Menscykeln och Mensskydd

Sova på handduk

2020-07-02 23:12 #0 av: iAlma

Hej!

När jag har mens på natten så brukar jag ju sova på handduk under natten, men grejen är att jag rör på mig mycket så handduken flyttar ju på sig och efter några timmar så är ju handduken en boll och jag vaknar och behöver dra ut den igen, eller så vaknar jag inte alls och har blött igenom på lakanet om jag har otur. Hur gör ni på natten som sover på handduk för att handduken inte ska flytta på sig?

Anmäl
2020-07-02 23:34 #1 av: hetväggen

Det måste ju vara omöjligt att få en handduk att ligga still om man rör sig mycket på natten. Jag har nattbinda + tampong när jag blöder som mens

Anmäl
2020-07-02 23:39 #2 av: iAlma

Tänker att om man har en riktigt stor badduk, som man trycker fast under madrassen typ... Förstår du hur jag menar? 

Gillar inte att sova med tampong, det blir obekvämt och gör ont på morgonen för att jag haft den i så länge, sover länge och vill inte heller ställa väckarklocka några timmar innan jag ska kliva upp, för då kommer jag inte somna igen.

Anmäl
2020-07-02 23:43 #3 av: hetväggen

Ja en riktigt stor handduk som du kan vika in under madrassen på båda sidorna kan du testa med.

En mindre handduk knölar sig på en gång kan jag tänka mig

Anmäl
2020-07-02 23:46 #4 av: iAlma

Har nu tagit en lång och bred handduk och satt fast den längs sidorna på madrassen där jag ligger, förut har jag ju haft en mindre handduk som jag bara lagt på madrassen, ska testa och se (:

Anmäl
2020-07-02 23:49 #5 av: hetväggen

Tummen upp

Anmäl
2020-07-03 00:01 #6 av: Wizbot

Ett tips är att annars köpa ett drapålakan med plastad baksida så skyddas madrassen. Finns på Hemtex, Jysk, Ikea m.m. Mycket bekvämare än en knölig handduk:)

Anmäl
2020-07-03 00:04 #7 av: iAlma

#6 Ska kolla in det! Brukar använda dra på lakan, tycker dom är så mycket smidigare men dom har ingen plastad baksida.

Anmäl
2020-07-03 09:10 #8 av: Surpan

Jag har aldrig hört talas om att någon sover på handduk under mensen, tänker att det måste finnas bättre alternativ? Vad har du för mensskydd på dagen? Du behöver inte gå upp för att byta tampong mitt i natten. Men om du är orolig så kanske menskopp passar bättre?

/Surpan
Medarbetare på Hår iFokus

Anmäl
2020-07-03 10:47 #9 av: Maria

När jag hade mens så hade jag en handduk i sängen som extra skydd ibland. Vissa gånger blödde jag mycket och andra gånger mindre.

/Maria

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.