Den kvinnliga kroppen

Hopplöst med blödningar

2020-07-08 11:59 #0 av: Fridaaaa

Haft minipiller i 2 år och haft problem med blödningar fram och tillbaka sedan dess. Började med det efter att jag fick barn. Märks att kroppen ändrats efter att jag fick det. Mer mensvärk, mer blödningar. Och tyvärr ofta nu med minipiller :( Vilket påverkar humör och även sexlivet.

Bara jag som tycker det är hopplöst att hitta pmedel som passar en?
Helst hade jag velat ha horminfritt men där finns inte alternativ för mig. 
Tål inte kondom (ink latexfria) och väldigt oskönt vid sex för oss båda
Litar inte på pdator för 5 öre (plus svindyrt)

Hade velat testa hormonspiral men får inte ha stöd med mig nu pga coronan så fungerar inte heller just nu.

Enormt frustrerande och BM bara ber en testa nya minipiller om och om igen.

Medarbetare: rexkaniner, Support. Hundar

Min blogg Besök gärna! :D

Anmäl
2020-07-08 12:47 #1 av: Sindri

Hormonspiral funkade toppen för mig, Inga blödningar alls och märkte inte ett dugg av klimakteriet. Inga som helst biverkningar.

Kan du inte få spiral insatt p.g.a. corona? Verkar märkligt.

Anmäl
2020-07-08 14:45 #2 av: Fridaaaa

#1 Skrev att man inte får ha stöd med sig. Jag vill inte sätta in utan att ha någon jag litar på med mig. Därav inte möjligt ju tnu.

Anmäl
2020-07-08 16:49 #3 av: Strimmans

Ta en hormonspiral :) coronan kommer gå över Och har du klarat 2 år så försök stå ut i in ett år till.

Men har du satt spiral förut? Jag är en sådan som får lustgas och lugnande innan cellprov 🙈 spiralen gick plättlätt! Förklara att du är spänd och kolla vilka alternativ dom kan erbjuda. Det kommer att gå bra 🤗

Anmäl
2020-07-08 20:57 #4 av: Sindri

#2 av: Fridaaaa
Förstod inte riktigt. Du vill alltså ha någon med dig till barnmorskan. Sätta in känns inte, bara att ta ut.

Anmäl
2020-07-09 08:10 #5 av: Thiah

#4 jag kände bara av att sätta in, inte mycket men det kändes. Att ta ut gick plättlätt

En smula hänsyn och lite omtanke betyder så mycket. /Nalle Puh

Anmäl
2020-07-09 09:49 #6 av: Fridaaaa

#4 Ja jag vill ha med någon jag litar på vid insättning

Alla känner olika inför det. Jag vill inte sätta in utan någon jag litar på med mig, då jag redan har problem med att bli undersökt och så. Sånt är olika för olika.

#3 Som sagt kommer jag inte sätta in förrän corona är över så mna får ta med stöd.
Nej jag har inte haft spiral innan.

Anmäl
2020-07-09 10:02 #7 av: Strimmans

#6 okej då får du stå ut tills Coron går över

Anmäl
2020-07-09 16:20 #8 av: sp0ngeb0b

#4 Du kan ju inte sitta och säga att det inte känns att sätta in en spiral? Det är högst individuellt. Jag har satt in 2 spiraler och båda gjorde ont att sätta in. Absolut inte övermäktigt, men det gjorde ont, definitivt. En av mina vänner fick så ont när hon satte in sin att hon inte ens klarade av att ta sig därifrån själv. 

Vad jag däremot vet är att vissa kliniker kan ge bedövning om det behövs. Jag förstår dock att du vill ha med någon vid insättning, det hade jag med när jag fick min första.

Och #3 jag är nyfiken, hur kunde spiralen gå plättlätt om du behöver lustgas vid cellprov? Eller hade du lustgas vid insättning av spiralen med? För cellprov är ju i princip bara att sitta i stolen, inget gör ont och det går snabbt. Men spiralen är ju ett större projekt som troligtvis gör ont. Funderar

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.