Annons:
Etikettskönhet-och-mode
Läst 2138 ggr
MyCola
7/14/20, 10:33 PM

Fylla i ögonbryn

Färgade ögonbrynen hos en frisör för en vecka sen. En lite mörkare brun färg. Färgen skulle hålla i sig i minst 4 veckor, max 1 år, sa frisören. Färgen for ur inom 5 dagar.

Jag tycker om mina ögonbryn i övrigt, men mina hårstrån är för ljusa. Jag blev nöjd med ögonbrynsfärgen, dock höll den inte i sig länge alls. Vill inte rita på ögonbryn, behöver bara något som fyller i mina befintliga ögonbryn mer.

Vad finns det för alternativ? Hörde om permanent ögonbrynsfärg, någon som har erfarenhet? Låter inte så trovärdigt.

Har testat använda ögonbrynspenna. Jag tycker inte det ser naturligt ut, såsom jag gillar det. Svårt att få det jämt också. Skulle ögonbrynsskugga eller ögonbrynsgel vara något?

Annons:
Honestyisdead
7/14/20, 10:40 PM
#1

Eftersom man tappar stråna finns det inget som stannar bortsett från tatuering. Att dom sa att färgen kunde sitta upp till 1 år låter väldigt konstigt då en frisör borde veta att man byter strån i ögonbrynen. Naturligaste blir det att måla strån med en tunn tunn ögonbrynspenna. Finns speciella för det.

Honestyisdead
7/14/20, 10:42 PM
#2

Jag känner många som har tatuerat sina i stråteknik och det ser väldigt naturligt ut. Tyvärr kostar det ju och måste fyllas i var eller vartannat år.

MyCola
7/14/20, 10:48 PM
#3

#1 Microblading har jag läst lite om och skulle gärna göra, men kostar en hel del. Tills dess  får jag hitta en annan lösning. Hittade en tunn ögonbrynspenna inspirerad av microblading-tekniken. Värt att testa, tack för tipset!

Strimmans
7/15/20, 9:33 PM
#4

Färga själv 🤗 super enkelt, gissar på att hon inte rengjorde ordentligt innan då släpper färgen fort

Caeli
7/15/20, 10:06 PM
#5

Jag hade gått dit igen och klagat! Har dom sagt att det ska hålla i 4 veckor ska det inte försvinna efter 5 dagar… Kräv pengarna tillbaka!

Syster3
7/24/20, 7:33 AM
#6

Har också ljusa ögonbryn. Jag använder en slags ögonbryns maskara som funkar hur bra som helst och enkelt att placera. Mina ser naturliga ut o jag använder detta varje morgon. Ett tips.

Annons:
MyCola
8/23/20, 2:24 PM
#8

Sent svar, lyckades glömma bort mitt användarnamn.

Köpte en ögonbrynspenna från Depend Everyday Eye i färgen brun för 120 kr på Ica. Pennan har en triangulär form så man kan måla dit smalare eller tjockare strån och en ögonbrynsborste i andra änden. Spetsen blir inte heller lika trubbig som den tidigare ögonbrynspennan jag använde. Inte vattenfast, men lätt att bära med sig.

Lyckades även trimma bort halva ögonbrynet, så just nu får jag fortsätta med den här och testa en ögonbrynsgel när det har växt tillbaka.

Honestyisdead
9/12/20, 2:54 AM
#9

#8: varför hade du en trimmer vid ögonbrynen? 😟

MyCola
9/15/20, 12:45 PM
#10

#9 Borde jag inte?
Vill inte råka "plocka sönder" mina ögonbryn. Råkar jag plocka för mycket med en pincett tar det lång tid innan det växer tillbaka, om det överhuvudtaget gör det. Om jag råkar göra så som jag gjorde nu, trimma bort halva ögonbrynet, växer det tillbaka på en månad, och det har det gjort.
Om jag i framtiden bestämmer mig för att helt vill byta ögonbrynsform, men plockat bort de hårstrån jag vill ha tillbaka, då finns det inte många alternativ.
Det finns många fler anledningar, men det är ju helt en personlig preferens, jag ser inget fel med en trimmer.

Honestyisdead
9/15/20, 1:28 PM
#11

#10: har aldrig hört att man trimmar ögonbrynen, därför jag frågar.

Upp till toppen
Annons: