Annons:
Etikettden-kvinnliga-kroppen
Läst 1090 ggr
Donnan
2020-06-28 15:19

Tubulära bröst?

Hej! Jag är 19 år och har komplex över mina bröst, det känns som att de inte har utvecklats ordentligt. De ser ut som de gjorde när de precis började växa när jag var ca 12 år gammal. Mina bröstvårtor är stora, brösten sitter långt isär och jag har knappt någon fettvävnad under brösten. Först tänkte jag att det är normalt men när jag blev 18 och jag fortfarande inte hade sett en förändring började jag undra om det verkligen är det. Jag blev orolig och googlade varför mina bröst inte har växt sen dess och varför de inte har fått en "mogen" form än. Då fick jag reda på vad tubulära bröst är för något, och jag tror jag kan ha en mild form av det. Men, vem ska jag vända mig till? Kan man undersöka om de är tubulära eller om de bara inte har utvecklats färdigt än?

Annons:
Maria
2020-06-28 16:02
#1

Jag tycker du ska gå till din vårdcentral som i så fall kan skicka en remiss vidare för bedömning hos en plastkirurg.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2020-06-28 16:11
#2

Mina bröst utvecklades till jag var ungefär 24. Så dina är säkerligen inte färdigväxta ännu.

Donnan
2020-06-28 16:16
#3

#1 Okej! #2 Ja, så kan det vara

[Henry Norrström]
2020-08-01 00:24
#4

Jag är en man o tycker inte att kvinnan ska tänka så mycket på sina bröst, jag tycker att helheten betyder så mycket mer, så var lugn o lev som vanligt. Alla har vi våra åsikter om våra kroppar, alla har det så bekymra dig inte över det.

Tänk inte på det.

Honestyisdead
2020-08-01 09:42
#5

#4 Fast vill man inte ha tubulära bröst, det vill nog ingen, så hjälper det inte att du sitter och skriver att hon inte ska bekymra sig. En sådan sak kan förstöra sexlivet om man inte vill visa sig. Som tur är kan man få operera brösten om man har riktigt tubulära bröst.

[Devya]
2020-08-01 14:59
#6

#4 Men nu är ju faktiskt tubulära bröst en missbildning där brösten inte har utvecklats på rätt sätt plus att det kan påverka amning om hon någon gång skulle vilja skaffa barn och vilja amma. Jag tycker definitivt att ta borde kolla upp det här och om hon vill operera sig så borde den möjligheten finnas för henne. Här hon verkligen väldigt grovt tubulära bröst så är det faktiskt inte särskilt trevligt.

Annons:
vendelay
2020-08-02 20:40
#7

#4 Känner att det kanske är helt fel ställe för en snubbe att komma in och försöka ge svar. Det handlar om en ev missbildning som KAN ge problem att amma (om TS vill ha barn eller amma i framtiden), då spelar det ingen som helst roll om en man tycker att brösten ser okej ut eller inte. Huvudsaken är ju att de fungerar.

Var snäll mot alla - bli vegan ❤

[Henry Norrström]
2020-08-04 15:57
#8

#7 Jo det är rätt, de skall ju fungera för framtiden.

Henry

Upp till toppen
Annons: