Annons:
Etikettmenscykeln-och-mensskydd
Läst 1297 ggr
iAlma
2020-07-02 23:12

Sova på handduk

Hej!

När jag har mens på natten så brukar jag ju sova på handduk under natten, men grejen är att jag rör på mig mycket så handduken flyttar ju på sig och efter några timmar så är ju handduken en boll och jag vaknar och behöver dra ut den igen, eller så vaknar jag inte alls och har blött igenom på lakanet om jag har otur. Hur gör ni på natten som sover på handduk för att handduken inte ska flytta på sig?

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

Annons:
hetväggen
2020-07-02 23:34
#1

Det måste ju vara omöjligt att få en handduk att ligga still om man rör sig mycket på natten. Jag har nattbinda + tampong när jag blöder som mens

iAlma
2020-07-02 23:39
#2

Tänker att om man har en riktigt stor badduk, som man trycker fast under madrassen typ… Förstår du hur jag menar? 

Gillar inte att sova med tampong, det blir obekvämt och gör ont på morgonen för att jag haft den i så länge, sover länge och vill inte heller ställa väckarklocka några timmar innan jag ska kliva upp, för då kommer jag inte somna igen.

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

hetväggen
2020-07-02 23:43
#3

Ja en riktigt stor handduk som du kan vika in under madrassen på båda sidorna kan du testa med.

En mindre handduk knölar sig på en gång kan jag tänka mig

iAlma
2020-07-02 23:46
#4

Har nu tagit en lång och bred handduk och satt fast den längs sidorna på madrassen där jag ligger, förut har jag ju haft en mindre handduk som jag bara lagt på madrassen, ska testa och se (:

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

hetväggen
2020-07-02 23:49
#5

👍

Wizbot
2020-07-03 00:01
#6

Ett tips är att annars köpa ett drapålakan med plastad baksida så skyddas madrassen. Finns på Hemtex, Jysk, Ikea m.m. Mycket bekvämare än en knölig handduk:)

Annons:
iAlma
2020-07-03 00:04
#7

#6 Ska kolla in det! Brukar använda dra på lakan, tycker dom är så mycket smidigare men dom har ingen plastad baksida.

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

Surpan
2020-07-03 09:10
#8

Jag har aldrig hört talas om att någon sover på handduk under mensen, tänker att det måste finnas bättre alternativ? Vad har du för mensskydd på dagen? Du behöver inte gå upp för att byta tampong mitt i natten. Men om du är orolig så kanske menskopp passar bättre?

/Surpan

Maria
2020-07-03 10:47
#9

När jag hade mens så hade jag en handduk i sängen som extra skydd ibland. Vissa gånger blödde jag mycket och andra gånger mindre.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Scorpio97
2020-07-03 21:58
#10

Jag har alltid en stor handduk i sängen när jag har mens, och har kortändarna av den under madrassen. Jag tycker det fungerar bra fast jag rör mig väldigt mycket. Händer någon gång ibland att det lossnar men oftast går det bra :) #8 Jag har handduken som extra skydd, för det har hänt flera gånger att jag liksom blött bredvid bindan. Blöder alltså inte igenom bindan, utan bindan/trosan flyttar sig lite för att jag rör mig så mycket eller så sover jag i konstig ställning och då hamnar inte mensen i bindan utan bredvid. Och då är det enklare att tvätta en handduk än en massa sängkläder. Dagtid är det inga problem. Tampong/menskopp är inte ett alternativ för mig. Jag vet många som har handduk oavsett mensskydd, så jag upplever det inte alls som ovanligt. Jag tycker inte det är särskilt krångligt eller obekvämt, har ibland handduk när jag svettas mycket sommartid också :)


//Jessie

Nephi
2020-07-05 23:25
#11

Jag har skippat handduk och har istället ett gammalt påslakan vikt på 3. Det blir plattare, ligger mer still och går att vika runt kanterna på bäddmadrassen vid behov. Tyckte bara handduk vart varmt, kliade samt knölade sig lätt, visst det är fortfarande nödlösningen vid behov men finns påslakanet väljer jag det alla dagar i veckan


Ägare till en Australian Shepherd, en LaPerm och 3 akvarium 😁

Medarbetare på Akvarium 🐡, Akvarieräkor🦐, Hundutställing och Vallhundar 🐏🐑🐑🐕
Sajtvärd på Australian Shepherd 🐕, Horse Reality och Ponnytrav 🐎

iAlma
2020-07-06 01:28
#12

#11 Okej, tycker inte att handduken är särskilt obekväm, tvärtom tycker jag den är ganska bekväm haha

Och att lägga den på bredden och vika kanterna runt madrassen funkade jättebra för övrigt, låg helt stilla.

"Life isn't about your final moments, it's about the moments that led up to them"

Maria
2020-07-06 05:55
#13

#12 Så gjorde jag också🙂

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
91Marran
2020-07-07 15:11
#14

Jag har sådana skydd som man har till barnsängar. Finns stora och bra som man lägger under lakanet. Ibland har jag lagt det över lakanet men då flyttar det på sig mer.

Mvh
Mig

Caeli
2020-07-07 17:02
#15

Använder också handduk när det är som värst. Ett annat tips är att klippa av benen på ett par strumpbyxor eller tights och använda byxdelen utanpå trosorna. Då sitter bindan stadigare och det sluter mera tätt. Mindre risk för läckage även om man snurrar runt mycket på natten.

sp0ngeb0b
2020-07-09 16:23
#16

Om tampong blir obekvämt har du satt in den fel. Är inget proffs alls men det ska inte kännas överhuvudtaget. 🙂

Kan också rekommendera plastad frotté på sängen, jag har det eftersom jag är rädd att mina djur ska kissa på sängen. Har 2 olika varianter. Ena är från ikea och fungerar som ett dra-på-lakan. Det andra är från Hemtex och fungerar som ett vanligt lakan. Bara att slänga in i tvätten om det blir fläckigt. Superbra 🙂

Upp till toppen
Annons: