg emot om antalet aborter rentav ökade. Oönskade barn ska inte behöva födas.

Normalt innebär att följa normen så nej, det är inte normalt. Men du är som sagt inte rätt person att yttra dig då du är väldigt onormal själv också, du har väldigt onormala värderingar. Onormalt är för den delen inte alltid negativt - jag ser inga som helst fel på nekrofiler nej. Jag förstår inte hur man kan gå igång på lik, men ingen far illa av det så de kan gott få ha sin läggning ifred. Likaså går jag inte igång på blöjor men vill folk ha blöjsex så får de glatt ha det, det skadar ingen. Whatever floats your boat liksom.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

gulzebra
2/17/13, 1:02 AM
#80

Till er som förespråkar avhållsamhet måste jag bara få rekommendera ett avsnitt av Bullshit om just avhållsamhet: http://www.youtube.com/watch?v=ISBuySDTLHQ

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[VSK]
2/17/13, 8:07 AM
#81

#79

Nä du skrev inte vad du väger. Du skrev att du väger tresiffrigt. Det är allt mellan 100kg och 999kg. Du måste försöka förstå att det jag pratar om är feeders och hur de flesta tjejer mår av att väga 300-400kg.

Sedan så gav jag några exempel hur dessa tjejer KAN må om/när de blir lämnade ensamma. Jag säger inte att det är så för alla. Om det är till nån tröst för dig så är jag själv överviktig.

Väldigt många jättekraftigt feta människor tror sig inte kunna få ett normalt förhållande, och gör i princip vad som helst för att inte bli lämnade av feeders.

Jag har ingen siffra på hur många av offren som varit smala, eller kanske mulliga, eller kraftigt överviktiga innan de träffade sin feeder. Men att äta för 5 personer om dagen enbart för att bli så fet som möjligt för att behaga mannens behag är allt annat är normalt.

Jag förstår varför du reagerar som du gör. Men du måste hålla isär ditt mående med vad jag skriver om (feeders). Det är helt skilda ämnen.

Vad sa du att du vägde nu igen? -jag missade siffran.

[VSK]
2/17/13, 8:15 AM
#82

#79

Abort är skitbra och jag skulle personligen inte ha ett dugg emot om antalet aborter rentav ökade.

De absolut flesta människor mår piss av att göra en abort. Hur kan du tycka att abort är "skitbra"? Tror du att en abort är gratis bara för att patienten betalar sina 120kr eller vad det ni kan vara till remitterande läkare?

Så du tycker alltså att abort är en mera skitbra lösning än att använda säker sex?

Din lite udda inställning gör att jag ryggar tillbaka.

Loveofmylife
2/17/13, 9:37 AM
#83

#60

Jag ser inte människan som ett djur som lever på bara instinkt. Vi har fått ett medvetande och en tankeförmåga som gör att vi kan välja hur vi vill leva. 

Detta fattar jag inte riktigt, jag är kanske lite trög men som jag läser det menar du att andra djur inte har ett medvetande och någon sorts tankeförmåga  Jag förstår att du menar att vi är mer utvecklade och sådär men jag tror i alla fall vi lever bara på instinkt, fast jag respekterar din åsikt.

Hur skulle du känna det om alla hade sex genom att doppa näsan i trosor och kalsonger? Eller om folk inte kunde ha sex utan att fixa en blöja? Skulle du trivas i ett sådant samhälle? Låter det friskt? Om det är friskt och okej så ska man kunna tänka sig att alla lever så eller att ens närmaste gör det. Och det har jag svårt att tro att de flesta vill.

1. Jag skulle väll ändå känna att detta var så normalt det kunde bli, eftersom jag växt upp med och sett hur alla andra har sex. Fast nej jag skulle inte kunna tänka mig att alla skulle leva så, precis som jag kan inte tänka mig att hela världen skulle vara homosexuell men jag tycker fortfarande inte det är sjukt att vara homosexuell, en av mina bästa vänner är det och han är en underbar människa.

2. Jag tänder själv inte på att sitta och sniffa i trosor, men jag skulle inte ha något problem om detta var något många i världen faktiskt gjorde och tyckte det var upphetsade. Som bara i dagens samhälle tänder inte jag ett smack på porr och tycker det är väldigt konstigt att sitta och ha sex framför en skärm, men ändå är jag inte äcklad utav att det är vad min pojkvän gör någon gång ibland. Vad jag vill komma fram till är att,  bara för du tycker det är äckligt och sjukt betyder det inte att det faktiskt är det.

Jag blir förbannad på att vi vuxna inte längre visar vad som är rätt och fel.

För mig finns det inget rätt eller fel som någon kan peka ut till en annan människa. Jag har ett utmärkt citat under som kanske inte just nämner rätt och fel men pekar fortfarande ut att allt handlar om perspektiv. 

_"His hope was to remind the world that fairness, justice, and freedom are more than words, they are perspectives." - V (V for Vendetta)
_

Inte undra på att ungdomar är vilsna och mår dåligt. Vilken press det måste vara att tro att man måste göra det ena eller det andra för att vara accepterad i ett samhälle där den ena är värre än den andra. Istället för att förespråka mer avhållsamhet och självbehärskning lär vi ut att sex bara är lek och så delas det ut kondomer. Det är att uppmana till oansvarig sex. Från vuxenhåll. 

Så du menar att det inte skulle vara någon press på hur saker skulle vara om man blev lärd att man inte skulle ha sex tills man är gift eller något dylikt? Jag förstår vad du menar med att vuxna borde lära ungdomar att ha ansvarsfullt sex och att hålla tillbaka men jag håller inte alls med dig. Jag tycker alla vuxna borde lära barn om frihet, perspektiv och moral. Barn borde få lära sig att allt är ok (Nu menar jag inte mord mm, därför jag la till moral, så ta inte det överextrema) och att man faktiskt får ha åsikter och tycka och känna vad man vill utan att någon trycker eller ser ner på en annan människas värderingar.

Så nej, jag förstår inte alls hur du tänker och förstår det fortfarande inte det innerst inne.

Annons:
Honestyisdead
2/17/13, 9:49 AM
#84

Obehagligt att läsa hur dömande vuxna människor kan vara. Det som borde läras ut är att det är OK att inte alltid följa normen! Att man får vara annorlunda!

Fridaaaa
2/17/13, 9:52 AM
#85

#84 Håller med!
Det är det vi lär ut i tidig ålder på förskolorna, att det är OK att vara den man är, ha på sig det man vill osv…

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Tina-A
2/17/13, 1:20 PM
#86

#75: Beror på hur man definierar fel. Om det är osunt och onormalt så kan man väl säga att det är fel kanske?

Va? Hur kan du ens påstå att något onormalt är fel? Menar du verkligen det på riktigt? Att allt som skiljer sig från normen är fel?  Att göra osunda saker för sig själv som att knarka och liknande och vara osund på så vis att man skadar sig själv så kan man väl definera det som fel. Att vara osund som i att ta en chokladkaka här och där kan man väl inte direkt definiera som fel utan snarare osunt…

Jag gillar människor och har aldrig tyckt illa om homosexuella. Men jag tror inte att det är normalt för det.

Skulle vi människor (som vi gör idag till stor del) gå bara efter våra egna tankar så skulle världen inte vara så hälsosam. OJ DÅ!!! Det är den ju inte heller. :)

Normalt på så vis att det inte är normen, visst, där har du rätt. Eftersom homosexuella är i minoritet och "normalt" utgår från majoritet och vår egenskapade norm. Däremot är det extremt naturligt och förekommande inom jättemånga olika arter.

Vems tankar menar du att man ska gå efter om inte sina egna?

Vad menar du med att "ta in"? Jag ser mycket väl vad ni skriver och förstår allt. Så jag tar in. Eller menar du att jag måste böja mig för din åsikt för att få lov att kallas öppen? Men du måste inte ändra din åsikt eftersom du sitter inne med facit? Är det bara för att jag är kristen som du plötsligt tolkar allt jag säger som om jag vore en styrd robot? Jag har gjort ett medvetet val när det gäller vad jag tror. Och jag tror att vem som helst ser att världen inte är frisk även om man inte är troende.

Om jag "öppnar mig" och anpassar min åsikt till din/er - är inte det att följa med strömmen? Ska jag bli som en död fisk som bara tycker som alla andra för att det är politiskt korrekt? Jag är allt mer självständig än så. Jag undrar vem som är mest låst?

Du måste inte ändra åsikt för att kallas för öppen. Det jag menar med öppen är att man kan väga åsikter fram och tillbaka, att inte sluta sig kring det man tycker själv utan vara öppen för att ändra åsikt. Man måste inte ändra åsikt när det kommer till kritan utan bara vara öppen för att göra det. Om argumenten är bra nog så kan man vara öppen för att hitta nya vägar. Man kan också vara öppen för andras åsikter, andras tankar och andras sexuella läggningar utan att dömma och påstå att något är fel så som du gör.

 Bara du hörde att jag var kristen så fick du en hel drös med fördomar (och låste dig för mina åsikter). :)

Nu är det så att jag inte är helt främmande inför bibeln utan har lite pejl vad som står där i. Jag har nära, högt älskade vänner som är Jehovas vittnen och tror därmed också precis det som står i bibeln utan att göra så mycket egna tolkningar. Nu svarade du aldrig på om du också är bibeltroende eller om du tolkar tron på ditt eget sätt, hittar dina egna vägar och har egna åsikter baserade på noggrant övervägande och efterforskande även om det innebär att de åsikterna går tvärt emot det som står i bibeln. Eftersom du inte har svarat på 'hur' du tror så kan jag ju bara göra antaganden, eller hur? Då antar jag att du är bibeltroende och då vet jag också en del av dina åsikter i förhand, eftersom du i så fall har tagit till dig bibelns åsikter och gjort de till dina egna. Antagandet kan förstås vara fel och jag är öppen för att ha fel, jag känner ju inte dig, men då du inte svarar har jag fått lov att anta.

#76:

Varför skulle jag säga det? Jag skulle inte säga till en kompis att hon hade ful frisyr heller om jag nu tyckte det. Och inte skulle jag säga till en neurosedynskadad person att han var utvecklingsstörd. Skulle du det?

Om jag tyckte att min kompis hade en ful frisyr skulle jag nog inte säga det rätt ut av respekt, men jag skulle inte heller ljuga och säga att hon var fin. Jag vill ju ändå vara ärlig. Om hon skulle fråga mig vad jag tyckte skulle jag antagligen säga det, på ett fint sätt. Typ att det inte riktigt är min stil.

En person med en neurosedynskada är inte utvecklingsstörd utan funktionsnedsatt så nej, jag skulle inte säga "Du är utvecklingsstörd!" eftersom jag inte anser att så är fallet. Att de däremot har en skada, saknar lemmar eller organ, är ingen tolkningsfråga utan ett konstaterat faktum.

Att en homosexuell har en störning i utvecklingen är en högst åsiktsbaserad fråga och har man en åsikt får man ju helt enkelt stå för den. Jag tycker absolut inte att homosexuella är fel eller utvecklingsstörda så ord som de skulle aldrig passera mina läppar. Om du skulle vilja bli vän med en homosexuell känns det väl lite falskt att inte ens erkänna för denna att din högst personliga åsikt är att personen är utvecklingsstörd?

Ett djur har (antagligen) inte ett sådant medvetande att de kan vara homofober. Men inte är det naturligt hos djur heller. Vi lever i en "störd värld" och det drabbar alla varelser.

Hur kan du säga att det inte är naturligt hos djur? Djur som är väldigt naturliga och följer sina känslor och instinkter kan väl inte bli mer naturliga än vad de är? Är det några som är onaturliga är det ju självklart vi som förbiser våra egna naturliga instinkter och gör något annat…. Hur tänker du nu egentligen?

Och om du definerar naturligt som i "vanligt" så är det ju väldigt vanligt med homosexualitet bland djur så i den frågan anser jag också att det är högst naturligt. Detta förekommer förstås också bland de djur som vi människor anser vara allra mest intelligenta och mentalt välutvecklade, dvs. delfiner, alla sorters apor, råttor, hundar m.f, m.f, m.f. Och bland oss själva också då förstås, människan. Homosexualitet förekommer hos oss alla! Om nu gud har skapat oss alla och djur följer de naturliga instinkter de skapats och välsignats med, hur kan du då påstå att det är onaturligt?

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Geru
2/17/13, 1:44 PM
#87

Hmm.

Att gilla använda trosor och sådant är en form av fetishism. Att fördöma dom som gör sådant, som är helt och hållet harmlöst, säger väldigt mycket mer om den som fördömer.

Om det inte skadar någon, och du gillar det, varför i helvete ska man inte få göra det då?

Jag själv är "sexuellt avvikande". Jag är varken sjuk eller ett monster för det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

gulzebra
2/17/13, 2:14 PM
#88

#81: Som sagt, jag sa att jag inte vägde så mycket som 3-400 kg.

Jag upprepar: Självklart är det fel när feedern göder upp, utnyttjar och lämnar partnern. En feeder är ett ego när han lever ut sin läggning. En feeder som själv fattar att det inte är bra och låter bli att göda sin partner är inte ego. Alla feeders är inte likadana. De är helt olika personer vars gemensamma nämnare är att de tänder på gödning, det är allt. Precis som att heterosexuellas enda gemensamma nämnare är att vi tänder på motsatta könet.

#82: Självklart ska man använda säker sex, jag har aldrig sagt att abort är bättre än det eller att abort ska användas som preventivmedel - men sker en olycka så är det skitbra att man kan göra just en abort. Jag är medveten om att många mår piss av att utföra en, det skulle säkert jag också göra fast jag inte ens vill ha barn, men det gör inte abort till en dålig lösning i de fall det görs.

Själv skulle jag göra en abort tämligen omgående om jag blev gravid, alternativet vore att ungen skulle få växa upp med en morsa med skitdålig ekonomi, väldigt ostabilt och otryggt liv och misshandel. Vore det bättre än en abort?

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[VSK]
2/17/13, 3:48 PM
#89

#88

Så om jag skulle tända på extremt smala personer (20-30kg för en vuxen). Jag svälter ut denna tjejen för att hon skall passa mina ideal. Skulle det vara okej enligt dig?

Geru
2/17/13, 3:54 PM
#90

#89 Någonting som är påtvingat är inte okej. Vilken del av det är svårt att förstå?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Fridaaaa
2/17/13, 3:56 PM
#91

#89 Det är aldrig OK att tvinga någon till något.
Håller med #90.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

gulzebra
2/17/13, 3:59 PM
#92

#89: Nej, det skulle det inte - men om du tänder på det utan att leva ut svälten, precis som att en del feeders låter bli att göda - absolut. Vad är det du har så svårt att förstå i att alla är olika?

Jag är för övrigt fortfarande nyfiken på om det vore bättre att jag (som går på piller) tvingades föda mitt barn än att jag fick göra en abort om jag skulle bli gravid.

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

[VSK]
2/17/13, 4:01 PM
#93

#90

#91

Vem har pratat om att tvinga?

Läs om. läs rätt!

Fridaaaa
2/17/13, 4:05 PM
#94

#93 Har läst, har läst rätt. Handlar om tolkningsfråga av det du skrev.
Det sista du skrev, låter precis som att du menar att dem tvingas till det.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Geru
2/17/13, 4:05 PM
#95

#93 Det står i meningen "Jag svälter ut denna tjejen för att hon skall passa mina ideal." Du bestämmer alltså vad den skulle äta i så fall. Det är tvång. Dina egna ideal ska inte gå ut över någon annan på det viset.

Så skriv om. Skriv rätt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[VSK]
2/17/13, 4:06 PM
#96

#94

Då ska du väl inte anklaga mig för att tvinga nån, om du inte förstår vad jag skriver, eller?

Fridaaaa
2/17/13, 4:07 PM
#97

#96 Jag läster enbart det du skrivit och tydligen tolkade #95 det på exakt samma sätt som jag, alltså är det du som formulerat dig på fel sätt i så fall. Annars skulle inte 2 personer tolka likadant.

Och jag har inte anklagat någon heller.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
[VSK]
2/17/13, 4:09 PM
#98

#97

Geru är skeptiker och har nåt emot mig. Han verkar inte ha så mkt mer att göra om dagarna än att stalka mig. 

Nu vet du iaf att jag INTE menade tvinga. ? 🤔

Geru
2/17/13, 4:12 PM
#99

#98 Jag stalkar mest definitivt inte dig. Jag skriver på en extrem mängd platser på forumet. Jag är inte heller en skeptiker. Vill du att jag ska slänga titlar på dig med? Mitt första inlägg här var inte menat åt dig. Så vad exakt är det du sysslar med?

Kan du svara på vad du menar i så fall, eftersom folk tydligen har misstolkat någonting som du anser inte ska tolkas så?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[VSK]
2/17/13, 4:16 PM
#100

Geru.

Vad är det för skillnad på att svälta nån eller att göda nån när det gäller den personens hälsa?

Då pratar jag om överdriven gödning som feeders håller på med. Mitt exempel på svält handlade enbart för att vissa här skulle reagera och tänka till lite, vilket var min tanke iaf.

🤔

Geru
2/17/13, 4:28 PM
#101

#100 Om människor själva vill det, låt dom. Jag behöver inte tycka om eller gilla, eller anse att det är bra eller någonting, men det är deras egna kroppar. Du väljer liksom själv.

Det jag reagerade på är att du uttryckte dig klumpigt genom att skriva att någon annan svälte någon. 

Personligen anser jag inte att det är ett tecken på god psykisk hälsa alltid, men varför ska jag bestämma vad någon annan ska göra och inte?

Det finns naturligt trådsmala tjejer. Hur liksom funkar det då? Det är en dragning till en fysisk form.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Emelie-E
2/17/13, 6:21 PM
#102

Jag tar och låser denna tråd nu då det har spårat ut totalt.

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: